کلیرنس ویزای دانشجویی آمریکا

رویای آمریکایی از سفارت تا دانشگاه

آمریکا

آمریکا

هر وقت می شنوم کسی قراره بره آمریکا ذوق زده میشم. انگار یه حس نوستالژی یه خاطره شیرین و یه آرزوی نیمه تمام تو وجودم احیا میشه. خاطره شروع ماجراجویی من تو این کشور یه ماجراجویی که با "ویزا" شروع شد.

آمریکا

خاطره اولین قدم گذاشتن تو سفارت رو هنوز به یاد دارم. با دیدن اون همه آدم با لباس رسمی و چهره های متمرکز حس یه ملاقات حرفه ای و مهم به من دست داد. حالا من می خواستم "رویای آمریکایی" رو با هر چیزی که تو ذهنم وجود داشت تجربه کنم و در اوج انتظار و استرس به سوالات معمولی و محدود پاسخ دادم. هر لحظه و هر کلمه ی من می تونست سرنوشت من رو تعیین کنه. با فکر به این موضوع اون اتاق کوچک یه اتاق بزرگ و مهم شده بود.

آمریکا

کلیرنس لحظه انتظار و ترس و شادی

بعد از مصاحبه روز شمارش معکوس شروع شد. هر روز با تلفن بررسی وضعیت ویزا و هر شب با رویاهای شیرین و هراس از رد شدن ویزا. تا اینکه با خبر "کلیرنس" تمام این روزها در یک لحظه رنگ و بوی جدیدی گرفت. کلیرنس یعنی حرف آخر خورده شده. یعنی همه چی تایید شده. یعنی مهر تایید روی رویا من خورده. شاید باور کردنی نباشه اما اولین حسی که به من دست داد ترس بود. ترس از ناشناخته ترس از شروع یه زندگی جدید ترس از یه سفر طولانی. اما مگر می شد این همه انتظار و تلاش رو با ترس تلف کرد؟ مگر می شد این رویا رو با ترس از دست داد؟

سفری پر از هیجان و چالش

همین ترس و هیجان بود که من رو سوار بر پرواز به سمت آمریکا کرد. در طول پرواز با خودم فکر می کردم چقدر این لحظه رو انتظار کشیده بودم. چقدر خواب این روز رو دیده بودم. چقدر برای این لحظه تلاش کرده بودم. با هر لحظه به نزدیکی به مقصد حس هیجان و شادی در من بیشتر می شد.

همراه با خاطرات تازه و جدید

با اولین قدم تو آمریکا تمام اون ترس ها فراموش شد. یه دنیای جدید یه محیط جدید یه زبان جدید یه فرهنگ جدید همه و همه با حسی جدید و شگفت انگیز تو من احساس می شد. با هر قدم تو این شهر خاطرات جدیدی در ذهنم نقش می بست. خاطرات از اولین روز تو دانشگاه اولین کلاس اولین دوستان اولین غذا اولین تجربه های جدید و ….

دانشگاه محیط پر از انرژی و دانش

دانشگاه یه محیط جدید و شگفت انگیز بود. یه محیط پر از انرژی دانش و ملاقات با افرادی از سراسر دنیا. هر روز من در کلاس های دانشگاهی با مفاهیم جدید و روش های نو آشنا می شدم. هر کلاس یه تجربه جدید و یک فرصت برای رشد و پیشرفت بود.

توصیه ها و نکات عملی

حالا من بعد از گذر اندکی از این تجربه می تونم به کسانی که برای تحصیل در آمریکا برنامه ریزی می کنن توصیه هایی ارائه کنم. اول از همه با خودتون صادق باشین و هدف واقعی تون رو مشخص کنین. با تحقیق و بررسی انتخاب مناسب ترین دانشگاه و رشته و هم چنین آماده کردن مدارک لازم احتمال موفقیت تون رو افزایش بدین. بعد از این برای مصاحبه آماده بشین. مطمئناً مطالعه و تمرین برای مصاحبه می تونه در نتیجه آن تاثیر مثبت داشته باشه. از همه مهمتر شجاع باشین و از ترس تون غلبه کنین. دنیای جدیدی با فرصت های جدید منتظر شماست.

سوالات و پاسخ ها

1. چه احساسی بعد از دریافت خبر "کلیرنس" به تون دست داد؟

درست بعد از دریافت خبر "کلیرنس" یه حس ترس شادی و هیجان تو من احساس می شد. ترس از ناشناخته شادی از موفقیت و هیجان از شروع یه زندگی جدید.

2. مهمترین چالش تون در آمریکا چی بود؟

مهمترین چالش من در آمریکا تسلط یافتن بر زبان انگلیسی بود. البته با گذشت زمان و تمرین مشکل من در این زمینه به طور کامل حل شد.

3. چه توصیه ای برای کسانی که می خوان برای تحصیل به آمریکا برن دارید؟

توصیه من مطالعه و تمرین برای مصاحبه انتخاب مناسب ترین دانشگاه و رشته و آماده کردن مدارک لازم است.

نتیجه گیری

سفر به آمریکا برای تحصیل یه تجربه فراموش نشدنی و پر از چالش و هیجان است. این تجربه من رو به شخصی متفاوت و مستقل تبدیل کرد. هر لحظه از این سفر یه خاطره قشنگ و ارزشمند برای من است.

سخن آخر

برای شما هم ارزو می کنم که با شجاعت به سمت رویا ها تون حرکت کنید و با استقلال موفقیت ها تون رو تجربه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا