سایت های فروشگاهی باتجربه ، به منظور ارائه یک تجربه خرید بهتر از رقبا به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. در اینجا 8 ویژگی فروشگاهای اینترنتی برای جذب مشتری و بهبود تجربه خرید بنا به گفته سایت متاوب به شما گفته می شود .
1. سادگی فروشگاه
یک طراحی ساده فروشگاه اینترنتی نرخ تبدیل را افزایش می دهد. چرا؟ سادگی به مشتری این امکان را می دهد که احساس راحتی کند و به آنها امکان می دهد دقیقاً آنچه را که نیاز دارند با کمترین تلاش ممکن پیدا کنند.
ما میل به طراحی های شهودی داریم زیرا آنها برای ما طبیعی هستند. یک مشتری باید وارد وب سایت شما شود و بلافاصله بفهمد که چگونه بدون فکر کردن آگاهانه به ویژگی های آن دسترسی پیدا کند.
2. موبایل و تبلت دوستانه یا فرندلی
بهینه سازی وب سایت خود برای تلفن های هوشمند و تبلت ها دیگر یک گزینه نیست ، بلکه یک استاندارد است. انتظار می رود تا سال 2021، فروش فروشگاه های آنلاین موبایلی 54 درصد از کل فروش فروشگاه های آنلاین در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد و انتظار می رود این تعداد فقط افزایش یابد.
بهینه سازی برای تلفن همراه فقط به این معنی نیست که محصولات خود را برای خرید در تلفن ها و تبلت ها در دسترس داشته باشید. بلکه به معنای داشتن یک طراحی وب سایت است که با اندازه صفحه به روشی بصری و دوستانه سازگار است.
3. محتوای با کیفیت بالا
همه چیز باید با کیفیت عالی باشد. خوب برای شروع، هر قسمت از محتوا باید با وضوح بالا باشد. یک عکس تار درست مانند یک کلمه غلط املایی در وب سایت شما است ، اگر مشتریان آن را ببینند، شما را کمتر جدی می گیرند.
برندها همچنین باید تلاش کنند تا محتوای خود را از طریق افراد حرفه ای با استفاده از تجهیزات دوربین استاندارد صنعتی ایجاد کنند. اگر مجبور به استفاده از تصاویر استوک یا تکراری هستید، مطمئن شوید که روی برند و با بالاترین کیفیت ممکن است.
با این حال، محتوای با کیفیت بالا فقط به ظاهر نیست. همچنین باید با مشتری ارتباط برقرار کند و به زندگی آنها ارزش واقعی بیافزاید. محتوای قدرتمند به طور طبیعی در سراسر اینترنت پخش می شود، وفاداری مشتری را ایجاد می کند و سرمایه شما را بازده خواهد داشت.
وقتی صحبت از عکس محصول به میان می آید، مشتریان می خواهند تصاویر واضحی از محصول شما را از هر زاویه ببینند. آنها می خواهند بتوانند بزرگنمایی کنند و جزئیات را برای خودشان ارزیابی کنند. آنها می خواهند ببینند که محصول در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
برخی از برندها از محتوای تولید شده توسط مشتری از محصولات خود استفاده می کنند، مانند عکس های ارسال شده در اینستاگرام و فیس بوک. این یک راه قدرتمند برای نمایش محصول شما در محیط های مختلف است، اما هرگز نباید جایگزین عکس های محصول حرفه ای شما شود.
اما به یاد داشته باشید ، تمام محتوای شما باید به سرعت بارگیری شود. متأسفانه، بارگذاری تصاویر با کیفیت بالاتر زمان بیشتری می برد، بنابراین ملاحظات فنی هم بسیار مهم است.
4. بررسی و نظرهای تولید شده توسط کاربر
93 درصد از مشتریان قبل از خرید یک محصول، نظرات آنلاین را مطالعه می کنند. در دنیایی که هر کسی میتواند به راحتی یک وبسایت تجارت الکترونیک حرفهای ایجاد کند، بررسی یکی از تنها راههایی است که مشتری میتواند به یک برند و محصولات آن اعتماد کند و مطمئن باشد که مورد کلاهبرداری قرار نمیگیرد.
برخی از کسب و کارها از درج نظرات می ترسند زیرا فکر می کنند که یک بررسی بد محصول آنها را از بین می برد. برعکس در واقع درست است.
هر محصول حداقل یک بررسی بد از طرف کسی دارد. مهمترین چیز این است که شما با مشتریان خود رو راست باشید.
اگر فقط نظرات مثبتی داشته باشید یا اصلاً نظری نداشته باشید، مشتریان فکر خواهند کرد که شما صادقانه عمل نکردید . در واقع آنها به احتمال زیاد اعتماد خود را به برند و محصولات شما از دست خواهند داد.
5. توصیه های محصول
توصیههای محصول از یادگیری ماشینی و هوش پیشبینی استفاده میکنند تا مطمئن شوند مشتری فقط چیزهایی را که به آن علاقهمند است میبیند. این شانس خرید بیشتر را افزایش میدهد و این احساس را در مشتری ایجاد میکند که برند آنها را به عنوان یک فرد درک میکند.
هوش مصنوعی هر پلتفرم دارای ویژگیهای استانداردی مانند توصیههای محصول و مرتبسازی پیشبینیکننده، توصیههای جستجو و بینش تجاری است.
6. پرداخت آسان برای استفاده
صفحه پرداخت اشتباه یا طولانی ، می تواند تعداد زیادی از مشتریان را از تکمیل خرید خود منصرف کند. در اینجا چند چیز وجود دارد که صفحه پرداخت شما باید داشته باشد:
طراحی بصری صفحه پرداخت باید به مشتری این امکان را بدهد که با کمترین فکر و تلاش خرید خود را تکمیل کند.
به یاد داشته باشید، صفحه پرداخت باید بر اساس سهولت استفاده، اطمینان خاطر و اطمینان طراحی شود.
7. صفحه پرسش و پاسخ
صفحه سؤالات متداول یک استراتژی کلیدی برای اطمینان از اینکه مشتری در تصمیم خرید خود احساس اطمینان می کند ، است. اگر محصولی که می فروشید پیچیده باشد یا دارای ویژگی های منحصر به فرد باشد، این ابزار اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.
فرض کنید یکی از مشتریان شما در مورد یکی از ویژگی های آن سوال دارد. قبل از اینکه مشتری تصمیم خرید خود را تضمین کند، فقط فرصت کمی برای پاسخ به این سوال دارید.
اگر مشتری مجبور باشد با خدمات مشتری تماس بگیرد یا در صفحه نظرات بدون هیچ تضمینی در مورد زمان پاسخگویی نظر بگذارد، به احتمال زیاد سبد خرید خود را رها می کند.
8. گزینه های پرداخت چندگانه
این استراتژی دیگری و بدون دردسر فرآیند پرداخت مشتری است که به ناچار به خرید بیشتر کمک می کند.
هرچه گزینه های پرداخت بیشتری مانند درگاه های مستقیم ، کارت های اعتباری، ارز های دیجیتال و غیره ارائه دهید، مزیت بیشتری خواهید داشت. اگر نمی توانید گزینه پرداخت خاصی را ارائه دهید، حتماً دلیل آن را به مشتریان توضیح دهید.
در نتیجه :
با رعایت تمامی موارد بالا ، علاوه بر اینکه فروشگاه زیبایی خواهید داشت بلکه مشاهده میکنید که نمودار بازدید و سئو سایت شما رو به افزایش است .