دنیای وب

آیا کسب و کار کوچک شما باید از Chatbots Commerce استفاده کند؟

مزایا و معایب برقراری ارتباط

مکالمه بخش کلیدی فرآیند خرید است، یا از فروشنده شراب بپرسید که چه رنگ قرمزی را توصیه می کند یا به صاحب فروشگاه در فیس بوک پیامی بفرستید تا ببینید آیا کارت هدیه می فروشد یا خیر.

من مطمئن هستم که شما از یک وب سایت بازدید کرده اید و یک جعبه چت ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا به کمک نیاز دارید یا برای شروع مکالمه پیشنهاد می دهید. احتمالاً “فردی” که با او صحبت می کنید انسان نیست.

ربات چت به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا پاسخ ها و راه حل ها را ارائه دهند – و حتی سرنخ و فروش ایجاد کنند – 24/7 از طریق چت زنده با خدمات مشتری خودکار. به گفته IBM، تا 80 درصد از سوالات معمول خدمات مشتری را می توان با چت بات پاسخ داد.

دو نوع چت ربات وجود دارد:

1. کسانی که به قوانین تکیه می کنند و نمی توانند به طور محدود بپذیرند / پاسخ دهند.

2. کسانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند از یک الگوریتم حساس برای پذیرش/پاسخ دادن استفاده می کنند.

یکی از حوزه هایی که با این فناوری بیشتر شاهد آن خواهیم بود، پزشکی است. در حالی که هیچ جایگزینی برای یک متخصص – به ویژه در اورژانس – وجود ندارد، پرسیدن سوالات ساده در مورد سرماخوردگی یا داروهای مربوط به شیردهی مناسب و سریع است.

یک مثال در اینجا آمده است: فلورانس یک دستیار سلامت شخصی آنلاین محبوب است. “او” بر دو ویژگی اصلی تمرکز کرد: نظارت بر سلامت و یادآوری دارو. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که شروع به صحبت با او در فیس بوک مسنجر، کیک یا اسکایپ کند و او وارد سیستم شود.

اکنون، بیایید نگاهی به سه مزیت تجارت مذاکره بیندازیم:

1. پاسخ سریع، گزینه های متعدد. شما می توانید خیلی سریع به سوالات پاسخ دهید و این نوع ارتباط در بسیاری از پلتفرم های مختلف از جمله Facebook Messenger، SMS، Google Home، Amazon Alexa، Apple Business Chat و WeChat امکان پذیر است.

2. پول، پول، پول. مجبور نیستید تا دیر وقت برای پاسخ دادن به سؤالات کار کنید و مجبور نیستید برای پاسخ دادن به همه ارتباطات به کارکنان پول بدهید. اگر می خواهید از طریق ربات خود بفروشید، می توانید محصول یا خدمات خود را در هر زمان و هر مکان خریداری کنید.

3. شما برای آن داده جمع آوری می کنید. چت ربات‌های تجارت الکترونیک داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند تا بتوانید هر بار که شخصی با نام تجاری شما تعامل می‌کند، تجربه شخصی‌تر ارائه دهید. و بینش ارزشمند زیادی در مورد نیازها، درد و عادات خرید کارفرما به دست می آورید.

عنوان: دومینو از ابزارهای مختلفی استفاده می کند تا دوستداران پیتزا بتوانند به سرعت غذای خود را سفارش دهند، هزینه پرداخت کنند و نظارت کنند.

بیایید آن را به سه روش وزن کنیم:

1. آنها نماینده کسی نیستند. به خصوص در زمینه های پزشکی و حقوقی، این نگرانی وجود دارد که بیماران بدون مراجعه به متخصص از این فناوری ها استفاده کنند. همچنین، شما نباید از بازاریابی محاوره ای به عنوان یک شکل واحد از خدمات مشتری استفاده کنید. مشتریان شما باید بتوانند حداقل در ساعات کاری عادی شما با یک فرد زنده ارتباط برقرار کنند.

2. سوء تفاهم ممکن است رخ دهد. مشکل درک زبان طبیعی است که توانایی تعریف قصد است. ربات ها ما را به خوبی همنوعان ما درک نمی کنند – حداقل هنوز. مشتریان از چت ربات های تجارت الکترونیکی که خوب کار نمی کنند و کسب و کارشان را به رقبا می برند، آزرده می شوند.

3. برای همه موقعیت ها مناسب نیستند. درست است که بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند از این فناوری در حال تغییر بهره ببرند، اما سعی نکنید آن را مجبور کنید. اگر سرویس شما برای فهرست شدن در چت هوش مصنوعی بسیار پیچیده است یا نیاز به بحث عمیق دارد، یک ربات چت ممکن است به تلاش یا فروش شما کمکی نکند.

چت بات ها بی نقص نیستند و حتی اگر پیشرفت کنند، اکنون نمی خواهید از مشتریان فاصله بگیرید. با درک مزایا و معایب، می توانید مطمئن باشید که بهترین گزینه چت را برای تجارت خود ایجاد می کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا