کشور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی: سفر به سرزمین رنگ ها و تضادها

همیشه به دنبال سفر به سرزمینی متفاوت بوده ام. جایی که هر گوشه آن داستانی جدید رنگ ها و معماری بی نظیر و فرهنگی غنی و بی نظیر را به من هدیه دهد. آفریقای جنوبی با تمام تضادها و شگفتی هایش همیشه مرا به خود جذب می کرد.
از زمان کودکی تصویر کوه های تیز "Table Mountain" و ساحل های زیبا با آب های آبی کریستالی در ذهنم مکث می کرد.

و بالاخره این اتفاق افتاد. سفر به "آفریقای جنوبی" و تجربه یک ماجراجویی فراموش نشدنی. با هر قدم در این کشور منحصر به فرد حس جدیدی به من دست می داد. ملاقات با فرهنگ های متفاوت تماشای طبیعت زیبا و در نهایت احساس غنی تر شدن از طریق تجربیات جدید.

کیپ تاون: جایی که آسمان و دریا به هم می رسند

اولین مقصد من "کیپ تاون" بود. شهری ساحلی با طبیعتی شگفت انگیز. کوه "Table Mountain" که مانند یک میز بزرگ در وسط شهر قرار گرفته و ساحل "Camp’s Bay" با آب های آبی و شن های سفید هر لحظه من را مبهوت می کردند.

نکته: برای صعود به "Table Mountain" می توانید از تله کابین استفاده کنید. من با احتیاط پیشنهاد می کنم که این کار را در اواخر بعدازظهر انجام دهید تا از غروب آفتاب در فراز شهر لذت ببرید.

بعد از "Table Mountain" به "Lion’s Head" رفتیم و منظره زیبایی از "کیپ تاون" را از بالا تماشا کردیم. هوای خنک و منظره خیره کننده از شهر احساسی بی نظیر به من بخشید.

نکته: ساحل "Camps Bay" یک محل عالی برای آفتاب گرفتن و شنا کردن است.

در "کیپ تاون" با فرهنگ های متفاوت و مردم مهربان آشنا شدم. "Bo-Kaap" محله ای با ساختمان های رنگارنگ و مملو از زندگی من را به خود جذب کرد. خیابان "Long Street" هم با رستوران ها و کافه های زیاد و اتمسفر شاد و شلوغش جذاب بود.

نکته: در "Bo-Kaap" برای خوردن غذا و خرید سنتي از فروشگاه ها لذت ببرید.

از "Garden Route" تا "Durban" : طبیعت و تضاد

از "کیپ تاون" به سمت جنوب کشور حرکت کردیم و "Garden Route" را به طور کامل تجربه کردیم. "Garden Route" منطقه ای با طبیعت بی نظیر و ساحل های بکر. در "Tsitsikamma" از پل معلق در کنار اقیانوس آرام گذشتیم و از طبیعت زیبا و منظره خیره کننده لذت بردیم.

نکته: "Garden Route" مناسب برای علاقمندان به طبیعت کوهنوردی و ماجراجویی است.

سفر ما به "Durban" شهر ساحلی در شرق کشور ادامه یافت. "Durban" با فرهنگ مختلف مخصوصا "هندی" و ساحل های زیبا جذب کننده است. از محله های هندی "Durban" بازدید کردیم و از رنگ ها و بو های محلی لذت بردیم.

نکته: "Durban" مناسب برای خرید و تجربه فرهنگ های مختلف است.

تجربه "Safari" در "Kruger National Park"

"Kruger National Park" پارک ملی بزرگ و معروف "آفریقای جنوبی" محلی بی نظیر برای تجربه "Safari" است. در این پارک با حیوانات وحشی مثل فیل شیر کرگدن ببر و گورخر ملاقات کردیم. حس ماجراجویی و هیجان در طول سفر "Safari" را هیچوقت فراموش نمی کنم.

نکته: برای تجربه "Safari" در "Kruger National Park" می توانید از ماشین های خاص "Safari" یا تور های راهنما استفاده کنید.

خاطرات بی نظیر از "آفریقای جنوبی"

"آفریقای جنوبی"  کشوری  منحصر  به  فرد  با  طبیعت  زیبا  فرهنگ  غنی  و  مردم  مهربان  است.   هر  گوشه  این  کشور  داستانی  جدید  برای  گفتن  دارد.   تجربه  "Safari"  در  "Kruger National Park"    تماشای  غروب  آفتاب  از  "Lion's Head"    قدم  زدن  در  "Bo-Kaap"    و  تجربه  "Garden Route"     همیشه  در  ذهنم  میماند.  

نکاتی برای سفر به "آفریقای جنوبی"

  • ویزای توریستی: برای سفر به "آفریقای جنوبی" به ویزای توریستی نیاز دارید. اطلاعات و نحوه دریافت ویزای توریستی را از سایت سفارت "آفریقای جنوبی" در کشور خود دریافت کنید.
  • واحد ارزی: واحد ارزی "آفریقای جنوبی" "rand" است. در مناطق گردشگری می توانید با "دلار" هم خرید کنید.
  • زبان: زبان رسمی "آفریقای جنوبی" "آفریقایی" و "انگلیسی" است. در مناطق گردشگری اکثر افراد به زبان انگلیسی تسلط دارند.
  • ایمنی: در هر سفر مراقب ایمنی خود باشید. قبل از سفر اطلاعات لازم را درباره امنیت و خطرات ممکن را بدست آورید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به "آفریقای جنوبی" چه زمانی است؟

بهترین  زمان  برای  سفر  به  "آفریقای جنوبی"    ماه های  پاییز  و  بهار  (از  مارس  تا  مه  و  از  سپتامبر  تا  نوامبر)  است.   در  این  ماه ها  هوا  مناسب  و  تعداد  گردشگران  کمتر  است.

2. هزینه سفر به "آفریقای جنوبی" چقدر است؟

هزینه  سفر  به  "آفریقای جنوبی"  به  نحوه  سفر  (هوایی  یا  زمینی)    مدت  سفر    و  مکان های  دیدنی  که  می خواهید  بازدید  کنید    بستگی  دارد.   به  طور  کلی    "آفریقای جنوبی"  کشوری  با  هزینه  متوسط  برای  سفر  است.

3. برای سفر به "آفریقای جنوبی" به چه نوع لباس نیاز داریم؟

برای  سفر  به  "آفریقای جنوبی"  به  لباس های  راحتی  مثل  شلوار  جین    تی شرت    و  کفش های  راحت  نیاز  دارید.  اگر  می خواهید  به  "Safari"  بروید    لباس های  رنگ  خاکی  مناسب  هستند.  

نتیجه گیری

سفر به "آفریقای جنوبی" تجربه فراموش نشدنی و غنی از لحاظ فرهنگی و طبیعی است. این کشور با طبیعت زیبا و منحصر به فرد فرهنگ های متفاوت و مردم مهربان یک مقصد عالی برای ماجراجویی و کشف دنیای جدید است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا