دنیای وب

آیا چت بات ها ابزاری موثر برای کارآفرینان هستند؟

پرسیدن اینکه آیا چت بات ها برای کسب و کار شما مناسب هستند یا خیر، مانند این است که بپرسید آیا بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شما مناسب است یا خیر. تا زمانی که ربات ها به صنعت شما نرسند، در حال حاضر به خوبی کار می کنند.

پیاده سازی پیام به چیز بزرگ بعدی در بازاریابی تبدیل شده است. رسانه های اجتماعی همچنان پادشاه هستند، اما برنامه پیام رسانی در حال کند شدن است. راه استفاده از این مزیت از طریق ربات ها است.

ولی خوب برو

هنگامی که یک کانال جدید شروع به نشان دادن نوید می کند، ما بیش از حد هیجان زده می شویم و مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار می دهیم.

محدودیت‌های کوچک، به‌ویژه در مورد چت‌بات‌ها، راه زیادی را در پیش خواهند داشت. اگرچه آنها مؤثر هستند، اما تحقیقات نشان می دهد که مردم واقعاً آنها را دوست ندارند. آنها ممکن است کلید موفقیت بزرگ باشند اما اجرای آنها مهم است.

چت بات دقیقا چیست؟

پاسخ های ساده و پاسخ های دشواری برای این سوال وجود دارد. پاسخ سخت را فراموش کنید، زیرا برای شما به عنوان یک فروشنده صدق نمی کند.

تنها چیزی که باید بدانید این است که “ربات” نرم افزاری است که یک کار یا گروهی از وظایف را ایجاد می کند.

انواع ربات ها موجود است. برخی می توانند وظایف مختلفی را مدیریت کنند، در حالی که برخی دیگر محدودتر هستند. ربات ها برای انجام کارهای کاملاً تعریف شده طراحی و مهندسی شده اند.

از نظر عملی، این بدان معنی است که برنامه چت بات یک سری پاسخ های از پیش نوشته شده برای تعامل با انسان ها خواهد داشت.

به عنوان مثال، شرکت خود را که سازدهنی می سازد تصور کنید. اغلب افراد در سایت شما سعی می کنند بهترین هارمونیکا را برای آنها پیدا کنند. به جای اینکه آنها را به سمت حمایت از کارمندان هدایت کنید، یک ربات چت راه اندازی می کنید. هنگامی که شخص از سایت شما بازدید می کند، ربات چت شروع به برقراری ارتباط می کند. سپس پرسش‌های بازدیدکننده را می‌خواند و از پاسخ‌های سازمان‌یافته برای پاسخ به آنها استفاده می‌کند.

مشتریان شما به جای تعامل با افراد دیگر، از یک سیستم خودکار بازخورد دریافت می کنند. روان‌تر، سریع‌تر است و بهترین‌ها فوراً در دسترس هستند.

مزایای ربات ها

مزایای استفاده از چت بات ها آشکار است. اگر می خواهید در خدمات مشتری شرکت کنید، مجبور نیستید به کارمندان پول بدهید. اما این همه ماجرا نیست. ربات ها از بسیاری جهات دیگر نیز مفید هستند.

  • راه اندازی و پیاده سازی ربات ها آسان است. می توانید در عرض نیم ساعت یک ربات برای فیس بوک مسنجر بسازید. مسلماً، این ربات پیچیده ترین کار نیست، اما این کار را انجام خواهد داد. حتی یک چت بات ساده می تواند بسیار مفید و گران باشد.
  • ربات ها پاسخ های ساده ای به سوالات ساده ارائه می دهند. بسیاری از مردم خواهان پاسخ های سریع و ساده برای سوالات کوتاه هستند. بنابراین، به جای فیلتر کردن داده ها یا صحبت با کسی، مردم می توانند بلافاصله پاسخ را دریافت کنند و بروند.
  • ربات ها بهترین کار شما را جلو می برند. تعامل با ربات ها همیشه قابل پیش بینی است. تصویر برند شما هر بار در بهترین نور نمایش داده می شود. چت بات ها عصبانی نمی شوند و به کسی توهین نمی کنند.
  • هنوز مشخص نیست که ربات ها چه کاری می توانند انجام دهند. ربات ها بدیهی تلقی می شوند و آسمان برای آنها حد است. امروزه پیش بینی تکامل استفاده از ربات ها دشوار است. با این حال، در نظر گرفتن آمار قبلی در مورد پیاده سازی پیام ارزش دارد. زمانی که برنامه پیام‌رسانی را تصاحب می‌کنید، شرکت‌هایی که بهترین ربات‌ها را دارند رهبری بسته خواهند بود.

چت بات ها از قبل اینجا هستند

برای پاسخ به سوال اصلی: ربات ها نه تنها موثر هستند، بلکه الف لازم است ابزاری برای کارآفرینان در قرن بیست و یکم.

تقریباً هر کسب و کاری می تواند از استفاده از ربات های چت بهره مند شود. ناگفته نماند پتانسیل واقعی بازگشت سرمایه برای ربات ها در مقایسه با انسان ها.

اما خورشید و رنگین کمان اینجا تنها نیستند. استفاده غیرقانونی از ربات ها ممکن است نشان دهنده این باشد که یک برند با مشتریان خود ارتباط برقرار نمی کند. حتی یک سری تجربیات بد برای مشتری کافی است تا برند را ترک کند.

به طور خلاصه، ربات ها واقعا ابزارهای خوبی هستند، اما اگر به درستی اجرا نشوند، می توانند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا