یونالکلیت (unalakleet) ماجراجویی در سواحل دریای برینگ

یونالکلیت: ماجراجویی در سواحل دریای برینگ

تصور کنید در دل آلاسکا جایی که طبیعت وحشی در تمام ابهتش به نمایش گذاشته شده است ایستاده اید. هوای سرد و مرطوب به صورتتان می خورد و نسیم دریا با بوی ماهی و جلبک به مشامتان می رسد. در اطراف شما کوه های پوشیده از برف به آسمان اوج می گیرند و در مقابل دریای برینگ بی کران گسترده شده است. این همان حس و حالی است که در یونالکلیت تجربه خواهید کرد.

یونالکلیت یک دهکده کوچک در ساحل دریای برینگ در شمال غربی آلاسکا است که در دل طبیعت بکر و خشن آلاسکا واقع شده است. این دهکده با جمعیتی حدود 500 نفر بیشتر به خاطر زیبایی خیره کننده اش و صید ماهی قزل آلا و خرچنگ معروف است. اما سفر به یونالکلیت خیلی بیشتر از ماهیگیری و منظره های دیدنی است. این سفری است به دنیای دیگری دنیایی که در آن طبیعت حاکم است و انسان به عنوان بخشی از آن زندگی می کند.

سفر به یونالکلیت

رسیدن به یونالکلیت کمی دشوارتر از سفر به سایر نقاط آلاسکا است. تنها راه دسترسی به این دهکده پرواز با هواپیما است. فرودگاه محلی یونالکلیت یک باند کوتاه و خاکی است که فقط هواپیماهای کوچک می توانند روی آن فرود بیایند. از آنجایی که پرواز به یونالکلیت از شهرهای اصلی مانند آنکوریج یا فیربنکس حدود 2 ساعت طول می کشد بهتر است برای سفر به این دهکده برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و اطلاعات لازم را از طریق وبسایت شرکت های هواپیمایی محلی و یا شرکت های گردشگری بدست آورید.

مغناطیس طبیعت

همانطور که از هواپیما به سمت زمین فرود می آئید منظره ذهن شما را مبهوت می کند. دریای برینگ درخشان و آبی کوه های سر به فلک کشیده و جنگل های مخروطی به شما خوش آمد می گویند. در یونالکلیت طبیعت با تمام وجودش برای شما سرود می خواند.

طبیعت گردی در یونالکلیت بسیار متنوع است. می توانید در امتداد ساحل قدم بزنید و صدف ها و سنگ ها را جمع کنید یا قايق سواری در دریای برینگ را تجربه کنید و از چشم انداز فراموش نشدنی کوه ها و صخره های ساحلی لذت ببرید.

ماهیگیری نیز یکی از فعالیت های محبوب در یونالکلیت است. مخصوصاً در فصل صید ماهی قزل آلا ماهیگیری در رودخانه ها و دریاچه های اطراف یونالکلیت تجربه ای فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

زندگی بومیان آلاسکا

در یونالکلیت زندگی بومیان آلاسکا را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. مردم یونالکلیت به فرهنگ و سنن خود بسیار متعهد هستند و از طریق هنر و صنایع دستی خود آن را به نسل های بعدی انتقال می دهند.

در سفر به یونالکلیت حتماً از موزه محلی یونالکلیت بازدید کنید. در این موزه با تاریخ و فرهنگ مردم یونالکلیت و سایر قبایل بومی آلاسکا آشنا خواهید شد. همچنین می توانید در موزه اشیا هنری و صنایع دستی محلی را مشاهده و خریداری کنید.

نکات مهم برای سفر به یونالکلیت

  • لباس مناسب برای هوای سرد و مرطوب آلاسکا بپوشید.
  • کفش پیاده روی راحت و مناسب برای پیاده روی در ساحل و مناطق کوهستانی با خود ببرید.
  • دوربین و تلسکوپ را فراموش نکنید تا از زیبایی طبیعت یونالکلیت عکس و فیلم برداری کنید.
  • کتاب و موزیک مورد علاقه خود را با خود ببرید تا در سفر به یونالکلیت از آن ها لذت ببرید.
  • پشه کش را فراموش نکنید زیرا در فصل گرم پشه ها در یونالکلیت بسیار زیاد هستند.
  • پول نقد با خود ببرید زیرا تمام مغازه ها در یونالکلیت پول نقد را قبول می کنند.
  • به زبان و فرهنگ بومیان آلاسکا احترام بگذارید.

نتیجه گیری

سفر به یونالکلیت تجربه ای فراموش نشدنی برای علاقه مندان به طبیعت و ماجراجویی است. یونالکلیت جایی است که می توانید در حالی که در دل طبیعت وحشی آلاسکا قرار دارید از زندگی بومیان آلاسکا و زیبایی خیره کننده آن ها لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

1. آیا در یونالکلیت اقامتگاه وجود دارد؟

بله در یونالکلیت چند هتل کوچک و اتاق اجاره ای وجود دارد. همچنین می توانید در خانه های بومیان آلاسکا اقامت کنید. بهتر است قبل از سفر رزرو اتاق را انجام دهید.

2. چه زمان برای سفر به یونالکلیت مناسب است؟

بهتر است در فصل تابستان (از اواخر ماه ژوئن تا اواخر ماه آگوست) به یونالکلیت سفر کنید. در این فصل هوا گرمتر است و می توانید از فعالیت های برون فضایی مانند پیاده روی ماهیگیری و قايق سواری لذت ببرید.

3. چه مواردی را در سفر به یونالکلیت نباید فراموش کنید؟

دوربین کفش پیاده روی راحت لباس مناسب برای هوای سرد و مرطوب پول نقد پشه کش و احترام به فرهنگ و زبان بومیان آلاسکا.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا