دنیای وب

آیا فیس بوک شستشوی مغزی شده است؟

اطلاعات اخیر نشان می دهد که این تحقیقات برخی از دانشمندان را به این باور رسانده است که فیس بوک و همچنین سایر سایت های شبکه اجتماعی می توانند تأثیر منفی بر مغز کاربران خود بگذارند. برای میلیون ها کاربر معمولی، فیس بوک ابزار مفیدی برای ارتباط با دوستان است. با این حال، دانشمندان هشدار می دهند که وقتی جایگزینی برای تعاملات اجتماعی عادی شود، می تواند رشد مغز را به ویژه در کودکان و نوجوانان مهار کند.

سوزان گرین‌فیلد از دانشگاه آکسفورد گفت ساختار فیس‌بوک کاربرانش را تشویق می‌کند که خواهان لذت فوری باشند و منجر به تمرکز کوتاه‌تر می‌شود. در تمام گروه‌های سنی، مغز انسان در سازگاری با جهان‌های جدید بسیار ماهر است و استفاده طولانی‌مدت از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به “تفکر مجدد” شود. این بدان معناست که استفاده منظم از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به تغییرات شخصیتی پایدار شود و باعث شود افراد بی‌صبر و خود محور شوند.

پروفسور هنری بروبیکر در مورد این مطالعات اظهار نظر کرد و گفت که “فیس بوک ممکن است یک علامت باشد تا یک علت” و او به نکته جالبی اشاره می کند. به نوعی شبیه مرغ و تخم مرغ است. آیا پیدایش وب‌سایت‌های «اطلاعات سریع» باعث یک دوره زمانی کوتاه شده است یا نتیجه آن‌ها بوده است؟ مدت زیادی است که فیس بوک گفته است که ظرفیت ذهنی ما در حال کاهش است. می توان گفت که فاصله توجه کوتاهتر نتیجه زندگی مدرن است. و در حالی که سایت های شبکه های اجتماعی ممکن است بخشی از این مشکل باشند، البته علت آن نیستند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا