Swastika در فاجعه رومی

[ad_1]

اگرچه صلیب یکی از شناخته شده ترین نمادهای مسیحی است اما سایر نمادها در سالهای اولیه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفتند. در زمان آزار و اذیت شدید مانند سلطنت امپراطورهای رومی دسیوس و دیوکلتیان نمادها باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. آنچه به نظر می رسد در اولین امتحان در اینجا سوستیکا است در واقع معلوم می شود که گادیونیون است [Latin, Crux Gammata]. بعداً به Crux Dissimulata صلیب بتونی معروف شد. چند سال پیش اسقف کلمنت اسکندریه دستورالعمل برای مؤمنان را به استفاده از وسایلی مانند کبوتر لنگر و ماهی گذاشت – سمبلی که تا به امروز باقی مانده است!

برای راحتی از اصطلاح Gammion در این مقاله استفاده می شود تا وقوع این وسیله را در متن یونان و روم ارزیابی کند. از کجا آمد؟ به احتمال زیاد این نخستین بار از مخلوط شدن چهار سرمایه گاما یونان شکل گرفته است. ما استفاده مقدس و سکولار از Gammion را در فاجعههای رومی می یابیم. با این حال این احتمال وجود دارد که گامادیون قبل از اینکه در آنجا به عنوان یک نوع از صلیب مسیحی پذیرفته شود مرتباً مورد استفاده قرار می گرفت.

ایده گامادیون با تعدادی از خدایان یونان و روم ارتباط نزدیکی داشت. او همانطور که در موزاییک شکار بزرگ در میدان آرمیرینا در مرکز سیسیل دیده می شود با Artemis و Diana به عنوان خدایان شکار همراه بود. در تصاویر آفرودیت ظاهر می شود و ممکن است سمبل باروری در نظر گرفته شود. به عنوان نمادی خورشیدی با آپولو در ارتباط است و همچنین به عنوان نمادی از ارادت به گایا الهه زمین دیده می شد.

دغدغه اصلی ما در اینجا بررسی کاربرد آن در زمینه های سنگین است. در حرم S. سباستینو یک سریال از پنج گرادیون وجود دارد که برعکس چهار مورد از آنها [crampons turning to the left] فقط یکی مستقیم است [crampons turning to the right]. مطمئناً این عناصر تزئینی مربوط به دفن بت پرست مارکوس کلودیوس هرمس است که قدمت آن به دوران امپراتور هادریان می رسد. [76-138AD]. قتل عام های فداکاری و سنگ قبرها نیز در نزدیکی دیوار هادریان در انگلستان گاهی به شکل معکوس گامادیس و گاه به شکل عمودی یافت شد.

اشکال مختلفی از Gamedion یافت می شود. گاهی اوقات به عنوان بخشی از یک ایده ترکیبی اتفاق می افتد و اغلب شامل Xhi Rho Alpha و Omega است. از طریق لاتینا یک نقاشی از فاجعه بارهایی است که موسی را به تصویر می کشد و با گامادیون در مصر با فرار از مصر فرار می کند. با این حال گادامیون تنها به فاجعه مسیحی محدود نمی شود. آنها همچنین در فاجعه بار یهودیان در ویلا تورلونیا منطقه ای در رم ظاهر می شوند.

این و سایر وسایل برای ایجاد جو اعتقادی مبنی بر زنده بودن مسیح در این فاجعه ها قرار داده شده اند و معتقدین نیز به آسایش آسمانی وارد می شوند. شماری از کتیبه های منجنیق سان کالالیستو و دومینیلا در ارتباط با گادیونیون ضمانت نعمت های اسقاطی و زندگی ابدی آخرت را ارائه می دهند.

ما در تزئینات دیواری با نام Archosolium در مقبره جنرالس استفاده مشابهی می یابیم. Archosolium از دو بخش تشکیل شده است که قسمت زیرین آن سارکوفاگ واقعی است که بر روی آن یک تخته سنگ مرمر قرار گرفته است. در این نقاشی دیواری چوپان خوب با گامدیون به شکل مخالف در دو سمت راست و چپ به تصویر کشیده شده است.

همچنین نمونه ای از گادادیون که بر روی لباس های ” فساد ” و یا یک دستگاه حفار قبر ظاهر شده است. پرتره Diogenes از قوس اصلی در گورستان Domitilla در اواخر قرن چهارم که Damasos پاپ بود تزئین شده است. شکل ها مستقیم و برعکس هستند. در قرن بعد پاپ لئو به کلیسای M. Susanna نمای محراب با چهار غلاف را که دوخته شده بر روی آن قرار داده است.

نمونه های دیگر سنگ قبرهای آرامگاه امپراتوری روم در آن قرون اولیه در آناتولی و جای دیگر یافت شد. ما در آناتولی تأثیرات بت پرستی و مسیحی می یابیم. مجسمه سازان با پیشینه های مختلف در یک فروشگاه مشترک نقوش نمادین شرکت کردند. هنر مسیحی در انتخاب و تفسیر این نقوش غالباً با همتای مشرک خود متفاوت است.

روی سنگ قبرها عکسها به وضوح ذكر شده اند [dealing with ‘the last things’] همانطور که کارکرد هنر قبر مستلزم آن است که محتوای آن منعکس کننده مقادیر ابدی باشد. در دوره Phrygian برای این اوبلیس ها غیر عادی نبود [Latin for ‘upright stone slabs’] به شکل درب بریده شده است به وضوح نمایانگر گذر از این زندگی به زندگی بعدی است.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا