دنیای وب

ادغام و مدیریت خدمات: آیا ITIL بعدی است؟

ادغام و مدیریت خدمات یا SIAM یک چارچوب عملکردی است. به طور معمول ، اگر عمق جستجو شود ، بال خود را بر روی قاب ITIL قرار می دهد. این مدل به چرخه حیات ITIL گرسنه است و به همین ترتیب هم یک چارچوب است و هم یک عملکرد. برخلاف ITIL ، SIAM تمرکز دیگری در ارائه خدمات و حاکمیت کلی با حاکمیت در بین همه شرکا دارد. این کاملاً مسئول اطمینان از فعال بودن استاندارد استاندارد مدیریت خدمات با کنترل و کنترل های امنیتی است.

برخلاف اسلاف خود ، SIAM از یک رابطه قوی و محکم بین تجارت و فناوری اطلاعات پشتیبانی می کند. همه اینها اهمیت برنامه ریزی شده برای همسویی بین مصرف کنندگان خدمات ، برنامه ها ، خدمات ابری و شرکای زیرساخت را نشان می دهد.

SIAM به سمت CSI و مدیریت خدمات برنامه ریزی می کند و بر ارائه پیشنهاد سلسله مراتبی و عملکردی به سازمان متمرکز است. به طور خلاصه ، همانطور که توسط ویکی پیشنهاد شده است: “ادغام و مدیریت خدمات (SIAM) چارچوبی برای مدیریت و ادغام چندین تامین کننده خدمات فناوری اطلاعات برای تهیه یک سازمان فناوری اطلاعات واحد است که روبه روی تجارت است.”

برجسته ترین جنبه های SIAM

  • اساساً ، SIAM تکامل یافته مفهوم ITIL در ITSM است.

  • این یک ادغام سرویس است تا یکپارچه سازی سیستم ها مانند سیستم های قبلی.

  • SIAM همه چیز در مورد حاکمیت و پاسخگویی کامل برای ارائه خدمات است.

  • این رویکردی برای اقتدار فراگیر ، پاسخگویی و مالکیت است و به توانمندسازی ، هماهنگی و همکاری بین ارائه دهندگان خدمات متکی است. این هرگز در مورد مجرمان نیست ، با این حال ، SIAM همیشه از ورودی ها حمایت می کند و آن را با خروجی های بین شرکا اداره می کند.

از این رو ، دیدگاهی که در آن عملکرد SIAM به سمت عملکرد و در دسترس بودن سرویس به کاربر نهایی خود هدایت می شود و هرگز بر اساس دیدگاه یک تامین کننده در مورد سودآوری هدف گذاری نمی شود.

نقش ها و مسئولیت های یک مشاور SIAM

نقش اصلی یک مشاور SIAM طراحی و اجرای فرایندهای عمده است. تمرکز اصلی این است که چارچوب eTOM از طریق یک دیدگاه استراتژیک و تاکتیکی تعبیه و استفاده شود و اطمینان حاصل شود که خدمات بی عیب و نقص در سراسر جهان در تمام فروشندگان ارائه می شود و حفظ ثبات است.

مشاور SIAM زمینه های ادغام سیستم و خدمات را برای بهبود همکاری بین شرکا و مافوق عملکرد آنها هدایت و شناسایی می کند. از شروع همه سرویس ها گرفته تا عملکرد عملکردی ، او نظارت و اطمینان حاصل می کند که عملیات بدون مشکل انجام می شود. هنگامی که روند کار روی پای شما شروع شد ، تجزیه و تحلیل بیشتری از گزارش KPI انجام دهید و عواملی را که باعث بهبود مستمر خدمات (CSI) می شوند ، شناسایی کنید.

به عنوان یک مدیر عملیات SIAM ، احساس می کنم که نقش مشاور SIAM مسئولیت های بزرگی مطابق با مشخصات وی دارد و فقط کسی با دیدگاه جامع نسبت به محیط زیست می تواند این نقش را رعایت کند. سرانجام ، صنعت فناوری اطلاعات یک روند در حال پیشرفت است و با داشتن SIAM پر دیگر در تاج خود ، پیشرفت و موفقیت بیشتری را در آینده به ارمغان می آورد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا