دنیای وب

آیا توییتر به همان اندازه محبوب است که ما را باور کرده است؟

o آیا می دانستید که تنها 17 درصد از تمام حساب های توییتر در دسامبر 2009 توییت کردند؟

o دریابید که چند حساب توییتر هیچ فالوور یا حتی یک توییت ندارند!

o دریابید که کاربران واقعی توییتر چه کسانی هستند

ارقام بر اساس گزارش اخیر از RJMetrics، شرکتی که نرم‌افزار تجزیه و تحلیل معیارهای آنلاین را توسعه می‌دهد، نشان داد که توییتر ممکن است آنقدر که ما فکر می‌کنیم محبوب نباشد. در واقع، کمتر از 15 میلیون کاربر فعال توییتر در سراسر جهان با 75 میلیون حساب توییتر ثبت شده وجود دارد. در واقع، تحقیقات نشان داد که تنها حدود 17 درصد از تمام حساب‌های توییتر در دسامبر 2009 توییت کردند.

اما باید تعداد اسپم ها و ربات های موتور جستجو را نیز در نظر بگیریم که تا 150 بار در روز توییت می کنند تا بهینه سازی موتورهای جستجو را افزایش دهیم. تحقیقات سریع نشان می دهد که بیش از 32٪ از تمام حساب های فعال توییتر از این ربات های ماشینی تشکیل شده است. این ربات‌ها عمدتاً درباره هتل‌هایی که معاملات عالی، خدمات جدید، خدمات آب‌وهوا، اخبار برتر Digg، بازی‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌دهند، توییت می‌کنند.

اگر بخواهیم فقط بر روی درصد حساب‌های فعال واقعی انسان تمرکز کنیم، درصد حساب‌های توییتری که در ماه دسامبر توییت کرده‌اند کمتر خواهد بود.

داده های دیگر همچنین نشان می دهد که توییتر ممکن است آنقدر که ما فکر می کنیم محبوب نباشد. در واقع، تا 25٪ از تمام حساب های توییتر هیچ دنبال کننده ای ندارند و تا 40٪ از حساب های توییتر هرگز یک توییت ارسال نکرده اند. به عبارت دیگر، 30 میلیون حساب توییتر هرگز به روز نشده اند. تحقیقات تکمیلی همچنین نشان می دهد که 80 درصد از همه کاربران کمتر از ده توییت ارسال کرده اند. نه تنها این، درصد توئیت‌های حساب‌ها در ماه‌های اخیر به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. این ارقام نگران کننده نشان می دهد که بسیاری از کاربران جدید پس از ثبت نام با حساب های توییتر خود کاری انجام نمی دهند. این اعداد مطمئناً از سرمایه گذاری مشاغل اینترنتی در توییتر به عنوان بخشی از کمپین های رسانه های اجتماعی خود جلوگیری می کند.

با وجود این اعداد غیرمنتظره، کسب و کارهای آنلاین باید بدانند که توییتر همچنان با سرعت بی سابقه ای در حال رشد است. در واقع، اگر سرعت ساخت 6 میلیون اکانت جدید در ماه را حفظ کند، باید تا اوایل اردیبهشت به 100 میلیون اکانت برسد. بر اساس برآوردهای بازار مستقل فعلی توییتر، توییتر قبلاً با ارزش فعلی ۱ میلیارد دلار سرفصل خبرها شده است. این بدان معناست که هر حساب فعال حداقل 67 دلار ارزش دارد. بد نیست برای شرکتی که با Second Life مقایسه نشده است، دنیای مجازی که سال ها پیش به سرعت در تاریکی ناپدید شد.

نه تنها این، کسانی که به کاربران اصلی توییتر تبدیل شده اند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی درگیر شده اند. گزارشی از Sysomos در سال گذشته نشان داد که 5٪ از بیشترین کاربران اختصاصی توییتر تا 75٪ از تمام توییت ها را تشکیل می دهند. آمار نشان می دهد که این کاربران اصلی در زمینه های فناوری و رسانه فعالیت می کنند. بنابراین آنها می توانند بلافاصله اخبار داغ قرمز را به مدت چهار ساعت قبل از پیوستن به رسانه های اصلی در سراسر جهان پخش کنند.

در حالی که ممکن است توییتر به اندازه ای که عموماً در نظر گرفته می شود محبوب نباشد، همچنان به عنوان یک پلت فرم رسانه ای موثر در نظر گرفته می شود که کسانی را که بیشتر به فناوری و اطلاعات عادت دارند جذب می کند. هرکسی که قصد یک کمپین بازاریابی اینترنتی را دارد باید همچنان توییتر را به عنوان بخشی از برنامه تعامل خود در رسانه های اجتماعی در نظر بگیرد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا