دنیای وب

استراتژی بازاریابی الکترونیکی: در نظر گرفتن 7 بعد (ترکیب بازاریابی الکترونیکی)

نشانه آنلاین چیست؟

بازاریابی الکترونیکی موضوعی کاملاً بحث برانگیز است ، زیرا هیچ کس نتوانسته است نظریه های مختلفی راجع به آن وحدت بخشد. با این حال ، یک چیز غیرقابل تردید است – اینکه بازاریابی الکترونیکی برای اولین بار در قالب فن آوری های مختلفی که توسط شرکت های پیشرو در فروش محصولات خود به صورت آنلاین در اوایل دهه 1990 به وجود آمد ، ظاهر شد.

دیوانگی درباره این تکنیک های جدید بازاریابی که توسط فروشندگان پست الکترونیکی ابداع شده و از طریق اینترنت پشتیبانی می شود ، ابعادی جدید را برای آنچه که ما به عنوان بازاریابی شناخته ایم ایجاد کرده است: بازاریابی الکترونیکی (بازاریابی الکترونیکی).

تعاریف بسیاری در مورد آنچه در بازاریابی الکترونیکی وجود دارد ، ساده ترین و کوتاهترین تعریفی که توسط مارک اسکاتلندی تعریف شده است وجود دارد: بازاریابی الکترونیکی بازاریابی است که از اینترنت به عنوان واسطه استفاده می کند. تعریف کسب و کار من این است که از گروهی از متخصصان CISCO حاصل می شود: بازاریابی الکترونیکی کلیه فعالیتهایی است که تجارت با هدف پیدا کردن ، جذب ، کسب درآمد و حفظ مشتری انجام می دهد.

استراتژی بازاریابی الکترونیکی

استراتژی بازاریابی الکترونیکی معمولاً مبتنی بر اصولی است که حاکم بر بازاریابی آفلاین سنتی است – معروف 4P (محصول – قیمت – تبلیغ – موقعیت یابی) که ترکیبی از بازاریابی کلاسیک را تشکیل می دهد. 3 P اضافی (People – Operations – Directory) اضافه کنید و ترکیب بازاریابی کاملاً گسترده را بدست آورید.

تا به امروز ، بسیاری از جنبه های تمایز بین بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی سنتی آفلاین نیست: مخلوط بازاریابی گسترده (4 + 3p) پیرامون مفهوم “معاملات” یکپارچه شده است و عناصر آن عملکردهای معامله تعریف شده توسط مدل مبادله را انجام می دهند. آنچه به بازاریابی الکترونیکی منحصر به فرد می دهد ، مجموعه ای از مشاغل خاص و کارکردهای ارتباطی است که می تواند در قالب 2P + 2C + 3S سنتز شود: شخصی سازی ، حفظ حریم خصوصی ، خدمات به مشتری ، جامعه ، وب سایت ، امنیت و ارتقاء فروش.

این هفت کارکرد بازاریابی الکترونیکی بر خلاف مخلوط کلاسیک بازاریابی که فقط توابع موقعیت را شامل می شود ، در قلب هر استراتژی بازاریابی الکترونیکی باقی مانده و از شخصیتی متوسط ​​برخوردار است. مشاغل نظارت بر بازاریابی الکترونیکی از کیفیت متوسطی برخوردار است و بر روی کلیه کارکردهای محیطی از ترکیب کلاسیک (4 P) و روی یکدیگر کار می کند.

1. شخصی سازی

مفهوم اصلی شخصی سازی به عنوان بخشی از آمیخته بازاریابی الکترونیکی در لزوم آشنایی و تعریف مشتری خاص برای برقراری روابط نهفته است (ایجاد روابط یک هدف اصلی بازاریابی است). این مهمترین اهمیت است که ما بتوانیم مشتریان خود را در سطح فردی شناسایی کنیم و تمام اطلاعات ممکن را در مورد آنها جمع آوری کنیم تا بتوانیم از بازار ما و توانایی توسعه محصولات و خدمات سفارشی و سفارشی استفاده کنیم.

به عنوان مثال ، یک کوکی که به صورت استراتژیک در وب سایت رایانه بازدید کننده قرار می گیرد ، می تواند ما را به اطلاعات حیاتی مربوط به سرعت دسترسی در دسترس بداند: از این رو ، اگر می دانیم بازدید کننده از یک اتصال آهسته (مانند تماس تلفنی) استفاده می کند ، ما تغییر اندازه سایت خود را در وب ، با کاهش محتوای گرافیکی و بدون برنامه های چندرسانه ای یا فلش. این امر باعث می شود تا مشتریان وب سایت ما را راحت تر تجربه کنند و به دلیل بارگیری طولانی مدت صفحات آن ، از ترک وب سایت جلوگیری می شود.

سفارشی سازی را می توان برای هر مؤلفه ای از ترکیب بازاریابی اعمال کرد. بنابراین ، یک عملکرد متوسط ​​است.

2. حریم خصوصی

حریم خصوصی بخشی از ترکیب نزدیک به مورد قبلی است – شخصی سازی. هنگامی که ما اطلاعات مربوط به مشتریان و مشتریان بالقوه خود را جمع آوری و ذخیره می کنیم (بنابراین ، هنگامی که بخش تخصیص مخلوط بازاریابی الکترونیکی را پیاده سازی می کنیم) ، یک مشکل اساسی پیش می آید: نحوه استفاده از این اطلاعات ، و تا چه حد. وظیفه اصلی که هنگام اجرای استراتژی بازاریابی الکترونیکی باید انجام شود ، ایجاد و تدوین سیاست در هنگام دستیابی به مراحل دستیابی به اطلاعات جمع آوری شده است.

این یک وظیفه است و هر بازاریاب آگاه باید تا زمانی که داده ها جمع آوری و ذخیره می شود ، و اطلاعات مربوط به افراد ، همه جوانب حفظ حریم خصوصی را در نظر بگیرد.

حریم خصوصی هنگام ایجاد یک بازاریابی الکترونیکی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا مقررات و جنبه های قانونی زیادی در مورد جمع آوری و استفاده از این اطلاعات در نظر گرفته شده است.

3. خدمات به مشتری

خدمات مشتری یکی از فعالیتهای لازم و مورد نیاز از جمله عملکردهای پشتیبانی مورد نیاز در شرایط معامله است.

ما ظهور عملیات خدمات مشتری را به گنجاندن پارامتر “زمان” در معاملات پیوند خواهیم داد. هنگامی که از منظر موقعیتی به یک دیدگاه رابطه ای تغییر پیدا می کنید و بازاریابی الکترونیکی بیشتر مبتنی بر یک دیدگاه رابطه ای است ، بازاریاب به نوعی احساس اجبار کرده است تا به طور دائم و با گذشت زمان در مورد حمایت و کمک در یک سطح غیر زمانی فکر کند.

به همین دلایل ، ما باید عملکرد خدمات مشتری (در تعریف کامل و بزرگتر آن) یک عملکرد اصلی را در ترکیب بازاریابی الکترونیکی در نظر بگیریم.

دقیقاً همانطور که می توانیم به راحتی دریابیم ، این سرویس (یا در صورت تمایل به شما کمک می کند) می تواند بر روی هر عنصر 4P کلاسیک انجام شود ، از این رو ماهیت ملایمی دارد.

4- جامعه

همه ما می توانیم توافق داشته باشیم که بازاریابی الکترونیکی مشروط به وجود این شبکه فوق العاده که اینترنت است. صرف وجود چنین شبکه ای دلالت بر این دارد که افراد و گروه ها در نهایت در تعامل خواهند بود. گروهی از موجودات که برای رسیدن به یک هدف مشترک تعامل دارند همان چیزی است که ما آن را “جامعه” می نامیم و به زودی خواهیم دید که چرا بخشی از جامعه اینقدر مهم است.

قانون Metcalf (با نام رابرت متکالف) عنوان شده است که مقدار شبکه به تعداد اجزای آن داده می شود و به طور دقیق تر مقدار شبکه برابر با مربع تعداد اجزاء است. ما می توانیم این قانون ساده را برای جوامع بکار گیریم ، زیرا یک شبکه است: پس از آن نتیجه خواهیم گرفت که ارزش جامعه با تعداد اعضای آن افزایش می یابد. این قدرت جوامع است. به همین دلیل است که باید بخشی از آن باشیم.

مشتریان / مشتریان شرکت را می توان بخشی از جامعه ای دانست که با آنها تعامل برقرار می کند (مستقل یا تحت تأثیر بازاریابی) – بنابراین توسعه یک جامعه وظیفه ای است که هر کسب و کاری باید انجام دهد ، اگرچه همیشه به عنوان ضروری دیده نمی شود.

تعامل بین اعضای چنین جامعه ای می تواند هر یک از کارکردهای دیگر بازاریابی الکترونیکی را برطرف کند ، به گونه ای که می توان آنها را در کنار سایر عملکردهای نظارتی قرار داد.

5. محل سکونت

ما دیده ایم و توافق کرده ایم که تعامل بازاریابی الکترونیکی در رسانه های دیجیتال – اینترنت صورت می گیرد. اما چنین تعامل ها و مناسبات همچنین نیاز به یک مکان مناسب دارند تا در هر لحظه و از هر کجا در دسترس باشد – یک سایت دیجیتالی برای تعامل دیجیتال.

چنین سایتی همان چیزی است که ما آن را “سایتی” می نامیم و محبوب ترین نام برای آن است. اکنون زمان آن رسیده است که یک وب سایت فقط نوعی “وب سایت” باشد و نباید به عنوان مترادف اشتباه گرفته یا مشاهده شود. به عنوان مثال “مکان” می تواند اشکال دیگری نیز داشته باشد ، به عنوان مثال Palm Pilot یا هر دستگاه تلفن همراه دیگری.

این وب سایت خصوصی ، که از طریق انواع فن آوری های دیجیتال قابل دسترسی است ، بر سایر عملکردها در بازاریابی الکترونیکی نظارت دارد – بنابراین این یک کار متوسط ​​است.

6. امنیت

پس از شروع معاملات از طریق کانال های اینترنتی ، عملکرد “امنیت” به عنوان کارکرد اصلی بازاریابی الکترونیکی ظاهر شد.

آنچه باید به عنوان بازاریاب در نظر داشته باشیم دو موضوع زیر در مورد امنیت است:

– امنیت در هنگام انجام معاملات در سایت ما ، جایی که ما باید همه اقدامات احتیاطی را انجام دهیم که اشخاص ثالث نتوانند به بخشی از معاملات در حال توسعه دسترسی پیدا کنند.

– امنیت داده های جمع آوری و ذخیره شده ، در مورد مشتریان و بازدید کنندگان ما.

یک بازاریاب صادق برای ایجاد مشکلات بیشتر باید این علل احتمالی را در نظر بگیرد و باید با بخش IT شرکت همکاری کند تا پیام های قانع کننده (و صادقانه و بی طرفانه!) برای مشتری ها تهیه کند که اطلاعات شخصی آنها از چشمان غیر مجاز محافظت می شود.

7. ارتقاء فروش

حداقل اما آخرین نیست ، ما باید هنگام ساختن یک استراتژی بازاریابی الکترونیکی ، به ارتقاء فروش نگاه کنیم. ارتقاء فروش نیز در بازاریابی سنتی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، و همه ما آن را می شناسیم ، که یک استراتژی مؤثر و عالی برای دستیابی به اهداف فروش فوری بر اساس حجم است.

این شغل به توانایی بازاریاب در تفکر خلاقانه بستگی دارد: برای یافتن امکانات جدید و رویکردهای جدید برای تهیه یک برنامه تبلیغاتی موثر ، کار و الهام زیادی لازم است.

از طرف دیگر ، بازاریاب باید از آخرین فناوری ها و برنامه های اینترنتی پایدار بماند تا بتواند از آن استفاده کامل کند.

در نتیجه ، ما دیدیم که بازاریابی الکترونیکی ابعاد جدیدی دارد که باید بدون در نظر گرفتن مواردی که از بازاریابی سنتی به ارث رسیده اند ، در نظر گرفته شود. این ابعاد حول مفهوم مشاغل رابطه ای می چرخد ​​و باید در هر استراتژی بازاریابی الکترونیکی لحاظ شود تا بتواند مؤثر باشد و نتیجه بگیرد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا