بازرگانی

مسایل مربوط به نگهداری تصفیه آب صنعتی – قسمت اول

هزار:

ورود فشار ورودی و خروجی فیلترهای میکرون دستگاه تصفیه آب: این محاسبه شامل فشار ورودی و خروجی فیلترها (شن ، ذغال سنگ و کارتریج) در مسیر ورودی کارخانه آب شیرین کن صنعتی است.

عدم تعادل بین فشارهای ورودی و خروجی فیلترها معمولاً به دلیل گرفتگی فیلتر میکرون است که می تواند نشانه زمان رفلاکس باشد.

ب: میزان کلر آزاد موجود در آب را مرتباً بررسی کنید: محاسبه مقدار کلر آزاد یا کلر کل درشت در آب ورودی دستگاه تصفیه آب صنعتی الزامی است و به هیچ وجه نباید کلر آزاد در آب ورودی وجود داشته باشد.

هنگام مقایسه مقدار این شاخص ها ، کارایی فیلترهای کربن فعال یا حذف شیمیایی کلر از آب ورودی بررسی می شود و اگر مشکلی در عملکرد کربن فعال یا افزودن مواد شیمیایی وجود داشته باشد ، مشکل به سرعت برطرف می شود.

پاسخ: فشارهای ورودی و خروجی روی فیلترهای میکرونی دستگاه تصفیه آب را بنویسید:

فشار آب ورودی در ورودی و خروجی فیلتر میکرون ثبت می شود.

اختلاف فشار بین ورودی و خروجی فیلترهای میکرون می تواند نشانه گرفتگی باشد.

D: کنترل دمای آب:

دما هنگام کار با دستگاه تصفیه آب مسئله بسیار مهمی است.

PH آب قبل از دستگاه: PH: آب خامی که وارد دستگاه تصفیه آب می شود نکته بسیار مهمی برای عملکرد قابل قبول و دلپذیر دستگاه است.

تنظیم pH آب ورودی و نظارت منظم بر روی آن عملکرد مهمی برای جلوگیری از رسوب در سطح غشا است. اکثر دستگاه های تصفیه آب فقط توانایی کار در محدوده pH مشخص را دارند ، در غیر این صورت تعداد محدود غشا در معرض کثیف شدن است.

G: برای تعیین اندازه دقیق دستگاه تصفیه آب و نظارت بر دوره تعمیرات دوره ای و به دست آوردن مدت زمانی که دستگاه تصفیه آب در دوره تأیید مهم است.

منبع :
https://atie-energy.com/%D9%85%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%B7-%D8%A8%D9%87-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 00:58:30

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا