دنیای وب

آیا چین به عنوان یک قدرت جدید جایگزین ایالات متحده خواهد شد؟

دولت سوسیالیستی چین از سال 1949 به شدت رشد کرده است و بسیاری در تعجبند که آیا این غول قدرتمند اقتصادی به زودی از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت.

با رشد اقتصادی تکان دهنده چین، در نظر بگیرید که چین سومین قدرت بزرگ جهان پس از روسیه است، که رتبه اول تولید ناخالص داخلی را دارد که از ایالات متحده فراتر رفته است به علاوه شفافیت و نفوذ آنها در حال افزایش است، بنابراین غیرممکن است که از این موضوع آگاه نباشیم. وجود آنها علاوه بر این، یوان پس از دلار آمریکا و یورو به سومین ارز بزرگ تبدیل شده است.

یوان چین رقیب قدرتمندی برای دلار آمریکا به نظر می رسد، زیرا آنها می خواهند کنترل بیشتری بر اقتصاد خود اعمال کنند، فشارهایی برای اطمینان از پذیرش سیستم پولی آنها توسط جهان وجود دارد. این خودرو احتمالاً خود را محکم می کند و بهترین جایگزین برای دلار آمریکا برای ارز بین المللی است. اخبار اخیر مبنی بر اینکه ونزوئلا اکنون نفت را به جای دلار آمریکا به یوان می فروشد چندان خوب به نظر نمی رسد، به علاوه کشورهای شورشی که از تحریم های غرب رنج می برند، از یوان به عنوان وسیله ای برای امرار معاش استفاده می کنند. علاوه بر این، تعدادی از کشورهایی که روابط نزدیک با چین دارند تجارت و سرمایه گذاری خود را تحت رادار یوان انجام داده اند، مانند روسیه، آلمان، سوئد، مالزی، استرالیا، اندونزی و کانادا.

امروزه، 1.3 میلیارد شهروند چین در استانداردهای زندگی بهتری زندگی می کنند و بسیاری از آنها به موقعیت ها، برجستگی و قدرت بالاتری رسیده اند. رشد قوی آن تعداد افراد پردرآمد را افزایش داده است و به ایالات متحده با 637 میلیاردر برای ایالات متحده 342 رسیده است.

در عین حال، به نظر می‌رسد که ایالات متحده سایه‌ای از خود سابق خود است، اگرچه هنوز از قدرت اقتصادی و نظامی خارجی برخوردار است، اما به نظر می‌رسد که قدرت و احترام آن در میان رفقای او و به علاوه او چهره‌اش را داغ کرده و بدتر کرده است. موارد دلخواه در کشورهایی مانند آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی کمترین میزان را دارند. بر اساس مقاله منتشر شده در Eureka Alert، به نظر می رسد رویای آمریکایی به دلیل رکود اقتصادی در حال ضعیف شدن است و چشم انداز آن این است که امروزه برای جوانان سخت تر شده است که استانداردهای زندگی بهتری نسبت به والدین خود در دوران قدیم داشته باشند. ، توسط انجمن آمریکایی برای پیشرفت علم. در همین حال مرکز تحقیقات پیو، می گوید که در طبقات متوسط ​​و بالاتر افراد بالغ کمتری وجود دارد، اما افراد طبقات پایین تر را اشغال می کنند.

امروزه سرمایه گذاران بین المللی بیشتر نگران این هستند که در کجا سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

آنها دریافتند که واشنگتن هنوز بودجه ای را خرج نکرده است و اقدام معتبری برای پرداخت قبوض طلبکاران خود انجام نداده است. که آسمانی ناامن برای سرمایه گذاری محسوب می شود و خوب نیست. در زمان‌های اخیر، دولت ایالات متحده برای اینکه هزینه‌ای نداشته باشد، به کلاهبرداری مالی متوسل شده است. آنها حدود 19.8 تریلیون دلار وام گرفتند، یک سوم این پول بدهکار به آنها، 6 تریلیون دلار از مقامات ارشد اوراق بهادار خزانه داری، که شامل کشورهای خارجی، شرکت ها و افراد می شود، بدهی چین 1.1 تریلیون دلار است و معادل به علاوه ژاپن است. تعادل شهروندان و مشاغل ایالات متحده شامل دولت های محلی و ایالتی می شود. هنوز هم تعجب آور است که آژانس های بین المللی رتبه بندی اعتباری، مودیز و فیچ به ایالات متحده رتبه سه “A” داده اند، در حالی که S&P به آن رتبه AA+ داده است.

آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری مودیز رتبه اعتباری چین را برای اولین بار در سه دهه اخیر به A1 کاهش داد که به عنوان یک عقب نشینی تلقی شد و با این اقدام خشم آنها را برانگیخت، در حالی که S&P و Fitch به چین A+ دادند. اقتصاد چین در 18 سال گذشته رشد کرده است، اما به نظر می رسد کمی در حال خنک شدن است، اما با وجود همه اینها، هنوز هم در بیشتر کشورها امروزه به عنوان یک مکان بسیار محبوب برای سرمایه گذاری در مقایسه با ایالات متحده دیده می شود. پایدار برای سال 2018

به گفته رئیس جمهور چینی ها در این اجلاس، آخرین اخبار از چین نشان می دهد که در طول سال 2018، ابتکاراتی برای اطمینان از استفاده از رویکردهای پایدارتر و عمیق تر برای ارتقای توسعه با کیفیت بالا وجود خواهد داشت که چشم انداز جهانی را غنی می کند. این حرکت برای تغییر به شیوه ای فعال تر برای ایجاد رفاه بیشتر برای چین و کشتیرانی اجرا خواهد شد. این خبری است که سرمایه گذاران می خواهند بشنوند.

اگرچه ایالات متحده بزرگترین ثروت ملی و چین بیشترین تولید ناخالص داخلی را دارند، هر دو آنها به عنوان شرکای اقتصادی و دشمنان بالقوه روابطی دارند. بارها بین دو کشور درگیری وجود داشته است، اما روابط دست نخورده باقی مانده است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا