بازرگانی

آشنایی با نمودار سیم کشی رادیاتور + توضیحات از صفر تا صد

نمودار سیم کشی رادیاتور
آناتومی نمودار سیم کشی رادیاتور به درک مدار جریان الکتریکی و نوع و روش مصرف برق در اجزای سیستم کمک می کند. کولرهای گازی یخچال برای عملکرد مناسب و عملکرد بسیار به برق و برق نیاز دارند.
منبع تغذیه مورد نیاز این دستگاه عملکرد اجزای مهم مانند کمپرسور دستگاه را کنترل می کند. در همین راستا ، باید توجه داشت که کمپرسور یا واحد فشار یکی از مهمترین مصرف کنندگان برق در ساختار مبردها ، به ویژه کولرهای فشار است.
در توضیحات نمودار سیم کشی رادیاتور لازم به ذکر است که در ساختار تجهیزات تبرید جهت کنترل و کنترل جریان الکتریکی از تجهیزاتی به نام واحد کنترل یا PLC استفاده شده است. از طرف دیگر ، در ساختار وسایل برقی و به منظور توزیع صحیح برق ، مدار ویژه ای طراحی شده است.
از طریق مدار الکتریکی طراحی شده ، انرژی الکتریکی متناسب با نوع نیاز به مصرف قسمتهای مختلف سیستم تحویل می شود. علاوه بر این ، در نمودار سیم کشی چیلرها ، از هادی ها یا اتصالات برای نشان دادن مسیر جریان الکتریکی باز یا بسته استفاده شده است.

هادی ها معمولاً در دو نوع موجود هستند: NO یا به طور معمول باز و NC یا به طور معمول بسته.

شرح نمودار سیم کشی رادیاتور
در مدار و نمودار سیم کشی رادیاتور از یک رسانای خاص به نام C. ساخته شده است. توزیع برق یا برق این قسمت کمپرسور تبرید را فعال و کار می کند. در همین راستا ، باید توجه داشت که به منظور افزایش ضریب ایمنی ، کنترل و کنترل بهینه سیستم خنک کننده سیستم خنک کننده ، از تعدادی پارامتر و کنترل کننده برای نمودار سیم کشی رادیاتور استفاده شده است.
وجود این کنترل کننده ها از آسیب جدی یا نقص فنی در ساختار و چرخه کار دستگاه جلوگیری می کند. در مدار سیم کشی دستگاه ، ترمینال یا پایانه های ویژه ای به نام L1 و L2 نصب می شوند تا جریان صفر و فاز مدار کنترل را به هم متصل کنند.
لازم به ذکر است که مطابق نمودار سیم کشی رادیاتور ، کلید اصلی بنام CB3 طراحی شده است. پس از ورود به این کلید ، جریان ورودی به پایه 3 مدار می رسد. در این ایستگاه ، انرژی الکتریکی از هادی C عبور کرده و وارد مدار بخاری CH می شود.
در نتیجه این فرآیند و تأمین انرژی الکتریکی لازم ، بخاری میل لنگ قسمت کمپرسور دستگاه را روشن می کند. با فعال شدن و کارکرد واحد کمپرسور ، به تدریج دمای روغن موجود در کمپرسور افزایش یافته و به حالت ویسکوزیته تغییر می کند. بخاری تا زمان روشن شدن کمپرسور در مدار الکتریکی دستگاه باقی می ماند.
پس از روشن شدن کمپرسور ، تیغه کنتاکتور C باز می شود ، بنابراین بخاری از مدار الکتریکی خارج می شود. قدرت معمولاً در مدار الكتريكي خنك كننده به دامنه سوئیچ روشن / خاموش سیستم توزیع می شود. با اتصال کلید برق به ترموستات خنک کننده منتقل می شود و سپس ترموستات انرژی دریافت می کند.

شرح مدار قدرت خنک کننده
معمولاً پس از تأمین نیروی الكتریكی لازم و پس از فعال كردن ترموستات ، طبق مرحله تنظیم شده ، جریان الكتریكی از طریق كلید YS1 به ترمینال Y منتقل می شود. سپس جریان الکتریکی از طریق ترمینال Y به کلید DT منتقل می شود که با توجه به شرایط و فعال شدن کلید DT ، جریان خروجی وارد ترمینال M می شود.
در این رابطه باید توجه داشت که سوئیچ DT وظیفه کنترل دمای سیم پیچ موتور الکتریکی و مدیریت دمای خروجی کمپرسور را بر عهده دارد.سپس جریان الکتریکی وارد پایه L شده و سپس از کلیدهای LP و HP یا کنترل فشار کم و کنترل فشار بالا عبور کرده و به ترمینال 4 می رود.
نمودار سیم کشی رادیاتور
ورود جریان الکتریکی به ترمینال 4 باعث برق دار شدن شیر برقی LLS می شود ، به این ترتیب خنک کننده می تواند به شیر انبساط سیستم باز شود.

لازم به ذکر است که در نمودار سیم کشی رادیاتور ، در صورت نوسان کنترل کننده ها یا PLC های مربوط به LP ، HP و DT ، شاهد خاموش شدن کمپرسور سیستم خواهیم بود.

در این حالت ترموستات در مدار فعال مانده و چراغ نمایشگر روشن می شود. همچنین ، نوسانات در LWTC PLC ، قطع کامل مدار قدرت رادیاتور را دنبال کنید. در چنین مواردی ، ترمینال CS2 دستورالعمل های لازم برای راه اندازی کمپرسور سیستم را صادر می کند. علاوه بر ورودی برق به کانکتور C و فعال سازی و کارکرد کمپرسور دستگاه.
با کارشناسان مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/chiller-wiring-diagram/
تاریخ انتشار :
2021-05-02 10:00:10.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا