درباره ساموئل ایتو

[ad_1]

یکی از پارادوکس های ساموئل اتو در بازی برای بارسلونا این است که او در ابتدا به رقبای خود رئال مادرید پیوست که بلافاصله به او قرض داد. از CD اول و دوم به Leganes؛ سپس بعد از انجام تنها یک بازی لیگ با مادرید اسپانیول به لیگ دسته اول رسید. سرانجام مایورکا. او در آخرین باشگاه چنان خوب عمل کرد که آنها را برای ثبت رکورد در این باشگاه امضا کردند و بین سالهای 2000 تا 2004 بهترین گلزن تاریخ این باشگاه شدند.

مهاجم کامرون پس از انجام مذاکرات بین بارسلونا مایورکا و رئال مادرید با بارسلونا امضا کرد که در مورد آن انتخابی را حفظ کرد. از یک طرف مادرید به او نیازی به تیم نداشت زیرا آنها قبلاً مهاجمی به شکل رونالدو و رائول داشتند. از سوی دیگر آنها نمی خواستند برای بارسلونا بازی کنند باشگاهی که به دنبال یک مهاجم خوب برای تقویت حمله بود پس از آنکه نتوانستند با ادگار دیویدز هافبک میانی که نیمه دوم این مسابقه را پشت سر گذاشت به توافق برسند. فصل 2003-2004 به صورت قرضی به باشگاه کاتالان.

با حضور اتو به عنوان مهاجم و رونالدینیو به عنوان مهاجم میانی ساموئل اتو به سرعت ثابت کرد که برای پول خوب ارزش دارد و در فصل 2004-2005 در مجموع 24 گل لیگ را به ثمر رساند. اگرچه او به بارسلونا به عنوان قهرمانی لیگ کمک کرد اما عنوان بهترین گلزن لیگ اسپانیا را از دست داد.

با این حال در جشن هایی که در نیوکمپ برگزار شد سخنرانی کرد که در آن علناً رئال مادرید را مورد انتقاد قرار داد ظاهراً برای تلخی که برای گذر در کنار این باشگاه به نفع وضعیت وام خود احساس کرد. وی سپس مجبور شد مجوز خود را پس بگیرد و عذرخواهی کند.

سال بعد ساموئل اتوئو موفق شد کل امتیازات خود را در لیگ بهتر کند و با مجموع 26 گل عنوان پیچیچی را با یک حاشیه باریک و تنها یک گل از دیوید ویلا از والنسیا به دست آورد. عملکرد قدرتمند او در زمین نیز باعث شد وی در لیگ قهرمانان اروپا شش گل به ثمر برساند که این امر به هل دادن بارسلونا تا راهی فینال مقابل آرسنال کمک کرد. او به شدت درگیر نتیجه شد زیرا دروازه بان آرسنال برای نخستین بار به دلیل خطا در مقابل اتو در بیست دقیقه اول اخراج شد. او نتوانست از برتری یک بر صفر استفاده کند و اتوئو در دقیقه 76 با یک پاس از لارسون و پلیت به تساوی رسید و بعد از چند دقیقه گل پیروزی را به ثمر رساند.

براساس یک فصل پرقدرت ساموئل اتوئو برای سومین سال پیاپی عنوان بهترین لیگ قهرمانان اروپا را در کنار بهترین بازیکن آفریقایی دریافت کرد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا