دنیای وب

آیا رسانه های اجتماعی نحوه ارتباط مردم با دنیای واقعی را تغییر می دهند؟

اگر آنلاین باشید، و نظرات منفی را برای افراد دیگر ارسال کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که افراد زیادی از دیدگاه متفاوتی به شما حمله خواهند کرد. بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که رویکرد سیاسی درستی را در پیش بگیرید و موهایتان را به هم نریزید. از بسیاری جهات، روابط افراد با دنیای واقعی را تغییر می‌دهد و برخی می‌گویند که برای بهتر شدن خواهد بود. با این حال، من آن را زیر سوال می‌برم، زیرا اگر همه می‌دویدند، خشم خود را زیر قالی می‌گذاشتند، و همچنان دیدگاه‌های یکسانی را در مورد مسائل مختلف در جامعه ما به اشتراک می‌گذاشتند، احتمالاً برای خودمان خوب عمل نمی‌کردیم. بگذار توضیح بدهم.

ببینید، وقتی مردم اجازه ندارند در اینترنت اظهار نظر کنند، و آن عادات را وارد دنیای واقعی کنند، همه در حال دویدن هستند و همین کار را می کنند، در گروه کر موعظه می کنند و بنابراین اصالت بسیار کمی دارند. افکار، خلاقیت بسیار کم، و گروه بزرگی از مردم، تقریباً یک دسته از دفاتر درگیر در چیزی که آنها را تفکر گروهی می نامند. اما آیا واقعاً عقل مردم تا این حد عاقلانه است؟ می خواهم به شما بگویم که اینطور نیست.

در واقع، مقاله بسیار جالبی در وال استریت ژورنال در 16 آگوست 2011 وجود داشت. شرلی اس وانگ پرسید: «آیا آن ساعت‌ها می‌توانند بچه‌ها را زیبا کنند؟» به نظر می رسد تحقیقاتی در مورد این موضوع انجام شده است، و نباید برای کسی تعجب آور باشد زیرا رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی در حال حاضر در جامعه امروزی فراگیر شده اند، به خصوص با توجه به اینکه در حال حاضر میلیاردها نفر وجود دارند. در مقاله آمده است؛

“در مطالعات اخیر هر چه زمان بیشتری در مورد موضوعات فیس بوک صرف شود، آنها می گویند که احساس آنلاین و آفلاین بیشتری دارند.”

در نگاه اول، ممکن است بگویید سرگرم کننده است، اینترنت در کنار فعالیت های رسانه های اجتماعی به فرزندان ما آموزش می دهد تا شهروندان خوبی باشند. یا رفتارشان را به شکلی غیر طبیعی تغییر دهند؟ خوب است که نویسندگان خط خوبی در رسانه های اجتماعی ترسیم می کنند، اما من آنها را یک مشکل می دانم. بچه ها باید یاد بگیرند که فکر کنند، نه اینکه فقط در باد راه بروند، به Pied Piper گوش دهند، یا به همان صفحه بروند تا به سیاستمداری که بیشترین دوستان را در فیس بوک دارد، رای دهند.

بله، کودکان و جوانان ما ممکن است در اینترنت کمی تمرین یاد بگیرند، اما باید قبلاً آن را در دنیای واقعی می‌داشتند و تجربیات دنیای واقعی آنها باید به دنیای مجازی می‌رفت. با این حال، دنیای مجازی در ابتدا آنقدر عصبانی و ظالمانه است که افراد بیرونی بد هستند. اکنون به نظر می رسد همه چیز در حال تغییر است، و من آن را برای شما قرار دادم زیرا وقتی در فیس بوک هستید باید از نام واقعی خود استفاده کنید و مردم کارهای شما را تماشا می کنند.

در واقع، امیدوارم که شما همه این جنبه ها را در نظر بگیرید و قبل از پست کردن فیس بوک، مای اسپیس، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی مراقب باشید تا برای کودکان و جوانان ما در جامعه مفید باشد. فکر می کنم داوران هنوز دارند بیرون می آیند و این احساس را دارم که در آینده خواهیم دید که نسل بشر را فریب می دهیم و بعداً پشیمان خواهیم شد. لطفا در مورد آن فکر کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا