دنیای وب

از طریق رسانه های اجتماعی بیاموزید – مزایا و معایب!

انسان موجودی اجتماعی است و طبیعتاً جامعه را دوست دارد. رسانه های اجتماعی فرصت های زیادی را برای اهداف شخصی و حرفه ای فراهم می کنند، یعنی از ارتباط با خانواده و دوستان گرفته تا افراد حرفه ای همفکر. این تحقیق همچنین این واقعیت را خلاصه می کند که مردم به سایت های شبکه های اجتماعی مانند توییتر دسترسی دارند. فیسبوک و لینکدین هرگز اینگونه نبوده اند.

رسانه های اجتماعی در سال های اخیر شاهد اشک های تغییر بوده اند. علاوه بر شبکه سازی، افراد می توانند مهارت های قرن بیست و یکم را به دیگران آموزش دهند. بیایید به مزایا و معایب یادگیری رسانه های اجتماعی نگاه کنیم:

فواید:

پشتیبانی ارتباطی: تفاوت بین یادگیری سنتی و رسانه های اجتماعی چیست؟ رویکرد سنتی یک نوع رایج یادگیری در کلاس است و فرصت کمی برای برقراری ارتباط وجود دارد. با این حال، یادگیری در رسانه های اجتماعی به شکل تعامل است که شکل بسیار موثری از یادگیری فعال است. به ایجاد شبکه با افرادی با علایق و اهداف مشابه کمک می کند. به اشتراک گذاری ایده ها و تجربیات، و کسب مهارت های کاربردی در زندگی واقعی، حل فرصت ها و نشان دادن راه موفقیت کمک می کند.

یادگیری طبیعی: طبق تحقیقات، افراد به جای دریافت حقوق خوب، برای بهبود روابط خود با همکاران خود سر کار می روند. در یکی از شرکت های مخابراتی، مدیران از ملاقات کارمندان با یکدیگر در زمان استراحت قهوه یا ناهار جلوگیری کردند. سطح کارایی کارکنان به سرعت کاهش یافت. بنابراین، این ثابت می کند که شبکه های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر نحوه یادگیری و کار افراد دارند.

دسترسی آسان: سایت های شبکه های اجتماعی به دسترسی های جدید در هر زمان و هر مکان کمک می کنند. همچنین دریافت اطلاعات مختلف در مورد یک موضوع را به روشی آسان و مؤثر آسان می کند. در مقابل، از فرآیند یادگیری مادام العمر و توسعه حرفه ای پشتیبانی می کند.

روش های یادگیری چندگانه: یادگیری در رسانه های اجتماعی شامل دسترسی به اطلاعات از طریق تصاویر، متن و دیدگاه های یک موضوع است. یک فرد را تشویق کنید تا در انتشار محتوا در سایت های شبکه های اجتماعی مشارکت فعال داشته باشد. این به کاربران کمک می کند نظرات فردی خود را پست کنند یا بیان کنند و در نتیجه تعداد زیادی محتوا در سایت تولید می شود.

ضرر – زیان:

عدم قطعیت: رسانه های اجتماعی دستخوش تغییر دائمی هستند. بنابراین، سیستم های لازم برای پاسخگویی به نیازهای واقعی یادگیری کافی نیستند.

نظارت بر عملکرد: یک گام مهم در اندازه گیری یادگیری با این حال، در حال حاضر، تنها چند ابزار اندازه گیری در دسترس است.

مدیریت یک سایت شبکه اجتماعی: هنگامی که به یک سایت وارد می شوید، دعوت نامه ای برای ورود به سایت های مشابه دیگر دریافت می کنید. بنابراین دسترسی به چندین وب سایت برای یک نفر امکان پذیر نیست. بنابراین مدیریت آن مشکل است و در نهایت مشکل ساز می شود.

علیرغم این کاستی ها، یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی از طریق فناوری پیشرفته تأثیر بیشتری بر یادگیری دارد و در دنیای حرفه ای بر اساس مهارت ها مناسب است. مزیت نهایی این رسانه توانایی آن در انتقال دانش به روشی موثر است. اما اغلب، بسیاری از شرکت ها مزایای آموزش ارائه شده توسط چنین رسانه هایی را نمی بینند. نیاز به ساعت ها کمک به شرکت ها برای درک مزایای یادگیری رسانه های اجتماعی برای آموزش کارکنان و به اشتراک گذاری دانش است که اغلب نادیده گرفته می شوند.

در این زمینه، رسانه‌های اجتماعی به جای اینکه صرفاً مکانی برای شبکه‌سازی باشند، به یک پلتفرم یادگیری آسان و در دسترس تبدیل شده‌اند. انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند، بنابراین یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی مطمئناً بر نحوه یادگیری ما تأثیر می گذارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا