بازرگانی

آموزش عیب یابی چیلر جذبی کامل + 6 نکته اصلی ورودی

عیب یابی چیلرهای جذبی
عیب یابی یخچال جذبی این یکی از بهترین راه حل ها برای تشخیص و حل مشکلاتی است که ممکن است در ساختار و اجزای این تجهیزات وجود داشته باشد. در این راستا ، باید توجه داشت که عیب یابی چیلر جذبی یک فرآیند مهارت محور و مبتنی بر تجربه است. تشخیص به موقع چیلرهای جذبی ضمن از بین بردن مشکلات احتمالی می تواند از آسیب رسیدن به سایر اجزا و اجزای اصلی سیستم جلوگیری کند.

شایان ذکر است که استفاده مداوم از کولر در فصول گرم و سرد احتمال خرابی تجهیزات و مشکلات فنی را افزایش می دهد.

نحوه عیب یابی چیلر جذبی
به طور کلی ، هرگونه خرابی سیستم خنک کننده تهویه مطبوع علائم و نشانه هایی دارد. با بررسی علائم ، می توان عمل را انجام داد ، و عیب یابی چیلر جذبی و اقدامات برای حل مشکل انجام شده است. در ادامه با برخی از رایج ترین مشکلات فنی و مشکلات چیلرهای جذبی بیشتر آشنا خواهیم شد.

1- فرآیند خنک سازی به درستی انجام نمی شود
این ممکن است سوunction عملکرد در فرآیند خنک سازی باشد و باعث هیپوترمی شود.شایع ترین مشکل خنک سازی جذب و برگشت آن است. دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد.

تبلور ، افزایش یا کاهش بیش از حد دمای آب ، جریان ناکافی چیلر ، مقدار ناکافی محلول جذب و خرابی شیر کنترل بخار ، همه از علل این مشکل فنی (کمبود آب سرد) است.

علاوه بر این ، آلودگی خط لوله ، نشت مبرد ، ناخالصی های اشباع شده و آلاینده ها در مبرد ، کاهش مایعات مورد نیاز و نشت در مخزن می تواند روند خنک سازی تجهیزات را مختل کند. علاوه بر این ، به دلیل عوامل خارجی (مانند تهویه هوا کافی و بیش از حد) ، چرخه های خنک کننده تجهیزات نادرست نمی توانند تکمیل شوند.
2- عملکرد نامناسب سیستم زهکشی
یکی دیگر از مشکلات رایج سیستم های خنک کننده استخراج هوا ، خرابی سیستم زهکشی است. در حین کارکرد سیستم زهکشی ، شیر سیستم زهکشی متبلور یا نادرست است که خطای خنک سازی را جذب می کند و به حل این مشکل کمک می کند. بنابراین حذف تبلور و اطمینان از عملکرد صحیح شیر یکی از بهترین راه ها برای حل این مشکلات است.
3- محلول جذب را بسیار کاهش دهید

از طرف دیگر ، به دلیل کمبود مواد افزودنی یا نشتی در ساختار دستگاه ، افت شدید جاذب از مشکلات رایج کولرهای جذبی است.

محلول لیتیوم بروماید معمولاً در ساختار کولرهای جذبی برای جذب بخار آب به دست آمده در اپراتور یا بخشی از کارگر استفاده می شود. کاهش مقدار این محلول باعث افزایش فشار و ایجاد مشکل در طول چرخه تبرید و خنک شدن تجهیزات می شود. تحقیق و ارزیابی درستی از میزان جاذب و انجام آزمایش نشت روشهای عملی برای حل این مشکل است.
4- فشار بیش از حد در ژنراتور را افزایش دهید
افزایش فشار قسمت ژنراتور یکی دیگر از شرایط رایج برای انجام عملیات است ، بنابراین عیب یابی چیلر جذبی در نظر گرفته می شود. مشکلات جذب ، جریان ناکافی و نقص در سیستم آب خنک کننده از دلایل اصلی افزایش فشار بیش از حد در ژنراتور خنک کننده است.
اطمینان از عملکرد سیستم زهکشی ، به حداقل رساندن جاذب ها ، تبلور در صورت لزوم ، تنظیم میراگرهای محلول ، ارزیابی پمپ های جاذب و بررسی نشتی از موثرترین و عملی ترین اقدامات برای حل مشکل است.
5- هنگام روشن یا خاموش شدن دستگاه متبلور خواهد شد
هنگام کار یا هنگام خاموش شدن ، جذب کریستال های خنک شده از دیگر مشکلات فنی رایج این تجهیزات است.به دلیل افزایش غلظت محلول جذب یا خرابی تجهیزات کنترل ، هنگام روشن شدن تجهیزات ، تبلور تجهیزات رخ می دهد. کنترل میزان گاز مبرد و عملکرد صحیح شیر تحویل در حل این مشکل موثر است.

وقتی کیفیت سیستم پایین می آید ، مهمترین دلیل تبلور دستگاه ، میرایی کم است.

بررسی و کنترل کلید مربوط به دستگاه کاهش شناور برای حل این مشکل موثر است. در این حالت ، محلول جذب باید 56٪ رقیق شود.

6- پمپ خنک کننده معیوب
خرابی پمپ به دلیل وجود اجسام خارجی ، نفوذ گرد و غبار و ناخالصی ها به بدنه پمپ و خرابی رله حرارتی از دلایل اصلی خرابی پمپ خنک کننده است. اگر رله حرارتی خراب است ، باید تعویض شود.
بعلاوه ، هنگامی که مبرد آلوده است ، یافتن منبع اصلی آلودگی یکی از بهترین راه حل ها برای عیب یابی چیلرهای جذبی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این ، تمیز کردن و ضد عفونی کردن پمپ می تواند آن را به بهترین حالت حرکت و کارایی برساند.
با مشاوره رایگان از متخصصان مرکز دات کام تماس بگیرید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/troubleshooting-chiller-absorption/
تاریخ انتشار :
2021-04-19 10:00:02.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا