دانستنی های مهم در خصوص دنیای مد و فشن کودکان:
لباس نیروی انتظامی یگان ویژه مخصوص کودکان در دنیای مد کودکان در غرب بسیار بیشتر از شرق مورد توجه قرار گرفته است. هر ساله در فشن شوهای کودکان که در کشور های اروپایی برگزار می شود، می توان شاهد ایده ها و خلاقیت های جدیدی در این حوزه شد که علاقه مندان بسیاری را درگیر خود نموده است. جالب است در نظر داشته باشید که در دنیای مد کودکان، فعالیت حرفه ای بسیار دشوار تر از دنیای افراد بزرگسال است. تهیه لباس برای کودکان همیشه دشوار بوده است و به همان نسبت نیز در طراحی لباس آنان نیاز به دقت بیشتر است. در نظر گرفتن علاقه کودکان، روحیه، شرایط سنی و … باعث شده است که مد و فشن کودکان دارای چالش های بسیاری باشد.
به صورت کلی می توان بیان نمود که در طراحی و دوخت لباس بچه گانه هر اندازه که دقت و ظرافت بیشتری به خرج داد، می توان به خروجی با کیفیت تری نیز دست یافت. دنیای کودکان دنیایی از باید ها و نباید ها است که یک طراح حرفه ای لازم است تا با تمام این موارد آشنا باشد. در زیر شما می توانید نکاتی را مطالعه نمایید که برای ورود به دنیای مد کودکان و طراحی لباس برای آنها باید حتما در نظر بگیرید. همچنین جهت خرید لباس پلیسی بچه گانه و لباس نظامی بچه گانه ایرانی به سایت هوتاپ مراجعه نمایید.
لباس های کودکان باید راحت باشند:
در طراحی لباس برای بزرگسالان اغلب به مدل و طرح لباس توجه می شود اما در دنیای مد و فشن کودکان لازم است تا در گام اول راحتی لباس را در نظر داشته باشید. اگر پارچه لباس خوب نباشد یا کودک نتواند در لباس خود آزادی عمل داشته باشد، طبیعتا واکنش نشان می دهد. این مورد موجب خواهد شد که طرح لباس هر اندازه زیبا، اما مورد توجه قرار نگیرد. در همین راستا برای انتخاب طرح مناسب لباس کودکان در دنیای مد لازم است تا از خود بپرسید آیا با این لباس کودک می تواند به راحتی بدود یا استراحت کند؟ آیا می تواند بدون ترس از پاره شدن، بنشیند و بازی کند؟ آیا پارچه آن زیاد گرم یا زیاد نخی نیست؟
از اکسسوری های مناسب برای طراحی لباس استفاده نمایید:
در دنیای مد و فشن کودکان استفاده از اکسسوری ها بسیار مهم است. تزئینات لباس می توانند باعث جلب نظر کودک و حتی اطرافیان شود. اما در انتخاب این اکسسوری ها باید دقت نمود. در دنیای مد کودکان نباید از اکسسوری هایی استفاده کرد که به واسطه آنها کودک بیش تر از سن خود به نظر برسد. در طراحی لباس برای کودکان لازم است تا حتما تعادل برقرار شود. در حال حاضر برند های مختلفی در حوزه مد و فشن کودکان فعالیت می نمایند که برخی از نام آشنا ترین آنها در زیر معرفی شده اند:
5برند مطرح در صنعت مد و فشن کودکان
· برند Dolce & gabbana
بسیاری از افراد این برند را با عبارت خلاصه شده d&g می شناسند. این برند ایتالیایی یکی از مطرح ترین برند های مد و فشن کودکان می باشد که انواع لباس ها، کیف، کفش و اکسسوری های کودکانه را طراحی کرده و به بازار عرضه می دارد. انواع مدل های دخترانه و پسرانه از این برند تهیه شده و با قیمت به نسبت گران در بازار پخش می شود.
برند Simonetta:
برند مذکور در دنیای مد کودکان تنها به طراحی لباس های فشن می پردازد. کیفیت لباس ها و طراحی های فوق العاده آن، برند فوق را به یکی از برند های مطرح تبدیل نموده است. جالب است که این مورد را در نظر داشته باشید که فعالیت اصلی و مقر این شرکت نیز در کشور ایتالیا می باشد. استفاده از رنگ های سرد و گرم جذاب از جمله ویژگی های خاص برند Simonetta می باشد.
برند pili Carrera
برند فوق به صورت رسمی فعالیت خود را از سال 1963 در حوزه مد و فشن کودکان آغاز نمود. هم اکنون این برند یکی از شرکت های برتر در تولید لباس های خردسالان و کودکان است. انواع لوازم جانبی، کفش و لباس های عروس خاص توسط طراحان این شرکت طراحی شده و به لاین دوخت عرضه می شود.
با این توضیح می توان دریافت که برندهای زیادی در دنیا در حال حاضر در این حوزه فعالیت می نمایند اما قدرت کاری آنها به ظرافت، دقت، طراحی مناسب و انتخاب صحیح پارچه ها ختم می شود. با توجه به اینکه سرمایه گذاری خوبی هم اکنون در حوزه مد کودکان صورت گرفته است، به نظر می رسد این رشته می تواند آینده درخشانی داشته باشد.
کاشت ناخن برای کودکان هم مد شد
از آرایش کردن کودکان که بگذریم طی روزهای اخیر تصاویری از کاشت ناخن و آرایش ویژه ناخن در کودکان کم سن و سال در شبکههای مجازی منتشر شده است. این مدل رفتاری در دوره کودکی هم در کودکان به چشم میخورد و این والدین هستند که باید به دور از هر گونه تنش و درگیری شرایط را طوری مهیا کنند که کودکان با کمترین آسیبی این دوران را پشت سر بگذارند.
علاوه بر علاقه طبیعی کودکان به شبیهسازی خود به والدینشان در برخی از رفتارها و برخوردها، گاهی این خود والدین هستند که متاسفانه اصرار دارند که کودک خردسال خود را با وجود سن و سال کم و شرایط خاصی که دارد جهت انجام برخی کارها ترغیب کنند. آرایش کردن کودکان دختر و علاقه آنها به استفاده از لوازم آرایشی مادر موضوع مهمی نیست اما عدم مدیریت صحیح مادران و وجود محدودیتهای سفت و سخت برای کودکان، نتایج ناخوشایند و تلخی را به بار میآورد و این مادران هستند که باید به گونهای رفتار کنند که حساسیت کودک را بیش از پیش برانگیخته نسازند.
از نظر اغلب روانشناسان حوزه کودک، مادر با کودک کم سن و سالی که به آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی مادر علاقه مند است باید رفتاری عادی و طبیعی داشته باشد و فراموش نکند که لحاظ کردن محدودیتهای متعدد، حس تلافی در کودک برای دوره نوجوانی و جوانی را در او ایجاد خواهد کرد. کم سن و سالی کودکان و نحوه آرایش ناخن در تصاویر مذکور به گونهای است که به نظر میرسد بیشتر از آنکه به دلخواه خود کودک انجام شده باشد، مادر کودک مشتاق انجام چنین کاری بوده است.
جدای از عوارض کاشت ناخن که بزرگترها نیز از آن در امان نیستند و نمیتوان از بعد سلامت جسمی آن در کودکان عبور کرد، بعد روانشناسی و روانی این قبیل کارها نیز قابل چشم پوشی نبوده و پیش از آنکه در جامعه عادی شود، باید مورد نیاز و بررسی قرار بگیرد. کودکان دنیای بیحاشیه و بیآلایشی دارند که هیچ یک از دوران زندگی شباهتی به آن ندارد و آرزوی بسیاری از بزرگترها که سالهاست از این دوران خوب و پرنشاط عبور کردهاند، تجربه دوباره آن روزهای بیدغدغه و شاد است.
والدین باید اجازه بدهند که کودکان در دوره کودکی از شور و نشاط و هیجان این دوران بهرهمند شوند و تا جای ممکن پای کودکان را در این دوران به دنیای پر دردسر بزرگترها باز نکنند. ژلیش ناخن و کاشت ناخن برای کودکان جذابیت خاصی که برای مادران آنها دارد را نخواهد داشت و تنها عوارض جسمانی و روانی این کار را برای کودکان به جا خواهد گذاشت.
جمع بندی:
اگر شما نیز قصد دارید تا وارد دنیای مد و فشن کودکان شده و اقدام به طراحی لباس نمایید. در گام اول تلاش کنید تا همیشه به صورت فصلی طراحی نمایید. به عبارت دیگر شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید. به طور مثال در فصل زمستان لازم است تا حتما لباس های طراحی شده شما دارای لایه ها یا ضخامت بیشتری باشند. از سوی دیگر حتما پس از طراحی لباس ها، از کودکان بخواهید در خصوص آنها نظر بدهند و بین آنان بهترین مدل را انتخاب نمایند. با این کار می توانید نتیجه طراحی های خود را مشاهده کرده و بر اساس آن طرح ها را بروز نمایید.
قطعا اکسسوری ها نمی توانند در دنیای مد بیش از طراحی مهم باشند، لذا هیچ وقت برای جلب نظر مخاطب خود از لوازم جانبی غیر رایج بهره نبرید. به طور مثال کفش هایی با پاشنه 3 سانتی متری نمی توانند گزینه خوبی برای جلب توجه مخاطبان باشند. هر اندازه از قدرت تخیل بهتری بهره مند باشید، بیشتر از رنگ ها و پارچه ها استفاده نمایید و طرح هایی جذاب خلق کنید، قطعا در بازار کار نیز می توانید فروش بیشتری داشته و به جایگاه بهتری دست یابید.