کشور پرتغال برای زندگی

پرتغال: سفری به سرزمین آفتاب طعم و خاطره

همیشه فکر می کردم پرتغال فقط یه نقطه روی نقشه است یه کشور اروپایی با کلی ساحل زیبا و غذای خوشمزه. اما تا وقتی که خودم پا به این سرزمین گذاشتم متوجه شدم که پرتغال خیلی بیشتر از این هاست. اینجا سرزمین رنگ های شاد معماری های تاریخی طعم های بی نظیر و مردم خونگرم و مهمان نواز است.

سفر من به پرتغال از لیسبون پایتخت این کشور شروع شد. از اولین قدم هایی که در خیابان های سنگفرش شده ی این شهر قدم گذاشتم حس می کردم زمان به عقب برگشته. ساختمان های قدیمی با رنگ های شاد و کاشی های آبی و سفید با طراوت و زیبایی خاصی مغرورانه خودنمایی می کردند. از کوچه پس کوچه های پیچ در پیچ تا برج های بلند همه چیز معماری بی نظیر پرتغال را به رخ می کشید.

لیسبون: شهری پر از شور و هیجان

خیابان های پر از زندگی

همین که قدم به خیابان روسیو می گذاری احساس شور و هیجان مشتری را در وجودت حس می کنی. فروشگاه های شیک و سنتی در دو طرف خیابان کافه های دنج با تراس های پر از گل و غذاهایی خوشبو و رنگارنگ همه و همه انرژی مثبتی را به وجودت تزریق می کنند. کافه براردا یکی از کافه های مشهور لیسبون است که با دکوراسیون خاص و طعم قهوه بی نظیرش مشتری های زیادی را به خود جذب می کند.

تماشای منظره ی بی نظیر

منطقه آلفاما با کوچه پس کوچه های باریک و خانه های قدیمی انگار مختص عاشقان پیاده روی و عکاسی است. کافی است به قلعه سن جورج بروید و از بلندی به منظره ی روشن و زیبای لیسبون نگاه کنید. اینجا محل انعکاس تاریخ پرتغال است و با هوای پاک و نسیمی خنک لحظات فراموش نشدنی برای شما به ارمغان می آورد.

شام در کنار رودخانه تاجو

شام در یکی از رستوران های کنار رودخانه تاجو تجربه فراموش نشدنی است. هوای نرم و صدای آرام آب طعمی مخصوص به غذاهای دریایی پرتغال می دهد. رستوران پاس تیو در کنار رودخانه تاجو با طعم عالی ماهی و دسرهای خوشمزه لحظاتی آرام و فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

سینترا: زیبایی طبیعت و قصرهای افسون کننده

بعد از لیسبون به سمت سینترا شهر رویا و افسانه پرتغال راهی شدیم. کافی است قدم در این شهر بگذارید تا با طبیعت جادویی و معماری بی نظیر آشنا شوید.

کاخ پنا با معماری منحصر به فرد و باغ های شگفت انگیز آرامشی واقعی را برای شما به ارمغان می آورد. در این کاخ انگار زمان به عقب بر می گردد و به قلمرو افسانه ها قدم می گذارید.

قصر موریش با معماری اسلامی و باغ های زیبا و آرام محلی آرام برای استراحت و تماشای منظره بی نظیر است. این کاخ با تاریخ پرتغال در هم تنیده شده و حس آرامش و صلح را به شما هدیه می دهد.

پارک مونت سرنته با پیاده روی های کوهستانی و منظره های فوق العاده محلی عالی برای پیاده روی و تماشای طبیعت است. این پارک با درختان قدیمی و گیاهان رنگارنگ جای مناسبی برای عکاسی و گذراندن وقت در طبیعت است.

پورتر و سواحل زیبای آتلانتیک

در ادامه سفر به سمت پورتر شهر ساحلی با ساحل زیبای آتلانتیک حرکت کردیم. هوای نرم و دریای آبی و آرام تجربه فراموش نشدنی از سفر را برای شما رقم می زند.

ساحل پراید با شن سفید و آب آبی محلی عالی برای شنا و آفتاب گرفتن است. در این ساحل می توانید از فعالیت های مختلف دریایی مانند قایق رانی و غواصی لذت ببرید.

پارک ناسیونال دا سینیرا با کوه های صخره ای و ساحل زیبا محلی عالی برای پیاده روی و عکاسی است. در این پارک می توانید از گیاهان و حیوانات بومی منطقه لذت ببرید.

موج سواری در آب های آتلانتیک تجربه فراموش نشدنی است. می توانید با اجاره تخته موج سواری در کنار ساحل لحظاتی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

نکاتی برای سفر به پرتغال

  • بهترین زمان سفر: بهار و پاییز بهترین فصل برای سفر به پرتغال است. هوای نرم و آفتابی برای گشت و گذار در شهر و طبیعت مناسب است.
  • هزینه سفر: پرتغال یک کشور ارزان برای سفر نیست. اما با برنامه ریزی مناسب می توانید هزینه سفر را کنترل کنید.
  • زبان: زبان رسمی پرتغال پرتغالی است. اما در شهرهای گردشگری انگلیسی زبان متداول است.
  • غذا: پرتغال سرزمین طعم های خوشمزه است. ماهی و غذاهای دریایی از جمله غذاهای مشهور پرتغال است.
  • حمل و نقل: برای جابجایی در پرتغال می توانید از اتوبوس مترو ترمین و قطار استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

1. برای سفر به پرتغال به ویزای شینگن نیاز است؟

بله برای سفر به پرتغال به ویزای شینگن نیاز است.

2. بهترین هدیه برای خرید از پرتغال چی است؟

از جمله هدیه های مشهور پرتغال می توان به کاشی های آبی و سفید شراب پرتغالی ساردین کنسرو شده و لباس های سنت پرتغال اشاره کرد.

3. چگونه می توانم هزینه سفر به پرتغال را کاهش دهم؟

با رزرو هتل و بلیط پرواز در فصل کم تردد اجاره خانه به جای هتل استفاده از حمل و نقل عمومی و غذا خوردن در رستوران های م محلی می توانید هزینه سفر را کاهش دهید.

نتیجه گیری

پرتغال کشوری زیبا با تاریخ غنی طبیعت بکر معماری بی نظیر غذاهای خوشمزه و مردم خونگرم و مهمان نواز است. سفر به پرتغال تجربه فراموش نشدنی از سفر را برای شما رقم می زند. امیدوارم این مقاله به شما در برنامه ریزی سفر به پرتغال کمک کند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا