بازرگانیبرترین های کسب و کار

تاثیر لباس فرم رستوران در برندسازی رستوران

 لباس فرم رستورانی

در یک نظرسنجی در مورد لباس فرم در محل کار، مردم لباس فرم را با تلویزیون و بیلبورد مقایسه کردند. حدود 3/4 از شرکت کنندگان لباس فرم را برای تبلیغات ترجیح می دادند. دیدن کارمندان یونیفرم پوش به مشتریان کمک می کند فوراً برند شما را تشخیص دهند. یونیفرم کارمندان تأثیر خوبی بر جای میگذارد و به مشتریان کمک می کند تا اوقات خوش را به یاد بیاورند. اما تاثیر لباس فرم خیلی بیشتر از این موارد است. در اینجا چند روش وجود دارد که یونیفرم می تواند تأثیر بیشتری داشته باشد.

تاریخچه لباس های فرم کارکنان رستوران

توقفگاه‌ها در امتداد راه‌آهن سانتافه در دهه 1880 از اولین مکان‌هایی بودند که در آمریکا لباس‌های فرم رستورانی در حال استفاده بودند. در دهه 1920 و 1930، لباس فرم رستوران به استاندارد تبدیل شدند. ورود اولین رستوران های زنجیره ای به  لباس  های فرم رستوران کمک کرد تا به عنوان کار مرسوم به نظر برسند و همه رستوران ها را مجاب به استفاده از لباس های فرم کنند.

یونیفرم رستوران به تعریف یک مهارت خدماتی جدید کمک کرد. در اوایل دهه 1900، بیشتر صنایع یونیفرم های خود را تعریف می کردند. در دهه 1940، حرفه های مختلف ظاهری خاص ایجاد کردند. ظاهر آن‌ها هویت آنی را ارائه می‌کرد و  نشانه حرفه‌ای بودن را به آن مهارت می داد. همه از خلبانان گرفته تا بقالی های گوشه ای شروع به برندسازی ظاهر خود کردند. آنها این کار را برای جذب بازارهای مربوطه خود انجام دادند. پوشیدن یونیفرم نشان دهنده احساس اقتدار و تعلق بود.

صنعت رستوران  در جاهای دیگر این روند را ادامه داده است. این موضوع دیگر فقط برای رستوران های رسمی نبود و رستوران های غیر رسمی و محلی نیز از لباس های فرم استفاده می کردند. در محیط های مجلل، پاپیون های تک جنسیت و شلوارهای مشکی رایج هستند. رستوران های زنجیره ای و غذاخوری های مستقل اغلب از تی شرت های مارک دار استفاده می کنند.

در ست کردن با شلوار جین، آنها به ایجاد یک فضای معمولی و دوستانه کمک می کنند. این سبک بیشتر برای رستوران های غیر رسمی معمول است. چه رسمی و چه غیررسمی، یونیفرم های رستورانی محبوب خواهند ماند. قدرت برندینگ آنها فوق العاده است. حتی با وجود اختلالی که کووید-19 ایجاد کرده است، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که به این زودی لباس‌ها از بین بروند.

لباس های فرم کارمند چگونه می توانند برای رستوران شما مفید باشند

داشتن یک یونیفرم می تواند به یک رستوران کمک کند تا از بقیه متمایز شود. در ادامه دلایل این تمایز را برای شما شرح می دهیم.

1. ایجاد یک ظاهر حرفه ای

یک ظاهر حرفه ای به شما کمک می کند تا کسب و کار تکراری داشته باشید. اگر تصویر شما معتبر باشد، ایجاد وفاداری مشتری چندان دشوار نیست. برای یک رستوران، این به معنای غذای خوب، زمان انتظار خوب است. به علاوه، یک لوگوی جذاب که روی همه چیز قرار می گیرد.

یونیفرم ها تبلیغات بصری عالی برای رستوران شما هستند. به خودی خود، حتی بدون اینکه هیچ لوگویی روی آنها چاپ شده باشد، کار می کنند. تصویر کلی چیزی است که مهم است. به عنوان مثال، آنها ممکن است به مشتریان بزرگتر دوران شادی را که در کودکی بودند یادآوری کنند. معمولا انتظار داریم  فضای یک رستوران حالت خاصی داشته باشد. لباس کارمندان بخش ظریف اما مهمی از ایجاد حس های مختلف است.

برخی از رستوران‌ها برای سال‌ها همیشه ظاهر خاصی را برای کارمندان خود حفظ کرده‌اند. این تداوم ظاهر به تقویت کیفیت مورد انتظار مشتریان کمک می کند. همیشه دفعه بعد آنها را برمی گرداند.

2. ایجاد حس تعلق و غرور

 پیشبند آشپزی

لباس فرم کارمندان می تواند روحیه و بهره وری را افزایش دهد. آنها حس غرور را در بین اعضای تیم ایجاد می کنند.  عضویت در رستورانی که همه لباس های فرم یکسانی دارند رضایت شغلی بیشتری برای کارکنان دارد تا رستورانی که هر گارسون به سبک خود لباس بپوشد. علاوه بر این همکاری بین کارکنان رستوران افزایش می یابد. شناسایی شدن به عنوان یک کارمند، کارکنان را به عنوان متخصص در موقعیت های شغلی قرار می دهد. به آنها در نقش خود اختیار می دهد. این به نوبه خود می تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس و احساس غرور در کار آنها شود.

3. برندسازی و تبلیغات عالی

ترکیب برند رستوران در طراحی لباس فرم رستوران آسان  است. افزودن لوگو و شعار به لباس کارمندان یک راه عملی برای تبلیغات است. گاهی اوقات رستوران های زنجیره ای محبوب، بازاریابی خود را به سطح بالاتری می برند. آنها با فروش پوشاک مارک دار در فروشگاه های هدیه رستورانی، دامنه تبلیغات خود را گسترش می دهند. مشتریان راضی هم اکنون می توانند سوغاتی را برای بزرگداشت مناسبت های خاص زندگی خود خریداری کنند. رستوران هایی که این کار را انجام می دهند وفاداری به برند را با بازگشت سرمایه عالی افزایش می دهند.

4. افزایش ایمنی کارکنان

فراتر از مزایای برندسازی یکنواخت، لباس کارمندان می تواند به حفظ امنیت کارکنان در کار کمک کند. صنایع غذایی لباس های کاربردی تولید کرده اند که کارگران را از آسیب های ناشی از کار محافظت می کند.

5. ایجاد اعتبار با مشتریان

برندسازی رستوران باعث ایجاد اعتبار می شود. مشتریان دوست دارند لوگوی رستوران مورد علاقه خود را در جامعه ببینند. دلیل؟ آنها را به یاد روزهای خوش می اندازد.

از کجا لباس فرم رستوران سفارش دهیم؟

 انواع کلاه آشپزی

برای اینکه لباس فرم ایده آل و مناسب با فضای رستوران خود داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که از تجربه و مهارت شرکت صنایع پوشاک تک دوز استفاده کنید. این شرکت تولیدی را می توان بزرگ ترین تولید کننده لباس های فرم در ایران دانست که بیش از 25 سال سابقه کاری دارند.

نه تنها برای خرید لباس فرم رستوران بلکه برای مشاوره  رایگان نیز می توانید با این مجموعه تولیدی در ارتباط باشید. تا بهترین محصول را متناسب با برند خود انتخاب کنید. اگر شما ست کامل لباس فرم رستورانی را نیز برای خرید در نظر ندارید می توانید فقط کلاه آشپزی یا پیش بند رستورانی یا روپوش آشپزی آقایان و بانوان را تهیه کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا