گرجستان در کدام قاره است

گرجستان؛ جایی که تاریخ طبیعت و مهمان نوازی دست به دست هم می دهند

همیشه آرزو داشتم به جایی سفر کنم که هم تاریخ غنی داشته باشد هم طبیعت بکر و بی نظیر و هم مردم مهمان نواز و صمیمی. میدونستم جایی وجود داره که همه این ویژگی ها رو تو خودش جمع کرده اما هیچ وقت فکرش رو هم نمی کردم آنقدر زیبا و شگفت انگیز باشه. گرجستان… جایی که در نقطه تلاقی آسیا و اروپا قرار گرفته و با تاریخ حماسی طبیعت بی نظیر و فرهنگ غنی و رنگارنگش هر گردشگری رو به خودش مجبور می کنه. همیشه وقتی به جرجستان فکر می کنم ذهنم پر از تصاویر زیبا و به یاد ماندنی از کوه های برف گیر قفقاز و چشم انداز های خیره کننده میدان گرجستان و کوچه های تنگ و باریک شهر تفلیس و مهمان نوازی بی نظیر مردم این کشور هست.

سفری به سرزمین قفقاز

گرجستان تو قاره اروپا قرار گرفته و بخشی از منطقه قفقاز هست. همسایه های گرجستان کشورهایی مثل روسیه ترکیه ارمنستان آذربایجان و همچنین دریای سیاه هستند. این کشور تنوع بسیار زیادی داره و از کوه های برف گیر قفقاز تا سواحل دریای سیاه همه چی رو تو خودش جمع کرده.

تفلیس پایتخت جادویی

اولین بار که وارد تفلیس شدم انگار وارد فیلمی قدیمی و رومانتیک شده بودم. کوچه های تنگ و باریک با خانه های قدیمی که به صورت رنگارنگ ترمیم شده بودند میدان های شلوغ و پر از زندگی و کافی شاپ ها و رستوران های زیبا با غذاهای لذیذ و معطر و برف سفید روی قله های کوه های قفقاز که شهر رو احاطه کرده بود همه و همه من رو دیوانه خودشون کرده بودند. در تفلیس باید حتما از پل صلح زیبا و کلیسای مکتسب و میدان گرجستان با مجسمه شاهزاده گرجستان دیدار کنید. این جاها واقعا حرف برای گفتن دارند.

باتومی؛ شهر ساحلی جذاب

باتومی تو ساحل دریای سیاه قرار گرفته و با سواحل شنی و آب آبی رنگ و هوای مطبوع برای علاقه مندان به سفر ساحلی مناسب هست. این شهر از تفلیس خیلی جدیدتر و مدرن تر هست و کافی شاپ ها و رستوران ها و مغازه های شیک زیادی تو این شهر وجود داره. در باتومی می تونید از موزه باکوی باغ گیاهشناسی و پل عابر پیاده کلاسیک دیدار کنید و از ساحل روشن و آبی دریای سیاه و خورشید تابان لذت ببرید.

کشف طبیعت بکر

گرجستان تو قلب منطقه قفقاز قرار گرفته و دارای طبیعت بکر و بی نظیری هست. کوه های برف گیر قفقاز جنگل های سرسبز رودخانه ها و آبشارهای زیبا و دریاچه های شفاف و زیبا و مناظر خیره کننده از هر جهت چشم رو می گیرند. از طبیعت زیبای گرجستان می تونید در سفر به منطقه کازبهگی با کوه های برف گیر و چشمه های گرم و قلعه برف گیر و همچنین منطقه سوامهتی با چشم انداز های شگفت انگیز و قلعه زیبا و دیرین لذت ببرید.

غذاهای خوشمزه و سنتی

گرجستان با غذاهای خوشمزه و سنتی و معطر خودش قلب هر گردشگری رو به خودش مجبور می کنه. غذاهای گرجی مزه های لذیذ و خوشمزه دارند و ماده اولیه آ ها تازه و با کیفیت هست. از غذاهای محبوب گرجی می تونیم به خینکالی (نوعی پیراشکی با گوشت و سبزیجات) و چاخوخوبی (گوشت و سیب زمینی با سس گوجه فرنگی) و کباب و انواع سوپ های گرجی اشاره کنیم. در هر رستوران و کافی شاپ و غرفه غذا در گرجستان غذاهای خوشمزه و باکیفیت با قیمت مناسب پیدا می کنید.

فرهنگ غنی و رنگارنگ

گرجستان با فرهنگ غنی و رنگارنگ خودش و میراث تاریخ و هنر و موسیقی و رقص های سنتی و لباسی زیبا و رنگارنگ همیشه برای گردشگران جذاب و دیدن و تجربه کردن داره.

نکات و توصیه ها

  • ویزای گرجستان: برای سفر به گرجستان به ویزای توریستی نیاز دارید. می تونید با ویزای ترانزیتی هم به گرجستان سفر کنید.
  • زبان: زبان رسمی گرجستان گرجی هست. اما در بیشتر مناطق گرجستان انگلیسی صحبت می کنند.
  • ارز: ارز رسمی گرجستان لاری هست. اما در بیشتر مناطق گرجستان با دلار و یورو هم معامله می کنند.
  • هزینه: هزینه سفر به گرجستان نسبت به کشورهای اروپایی دیگه خیلی کمتر هست.
  • بهترین زمان سفر: بهترین زمان برای سفر به گرجستان اواخر بهار و اوایل تابستان و پاییز هست.

پرسش و پاسخ

1. آیا گرجستان کشور ایمنیه؟

بله گرجستان کشور ایمنیه و مردم مهمان نواز و خوبی داره. فقط مثل هر جای دیگه دنیا باید اقدامات احتیاطی رو انجام بدید و از چیزهای قیمتی تون خوب مراقبت کنید.

2. آیا در گرجستان به زبان انگلیسی صحبت می کنند؟

بله در بیشتر مناطق گرجستان به زبان انگلیسی صحبت می کنند. اما دانستن چند جمله گرجی هم می تونه خیلی به شما کمک کنه و با مردم بومی ارتباط بهتر و مناسب تری برقرار کنید.

3. چه نوع غذاهایی رو در گرجستان می تونیم بچشیم؟

غذاهای گرجی واقعا لذیذ و خوشمزه هستند. خینکالی و چاخوخوبی و کباب و انواع سوپ های گرجی از غذاهای محبوب گرجی هستند. حتما در سفر تون به گرجستان از غذاهای سنتی این کشور لذت ببرید.

نتیجه گیری

سفر من به گرجستان یک تجربه فراموش نشدنی بود. گرجستان با تاریخ غنی طبیعت بکر و مهمان نوازی بی نظیر مردم و غذاهای لذیذ و خوشمزه و فرهنگ رنگارنگ و غنی خودش هر گردشگری رو به خودش مجبور می کنه. اگر دنبال یک سفر خارجی با هزینه مناسب و تجربه های جدید و فراموش نشدنی هستید حتما سفر به گرجستان رو تو برنامه سفر تون قرار بدید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا