6 عنصر اصلی بازاریابی ارتباط با مشتری

[ad_1]

بازاریابی ارتباط با مشتری (CRM) روشی بسیار جدی و مرتبط با تفکر در مورد بازاریابی است. این امر به دلیل اینترنت مهم است و تأثیر آن بر نحوه فروش شرکت ها است.

در این مقاله ، می خواهم به شش مورد از عناصر اصلی مفهومی که از رویکرد CRM پشتیبانی می کنند ، بپردازم.

عنصر 1: تمایز مشتری

همانطور که از نام آن پیداست ، CRM یک رویکرد مشتری محور برای تجارت است. از طریق این رویکرد ، شرکت قصد دارد محصولات یا خدمات خود را از طریق مشخصات مشتری متمایز کند. این شرکت به جای اتخاذ رویکرد سنتی تر ، در درجه اول با محصولات یا خدمات خود متمایز است.

مؤلفه 2: استرس طولانی مدت

هدف در اینجا ایجاد رابطه با مشتری طی یک دوره زمانی مشخص است. این روش با بسیاری از استراتژی های بازاریابی داخلی که در اینترنت استفاده می شود ، بسیار مناسب است.

این رابطه پایدار دارای مزایای هزینه-فایده است. از نظر هزینه ، در مقایسه با جستجوی مشتری جدید ، بازاریابی برای مشتریان موجود ارزان تر است. دلیل آن ساده است. واقعاً به سازمان خود اعتماد کنید.

عنصر 3: ادامه معاملات

از بعضی جهات ، این مربوط به عنصر دوم بالا است. شما به جای اینکه به دنبال معاملات یک بار با مشتریان باشید ، قصد انجام معاملات متعدد را دارید. این می تواند به صورت فروش متقابل ، فروش اضافی و غیره باشد. یا ممکن است این شرکت به یک محصول یا خدمات تخصصی خاص تبدیل شود.

بعضی اوقات ، این یک ضرورت اقتصادی است ، زیرا هزینه دریافت اولین معامله به حدی است که فقط تکرار فروش باعث می شود فرآیند ارزشمند شود.

عنصر 4: ارتباط دو طرفه

نکته اصلی ایجاد روابط با مشتری معنادار ، توانایی آنها در ارتباط ماندن با یک شرکت است. با پیشرفت رسانه های اجتماعی ، پیام های متنی ایمیل و پیام کوتاه ، این امر آسانتر شده است. این فناوری فرآیند ارتباطات را بیش از دو طرفه می کند. مشتریان احتمالاً دقیقاً مانند یک سازمان ارتباط برقرار می کنند.

این یک روش عالی برای بدست آوردن بازخورد واقعی در مورد خواسته ها و نیازهای افراد است. این به خوبی با عنصر اول در بالا مرتبط است. محصولات و خدمات مشتری محور ایجاد کنید.

عنصر 5: تمرکز روی حفظ

با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری ، این شرکت بیشتر تمرکز خود را بر نحوه حفظ مشتریان به جای چگونگی به دست آوردن مشتری بیشتر متمرکز می کند. نرخ پایین ماشه مشتری بسیار مطلوب به نظر می رسد ، و اغلب روشی مقرون به صرفه برای انجام کار است.

این ویژگی دوباره با تغییر قدرت بین خریداران آنلاین و تأمین کنندگان ارتباط خوبی دارد. خریداران دیگر به شرکت های عرضه کننده اعتماد ندارند تا به آنها بگویند موجود است. آنها می توانند به صورت آنلاین بروند و تحقیقات خود را انجام دهند و داستانهایی را با افراد دیگری که از یک محصول یا خدمات استفاده کرده اند به اشتراک بگذارند.

عنصر 6: ارزش های مشترک

شرکت ها با به اشتراک گذاشتن یک ارزش خاص با مشتریان خود می توانند روابط محکم برقرار کنند. این روابط محکم به یک هویت مشخص و واضح برند تبدیل می شود که فراتر از توانایی سازمان ها برای خرید وفاداری با تبلیغات یا پیشنهادات ویژه است.

خلاصه

به طور خلاصه ، مدیریت ارتباط با مشتری یک تغییر عمده در عمل بازاریابی است ، از بازاریابی گروهی گرفته تا بازاریابی فردی. تمرکز از دستیابی بسیاری از مشتریان جدید به سمت نگهداری و ایجاد مشاغل بیشتر از پایگاه کوچکتر مشتریان وفادار و با ارزش بالا تغییر کرده است.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا