کشور جمهوری چک

چک قلب اروپا با عطر قهوه و داستان های کهن

چند وقت پیش بعد از سال ها آرزو بالاخره پوتین هام رو برای یه سفر جذاب به جمهوری چک بستم. قبل از سفر کلی درباره این کشور تحقیق کردم اما چیزی که واقعا جذاب بود حس و حال ناب زندگی در اون بود. نه یه حال و هوا مثل کشورهای دیگه اروپایی که با یه حس مدرن و پر از هیاهو همراهه بلکه یه حس آرامش و صمیمیت با یه گرایش به سنت های قدیمی. یه حس مثل نوشیدن یه فنجان قهوه داغ و خوش عطر در یه کافه قدیمی در قلب پراگ یا قدم زدن در کوچه های سنگ فرش شده و غرق شدن در تاریخ این کشور کهن.

پراگ نگینی درخشان در دل اروپا

اولین ایستگاه من پراگ بود. پراگ یه شهر پر از رمز و راز و زیبایی های معماری. یه شهر که در هر کوچه و خیابانش یه داستان یه راز و یه خاطره نهفته. وقتی وارد پراگ شدم مثل اینکه وارد یه دنیای دیگه شدم. دنیایی پر از ساختمان های قدیمی با معماری گوتیک کلیساهای باشکوه و پل های تاریخی که هر کدوم یه قصه سرشار از عشق غم و امید رو برای گفتن دارند.

سفر به قلب تاریخ: قلعه پراگ

اولین جایی که رفتم قلعه پراگ بود. این قلعه نه تنها بزرگترین قلعه در جهان بلکه یه گنجینه تاریخی با کلیساهای باشکوه کاخ های سلطنتی و باغ های چشم نواز است. وقتی وارد قلعه شدم انگار به یه دنیای دیگه منتقل شدم. انگار زمان به عقب برگشته بود و من در دل تاریخ گم شده بودم.

پراگ یه شهر برای همه

بعد از قلعه رفتم سراغ پل چارلز. پل چارلز یه شاهکار معماری با مجسمه هایی از قدیسین که هر کدوم یه داستان جذاب رو برای گفتن دارند. در کنار پل یه کافه دنج پیدا کردم و یه فنجان قهوه داغ سفارش دادم. اونجا در کنار مردم محلی و توریست های مختلف به تماشای غروب خورشید در بالای رودخانه ولوتاو پرداختم.

پراگ یه شهر برای همه است. از قدم زدن در خیابان های قدیمی و تماشای فروشگاه های سنتی گرفته تا گذراندن وقت در کافه ها و رستوران های شلوغ. پراگ پر از موسیقی تئاتر و نمایشگاه های هنری است. از همه مهم تر مردم پراگ خونگرم و مهمان نواز هستند.

سفر به شهر زیبای چسکی کرومووف

بعد از پراگ به سمت شهر چسکی کرومووف رفتم. این شهر یه شهر تاریخی و زیبا با یه قلعه باشکوه و یه میدان اصلی زیبا است. وقتی وارد شهر شدم انگار وارد یه نقاشی شدم. ساختمان های رنگی و کوچه های سنگفرش شده با عطر گل های یاس حس آرامش و زیبایی را به من القا می کرد.

غذاهای خوشمزه چک

در سفر به چک غذا خوردن یه لذت واقعی بود. از سوپ های خوشمزه گرفته تا گوشت های کبابی و دسرهای شیرین غذاهای چک یه طعمی بی نظیر داشتند. یه پیشنهاد: سعی کنید Goulash (گولاش) رو امتحان کنید. این غذا یه خوراک سنتی چک با گوشت گاو سبزیجات و ادویه جات است.

نکات سفر به چک

  • برای سفر به جمهوری چک بهترین فصل بهار یا پاییز است. در تابستان هوا گرم و در زمستان هوا سرد و برفی است.
  • برای مسافرت به جمهوری چک به ویزای شنگن نیاز دارید.
  • برای خرید در جمهوری چک می توانید از یورو یا کرون چک استفاده کنید.
  • در جمهوری چک می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس قطار و مترو استفاده کنید.
  • در جمهوری چک می توانید از کافه ها رستوران ها و بارهای متعددی با قیمت های معقول استفاده کنید.

نتیجه گیری

سفر به جمهوری چک برای من یه تجربه فراموش نشدنی بود. این کشور پر از تاریخ فرهنگ و زیبایی است. اگر دنبال یه سفر پر از آرامش زیبایی و مغناطیسی هستید جمهوری چک رو حتما به لیست سفرهاتون اضافه کنید.

پرسش و پاسخ

1. آیا در جمهوری چک می توان انگلیسی حرف زد؟

بله در جمهوری چک خیلی ها انگلیسی حرف می زنند به خصوص در شهرهای بزرگ مثل پراگ. اما آشنایی با چند جمله چک در سفر به این کشور به شما کمک زیادی می کند.

2. هزینه سفر به جمهوری چک چقدر است؟

هزینه سفر به جمهوری چک بستگی به طول سفر نوع اقامت حمل و نقل و غذا دارد. اما به طور کلی جمهوری چک یه کشور ارزان تر از کشورهای دیگه اروپایی است.

3. بهترین زمان برای سفر به جمهوری چک چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به جمهوری چک بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا خنک و مطبوع است و هجوم گردشگران نیز کمتر است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا