چگونه پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنیم؟
ارسال پیام به خطوط بلک لیست چگونه است؟ قبل از اینکه شروع به خواندن کنید، شاید بپرسید که این روزها با وجود شبکههای اجتماعی، هنوز هم بازاریابی پیامکی راه موثری برای تبلیغات است؟ جواب یک بله بلند و محکم است! بگذارید با مثال توضیح بدهم. فرض کنید با یکی از دوستانتان کار مهمی دارید، ترجیح میدهید در شبکههای اجتماعی به او پیام بدهید یا مستقیماً برایش اساماس ارسال کنید؟
اکثر افراد در اینجور مواقع پیامک را ترجیح میدهند، چون سریعتر توجه مخاطب را جلب میکند، بدون اینترنت هم ارسال میشود و میتوانند زودتر به جواب یا خواسته خودشان برسند. رمز ماندگاری بازاریابی پیامکی هم دقیقاً همین جلب توجه مخاطب و گرفتن بازخورد بالاست. برخلاف تصور بسیاری از افراد بازاریابی پیامکی همچنان قدرت خودش را دارد، اما متاسفانه بعضی از مشاغل بهدرستی از آن استفاده نمیکنند! برای همین در همین اول کار برای بهترین نتیجه، جذب مشتری و فروش بیشتر پیشنهاد میکنم حتماً با ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه آشنا شوید و بعد ارسال اس ام اس را شروع کنید.
پنل پیامکی چیست؟
پنل پیامکی نرم افزاری آنلاین و تحتوب است که برای ارسال پیامک به مشتری، دریافت پاسخ و مدیریت پیامها استفاده میشود. فرقی ندارد کسبوکارتان چیست یا چه خدماتی ارائه میدهید، برای هر هدف تبلیغاتی میتوانید از ابزارهای مختلف پنل اس ام اس برای جذب مشتری و فروش بیشتر استفاده کنید.
مزایای بازاریابی پیامکی
به جرات میتوانم بگویم که ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه میتواند برای هر کسبوکاری مفید باشد، مخصوصاً برای مشاغلی که در زمینه ارائه خدمات فعالیت میکنند. اما چطور؟ بازاریابی پیامکی مزایایی دارد که میتواند شما را به همه اهداف کاریتان برساند و در ادامه مفصل دربارهاش صحبت میکنیم.
ارتباط با مشتری بدون واسطه
زمانی که شما پیامک تبلیغاتی انبوه برای مشتری ارسال میکنید، مستقیم و شخصی با او در ارتباط هستید. یعنی به تلفن همراهِ مشتری، که شخصیترین وسیله مشتری است، دسترسی دارید. زمانی که به موبایل افراد پیام میدهید، قطعاً خیلی راحتتر و البته کمهزینهتر نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی نظر مشتری را جلب میکنید!
از طرف دیگر، امروزه دیگر کسی نیست که (حداقل!) یک تلفن همراه در جیبش نباشد! ممکن است همۀ این افراد به شبکههای اجتماعی دسترسی نداشته باشند اما قطعاً همه آنها پیامک دریافت میکنند. این یعنی یک خبر خوب برای شما! چرا؟ چون تقریباً هر کسی که تلفن همراه دارد میتواند مشتری بالقوه شما باشد.
برای همه و در هر شرایطی پیامک بفرستید!
مزایای ارسال پیامک تبلیغاتییکی از امکانات فوقالعاده موثر و مفید پنل اس ام اس، ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه با اسم شرکت خودتان است. از نظر روانشناسی، این کار تاثیر بسیار زیادی برای مخاطب دارد و باعث احساس صمیمیت بیشتر با برند شما میشود. درضمن، تحقیقات نشان میدهد که تقریباً تمام پیامهایی که با این روش ارسال میشوند، توسط مخاطب خوانده میشوند.
یکیدیگر از مزایای بسیار خوبی که ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه دارد، این است که اگر کاربر در دسترس نباشد یا تلفن همراهش خاموش باشد پیامک شما حتماً برایش ارسال میشود!
مخاطبین وفادار خودتان را از دست ندهید!
ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه نشان میدهد، چه کاربرانی از طریق پیامک با کسبوکار شما ارتباط برقرار کردند. حالا این کار چه سودی دارد؟ مزیت این روش دریافت فایل گزارش در فرمت اکسل است تا بدانید چه مخاطبانی پیام شما را گرفتند یا به پیام شما پاسخ دادند. این مخاطبان به مراتب از شما بیشتر خرید میکنند، بهخوبی با برند و خدماتتان آشنا هستند و اعتماد بیشتری به شما دارند.
مشتریانِ هدفمند
پیامک تبلیغاتی انبوهفرض کنید بعد از کلی هزینه و وقت، بنر بسیار بزرگی طراحی کردید، آن را در یک منطقه خیلی شلوغ و تجاری نصب کردید یا یک تیزر جذاب در شبکههای اجتماعی پخش کردید! خب حالا مشکل چیست؟
مشکل اصلی هدفمند نبودن این تبلیغات است! یعنی تبلیغ شما را همه میبینند اما به دردشان نمیخورد یا حتی ممکن است افرادی که مخاطب شما هستند، این تبلیغ را نبینند. حالا اگر همین کار را با پیامک انجام بدهید (که هم هزینه و هم زمان کمتری لازم دارد)، در حقیقت مخاطبین را بهصورت هدفمند انتخاب کردید و احتمال این که نتیجه مثبتی بگیرید، بیشتر است.
مزایای پیامک تبلیغاتی انبوه
بدون شک همه شما با نحوه کارکرد پیامک آشنا هستید. یک متن کوتاه و جذاب آماده میکنید و آن را برای مخاطب ارسال میکنید. حالا فرض کنید همین پیامک را میخواهید برای بیش از یک مخاطب بفرستید تا از طریق آن، تبلیغات انجام بدهید یا محصولات و خدمات خودتان را معرفی کنید. این همان پیامک تبلیغاتی انبوه است که از طریق پنل به مخاطبان زیادی ارسال میشود.
حالا شاید بپرسید چرا پیامک تبلیغاتی انبوه؟ پاسخ خیلی سادست! با این روش هم بهصورت هدفمند مشتری جذب کنید، هم به شمارههای جدید در هر محله که میخواهید پیامک ارسال کنید. البته ارسال پیامک انبوه به همین موارد ختم نمیشود و مزایای این روش ارسال را در ادامه برایتان آوردیم:
بانک شماره بهروز
بعضی از فعالیتها و خدمات نیازمند تبلیغات وسیع است، برای همین بانک شمارههای بهروز ایرانسل و همراه اول در اختیار کاربران قرار میگیرد تا بتوانند برای هر مشتری در هر نقطه از شهر پیامک ارسال کنند. همانطور که گفتم بعد از ارسال هم میتوانید فایل گزارش را بهصورت اکسل دریافت کنید.
ارسال پیامک به پیششمارههای خاص
یکی دیگر از مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال به پیششمارههاست. در این روش شما با دانستن اینکه پیششماره مربوط به کدام شهر است، میتوانید به تمام یا تعداد خاصی از این شمارهها ارسال پیامک داشته باشید. مثلاً پیش شماره ۰۹۱۲۴۹۱ مربوط به مشترکین ورامین است. میتوان به تمام یا تعدادی از شمارههای بازه ۰۹۱۲۴۹۱۰۰۰۰ تا ۰۹۱۲۴۹۱۹۹۹۹ پیامک انبوه ارسال کرد. استفاده از این روش، نظم و گروهبندی خاصی را به کمپین تبلیغاتی شما میدهد.
به یک صنف خاص پیامک بفرستید!
ممکن است شما سرویس یا محصولی را داشته باشید که فقط به درد صنف یا شغل خاصی از مردم بخورد. مثلاً اساتید دانشگاه، پزشکان، دبیران، فعالان ساختمانی، سهامداران، طلافروشان، مدیران شرکتهای خصوصی و صنعتی، وکلا گروههای مختلفیست که در پنل برای ارسال پیامک به آنها دسترسی دارید.
ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به اصناف و مشاغل برای بسیاری از کسبوکارها به عنوان یک روش تبلیغاتی پربازده شناخته میشود.
16 متن تبلیغاتی برای جذب مشتری از طریق پیامک
پیامکهای تبلیغاتی هر روز همچنان به صندوق ورودی گوشیهای ما سرازیر میشوند و از این کثرت پیامها، گاهی حتی آنها را باز نمیکنیم و نمیبینیم؛ اما پیامهای متفاوتی هم هستند که با دیدن اولین کلمات سریعاً جذبشان میشویم و حتی اقدامی در جهت آن انجام میدهیم.
فرض کنید در زمستان سرد از محل کار به سمت خانه روانهاید. همین که در فکر شامی خوشمزه هستید یک پیامک از رستورانی دریافت میکنید: «شامت پیش ما آمادس!!!» خب به احتمال زیاد وسوسه میشوید که یک بار امتحان کنید!
میدانیم دغدغه اکثر شما به عنوان صاحبان کسب و کار این است که چگونه میتوانید تبلیغات پیامکی تاثیرگذاری داشته باشید که در این بازار رقابتی، درصد بیشتری از مخاطبان را جذب کنید؟ متن پیامک تبلیغاتی باید چه ویژگیهایی داشته باشد که جذاب و تاثیرگذار شود؟
نکاتی در این رابطه وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید متن مناسب خود را بنویسید و تبلیغات پیامکی خود را شروع کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با این نکات و نمونه پیامک تبلیغاتی، بیشتر آشنا شوید. (چنانچه قصد استفاده از پنل ارسال اس ام اس را دارید، میتوانید از شرایط و تعرفههای آن آگاهی کسب نمائید)
اصول نوشتن متن اس ام اس تبلیغاتی
قبل از بررسی ۱۶ نمونه متن پیامک تبلیغاتی، بیایید با هم اصول نوشتن یک متن تبلیغاتی موثر را بررسی کنیم:
1- متناسب با مخاطب هدف خود بنویسید
اگرچه ارسال پیامک سادهترین راه ارتباطی شما با مخاطبانتان است؛ اما اگر به افراد اشتباهی که در زمرهی بازار هدف شما نیستند پیامی ارسال کنید، همان عاملی میشوید که افراد را مجبور به غیرفعال کردن سرویس پیامکهای تبلیغاتی خود میکند؛ بنابراین انتخاب هوشمندانه جامعه هدف از مهمترین اصول نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار است.
شما با تجزیهوتحلیل آمارهایی از مشتریان مثل سابقه خرید و اطلاعات مبتنی بر مکان و جنسیت بهراحتی میتوانید مخاطبان موردنظر خود را بشناسید و متن تبلیغاتی خود را نیز متناسب با آنها شخصیسازی کنید. بهعنوانمثال ارسال تبلیغات لوازمآرایشی یا لوازم آشپزخانه برای آقایان مناسب نیست و باعث میشود نیمی از تلاشهای شما هدر رود.
2- با کلمات جذاب شروع کنید
برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس همراهی را برانگیزد، خطاب قرار دادن او با اسم کوچک در ابتدای متن میتواند شروع جذابی باشد مثلا دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و غیره. مخصوصا برای تبریکهای مناسبتی این روش بسیار مناسب است. کلمات دیگری که مناسب هستند در ابتدای متن بیاورید کلمات کلیدی و مهمی است که میخواهید مخاطب به آن توجه ویژهای داشته باشد. همینطور شعار تبلیغاتی برند خود نیز میتواند شروع خوبی باشد.
3- متن خود را مختصر و کوتاه نگه دارید
سعی کنید با حداقل کلمات و بهصورت موجز، اصل مطلب را در پیامک ارسالی ادا کنید. شما تا 70 کاراکتر (20 کلمه) میتوانید برای استفاده از تمام حروف، علامتها و فضای خالی بین کلمات استفاده کنید. اینکه در عین کوتاه بودن متن پیام، هم تبلیغ کنید و هم از بهترین کلمات برای همراه کردن مشتری با خود استفاده کنید، به تکنیک شما در استفاده از بهترین کلمات برمیگردد. با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت این کار شدنی است.
4- کلمات اصلی را در متن پیامک متمایز کنید
همیشه در هر متنی یک سری کلمات از بقیه مهمترند. در متن پیامکی که میخواهید ارسال کنید ببینید چه کلماتی را باید به مخاطب تأکید کنید و میخواهید به آن توجه ویژهای داشته باشند. آنها را با قرار دادن علامتهایی مثل * یا «» از بقیه متن متمایز کنید.
5- حس ضرورت را در پیام خود بگنجانید
این خصلت همه ماست که وقتی حالا حالاها فرصت انجام کاری را داشته باشیم، آن را مدام به تأخیر میاندازیم. پس باید در متن پیامک تبلیغاتی سعی کنید آفرها، تخفیفها و هر ارزشافزودهای را که برای افراد در نظر میگیرید در بازه زمانی محدودی باشد تا واکنش بیشتری نسبت به پیام دریافت شده داشته باشند.
6- متن خود را شفاف و واضح بنویسید
در نوشتن متن پیام از کلمات تخصصی که دچار سردرگمی افراد شود خودداری کنید مگر اینکه مخاطبانتان در حیطه کسبوکار شما باشند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که پیام واضح و روشن است و به زبان ساده نوشته شده است. از اختصارات و شکلکهای زیاد خودداری کنید. همچنین متن خود را چک کنید که غلط املایی نداشته باشد تا مخاطب منظور شما را دقیق متوجه شود.
7-ارائهی پیشنهادهای جذاب فراموش نشود
وقتی پیام خود را بدون هیچ امتیازی برای مخاطب ارسال میکنید جنبه تبلیغاتی بودن آن باعث میشود افراد توجه چندانی به آن نکنند؛ ولی اگر پیام شما حاوی امتیازی مثل کد تخفیف، استفاده از سرویس رایگان و هر چیزی که میتوانید برای مشتریان خود در نظر بگیرید باشد، مخاطب را درگیر میکند. این نوع پیامها بیشتر قابلیت ارسال و اشتراک با دیگران دارند.
8- خلاقیت را به متن پیامک خود بیفزایید
خلاقیت همان عنصری است که شما را از بقیه متمایز میکند و بیشتر جلوی چشم مخاطب پررنگ میشوید. از کلماتی استفاده کنید که تأثیر چشمگیری بر مخاطب شما بگذارد. سعی کنید پیامکهای ارسالیتان جهت ایجاد اعتماد مشتریان، متناسب با الگوی رفتاری آنها شخصیسازی شود. گاهی حتی میتوانید موارد سرگرمی مثل بازی، متنهای تعاملی، نظرسنجی یا مسابقه را نیز به متنهای خود اضافه کنید.
9- مشخصات خود را در متن پیامک قرار دهید
قرار دادن آدرس وبسایت یا لینک پیج اینستاگرام، شماره تماس و قرار دادن آدرس (اگر مکان فیزیکی دارید و میتوانند افراد به شما مراجعه کنند) همه میتوانند دسترسی افراد به شما را آسانتر کنند و اعتبار بیشتری به برند شما بیفزایند.
منبع مقاله: ویکی پدیا