بازرگانی

آشنایی با انواع کمپرسورهای برودتی + توضیح صفر تا صد نوع کمپرسور

انواع کمپرسورهای برودتی
کمپرسور یکی از قطعات اصلی و مهم برای شروع فرآیند چرخه برودتی در سیستم های تهویه مطبوع ، به ویژه دستگاه های برودتی است. در چرخه تبرید تراکمی ، کمپرسور مبرد مکش و فشار را به قسمت کندانسور دستگاه تأمین می کند و انرژی الکتریکی لازم را تأمین می کند.

به طور کلی کمپرسورهای برودتی به چهار دسته اسکرول ، پیچ ، گریز از مرکز و پیستون تقسیم می شوند.

هر یک از این کمپرسورها بسته به نوع ساخت و مدل دارای مشخصات و مشخصات متمایز و منحصر به فردی هستند. به کمپرسورهای استفاده شده روی شاسی وصل شوید. ما شما را بهتر خواهیم شناخت

انواع کمپرسورهای برودتی را بررسی کنید.
2- عبور از کمپرسور
کمپرسور اسکرول را می توان انواع کمپرسورهای برودتی نامید. این مدل از کمپرسور در ساختار بسیاری از سیستم های HVAC استفاده می شود. کاربردها در تجهیزات تبرید خانگی و تجاری ، چیلرهای کوچک ، چیلرها ، کانال های هوا تقسیم ، اسپلیت و. کاربرد اصلی کمپرسورهای اسکرو.

لازم به ذکر است که کمپرسورهای اسکرو در ظرفیت های بالا (از 3 تا 120 کیلووات) بسیار مفید هستند.

بدنه این محصول از جدیدترین فناوری و فناوری ها استفاده می کند. در ساختار اصلی کمپرسور پیچ ، از دو قسمت پیچ متحرک و استاتیک استفاده شده است. در نتیجه ، این کمپرسورها به عنوان کمپرسورهای پیچ نیز شناخته می شوند. مهمترین ویژگی لرزش و لرزش کم ، سطح سر و صدای کم در هنگام کار ، بازده و عملکرد بالا و قطعات با کیفیت کمپرسور در حال حرکت است. Danfoss ، Panasonic و Copeland مارک های شناخته شده ای در این زمینه هستند.

2- کمپرسور اسکرو
نوع دیگر کمپرسور تبرید مدل کمپرسور اسکرو است که به طور گسترده در ساختار بسیاری از تجهیزات برودتی و تحت فشار استفاده می شود. در ساختار این مدل کمپرسورها ، یک جفت تیغه پیچشی نصب شده است که مبرد در آن قرار می گیرد و فشرده می شود. در این رابطه باید توجه داشت که کمپرسور اسکرو می تواند فشارهای گازی بالایی ایجاد کند. علاوه بر این ، از کمپرسورهای اسکرو به دلیل ظرفیت بهینه در ساختارهای مبرد با ظرفیت بالا استفاده می شود. Hanbell از تایوان و Bitzer از آلمان دو مارک معروف در زمینه کمپرسورهای اسکرو هستند.

لازم به ذکر است که توانایی کنترل و مدیریت ظرفیت های بالا ، تعداد کم قطعات فنی و لوازم جانبی ، مصرف بهینه انرژی و کیفیت ساخت بالا از مهمترین مشخصات این نوع کمپرسور تبرید است.

3- کمپرسور پیستونی
این می تواند یک کمپرسور رفت و برگشتی یا پیستونی باشد. انواع کمپرسورهای برودتی این نوع کمپرسورها به وضوح در صنعت تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند. کمپرسورهای پیستونی نیز در سه کلاس باز ، نیمه هرمتیک و ضدهوایی موجود است. در محفظه کمپرسور رفت و برگشتی می توانید قطعاتی مانند شیرهای ورودی و خروجی ، میل لنگ ها ، میله های اتصال ، فلنج ها و سیلندرها را مشاهده کنید. سیلندرهای کمپرسور معمولاً از چدن ساخته می شوند. فرآیند چگالش گاز مبرد با حرکت پیستون به جلو و عقب در داخل سیلندر انجام می شود.

لازم به ذکر است که حجم کمپرسورهای رفت و برگشتی در مقایسه با مدلهای دیگر بیشتر است. کمپرسورهای پیستونی اغلب در خارج از یک شاسی یا موتورخانه نصب می شوند تا سطح صدا را کاهش دهند.همچنین کمپرسورهای رفت و برگشتی به دلیل تحمل فشار زیاد در مناطق گرمسیری و اقلیمی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین ، این مدل از کمپرسورها یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در مناطق جنوبی کشور است. LG ، Book ، Coulter و Beater مشهورترین مارک های کمپرسور رفت و برگشتی در جهان هستند.

4- کمپرسور سانتریفیوژ
از انواع کمپرسورهای برودتی می توان آن را به عنوان کمپرسور گریز از مرکز یا گریز از مرکز توصیف کرد. در ساختار این نوع کمپرسورها می توانید قطعاتی مانند پروانه آلومینیوم ، شافت و محفظه مخصوص را مشاهده کنید. استفاده از فن یا دمنده در داخل کمپرسور گریز از مرکز ، حذف مقادیر زیادی مبرد را آسان می کند. پایه کار و مکانیزم عملکرد این نوع کمپرسورها بر اساس تغییر در انرژی جنبشی گاز است.

ناگفته نماند که مبرد مورد استفاده در بدنه کمپرسورهای گریز از مرکز معمولاً r410a است. استفاده از این نوع چیلرها در افزایش بار خنک کننده و عملکرد دستگاه با حداکثر کارایی و کارایی بسیار مثر است.

کمپرسورهای گریز از مرکز در گروه کمپرسورهای دینامیکی قرار دارند. فرآیند تبدیل انرژی جنبشی به انرژی ساکن با استفاده از دیفیوزر انجام می شود و همچنین از این نوع کمپرسورها به طور گسترده ای در کاربردهای صنعتی استفاده می شود.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/types-of-chiller-compressors/
تاریخ انتشار :
2021-04-06 10:00:52.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا