دنیای وب

استراتژی بازاریابی 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب

اگر شما یک کسب و کار B2B هستید و می خواهید با افزودن محصولات جدید به سبد موجود خود، کسب و کار خود را توسعه دهید، این مقاله و سایر مقالات مرتبط به شما کمک خواهد کرد. آنها توضیح می دهند که چگونه یک استراتژی بازاریابی 4P می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه “تولید محصول” موثر برای بازار انتخابی خود تهیه کنید.

استراتژی بازاریابی مبتنی بر بازاریابی 4P به چهار حوزه اصلی بازاریابی و فروش می‌پردازد که باید هنگام تولید طرح راه‌اندازی محصول خود در نظر بگیرید:

1. محصول. چگونه محصول مناسبی را برای فروش انتخاب کنیم؟

2. مکان. مشتریان از کجا پیدا خواهند کرد که آن را خریداری کنند؟

3. برخیز. چگونه محصول خود را «بسته بندی» و تبلیغ کنیم؟

4. قیمت. چگونه یک قیمت فروش قابل قبول و سودآور انتخاب کنیم؟

من قصد ندارم در این مقاله به تمام 4P ها بپردازم. من در درجه اول بر ارائه مشاوره و راهنمایی در مورد “چگونگی انتخاب محصول مناسب برای فروش” تمرکز خواهم کرد.

محصول مناسب را انتخاب کنید

اگر در حال حاضر یک کسب و کار موفق B2B دارید یا می خواهید به سرعت رشد کنید، مهم است که بتوانید ارزیابی کنید که آیا محصول جدید شما با سبد فعلی شما مطابقت دارد و آیا با الزامات بازار شما مطابقت دارد یا خیر.

نگاه کردن به محصولات خود در دنیای بازاریابی 4P یک راه عالی برای انجام این کار است. من سال‌هاست که هنگام عرضه محصولات جدید از استراتژی بازاریابی 4P استفاده می‌کنم. به راحتی بدست می آید و در صورت استفاده صحیح بسیار موثر است.

برای اطمینان از ارائه محصول مناسب به بازار، باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

– آیا محصول در بازار شما به فروش می رسد؟

– میشه فروخت؟

– چه مهارت و تجربه ای برای فروش آن لازم است؟

آیا محصول در بازار شما به فروش می رسد؟

اگر به خرید محصول جدیدی از شرکت دیگری فکر می کنید، ابتدا تحقیق کنید تا ببینید آیا محصول سابقه بازاریابی خوبی دارد و آیا مشتریان فعلی شما احتمالاً آن را خریداری می کنند؟

اگر محصول در جای دیگری با موفقیت فروخته نمی شود یا به طور ایمن به شرکتی فروخته می شود که مشخصات شرکتی متفاوت از شما دارد، باید یک ارزیابی واقع بینانه از هزینه های فروش و بازاریابی انجام دهید.اضافاتی که ممکن است قبل از محصول جدید شما رخ دهد. می تواند به یک مزیت تبدیل شود شما باید یک “تحقیق مذاکره” با مشتریان فعلی خود انجام دهید تا ببینید آیا آنها محصول جدید شما را خواهند خرید یا خیر. اگر اشتباه می کنند، باید دلیل آن را درک کنید. (اگر مشتریان بخش بازار شما به شما می گویند که ممکن است محصول جدید شما را نخرند، ممکن است لازم باشد با سایر مخاطبین داخل همان شرکت صحبت کنید یا به شرکت هایی در بخش های مختلف بازار نزدیک شوید).

میشه فروخت؟

فهرستی از تمام کارهایی که باید برای فروش و بازاریابی محصول خود انجام دهید تهیه کنید. از این لیست برای ایجاد نموداری از پیش بینی فروش، ارزش فروش و مدیریت خود استفاده کنید و آن را با پیش بینی فروش محصولات جدید مقایسه کنید. از یک ماشین حساب ساده استفاده کنید تا ببینید چقدر طول می کشد تا محصول شما سودآور باشد.

گاهی اوقات فروش یک محصول حتی اگر سودی نداشته باشد منطقی است! اگر محصول جدید شما کاملاً مکمل محصولات موجود در مجموعه شما باشد و بتوان از آن برای افزایش فروش آن محصولات استفاده کرد، ممکن است همچنان ارزش فروش داشته باشد. ممکن است در نهایت به یک مزیت برای او تبدیل شود، یا زمینه را برای محصول مشابهی که ممکن است مفید باشد (مثلاً محصولی که در حال کشت آن هستید) آماده کند.

تمام جنبه های ذکر شده در تحقیقات قبلی خود را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که هزینه تخمینی تلاش و زمانی را که برای حمل و نقل و فروش محصول جدید شما و/یا همکارانتان نیاز دارد را درج کنید.

برای فروش آن به چه مهارت و تجربه ای نیاز دارید؟

اگر محصول شما یک نوع محصول بسیار متفاوت از محصولاتی است که در حال حاضر می فروشید، باید برای فروش و بازاریابی خود کمک بیشتری دریافت کنید (کارمندان یا منابع خریداری شده). در غیر این صورت می توانید با خرید خدمات مشاوره ای و آموزش، دانش و مهارت لازم برای فروش و بازاریابی محصولات خود را به دست آورید.

هر کدام از این دو گزینه را انتخاب کنید، تا زمانی که دانش و مهارت مناسب را نداشته باشید، نمی توانید به مشتریان خود کمک کنید تا بفهمند محصول برای آنها چه کاری انجام می دهد. همچنین زمانی که تصمیم به خرید آن می گیرید، نمی توانید از آنها به خوبی حمایت کنید.

ارزش ارزیابی استراتژی کسب و کار 4P

دلیل مهم بودن اولین گام استراتژی بازاریابی 4P این است که به شما کمک کند محصولی را که ممکن است سودآور نباشد را رد کنید و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید از آنها برای انتخاب محصولات دیگری که مکمل هستند استفاده کنید. بهتر است همان فاصله را در پورتفولیوی خود داشته باشید.

ممکن است علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سؤالات دیگری نیز وجود داشته باشد که نیاز به دریافت پاسخ آنها داشته باشید، اما اگر بتوانید به سه سؤال اصلی من پاسخ کامل و رضایت بخشی ارائه دهید، می توانید به جلو حرکت کنید و شروع به کار بر روی P های دیگر خود کنید. استراتژی بازاریابی 4P. .

امیدوارم روشن باشد که تحقیقات عمیق در این مرحله واقعاً مورد نیاز است. اگر محصول جدید هیجان انگیزی که می خواهید در اسرع وقت شروع کنید، «غرق» شده اید، تصمیم به انجام این تحقیق بسیار آسان است. اما به خاطر داشته باشید که هر محصول جدیدی که دریافت کنید، حواس شما را از تجارت و سایر فروش های عمده منحرف می کند.

اگر محصول جدید شما بلافاصله پس از عرضه در بازار شروع به فروش خوب کند، به نظر می رسد ارزش تمام تلاش شما را دارد. به زودی می توانید روی منابع اضافی سرمایه گذاری کنید و به افزایش فروش محصول جدید خود کمک کنید. با این حال، اگر محصول جدید شما مفید نباشد یا فقط سود کمی را به همراه داشته باشد، زمان و هزینه زیادی را صرف فروش و بازاریابی محصول فعلی خود خواهید کرد.

به طور خلاصه، یک استراتژی بازاریابی 4P به شما کمک می کند تا یک برنامه دقیق و محکم برای راه اندازی محصول جدید خود ایجاد کنید و همچنین به شما کمک می کند تا احساس کنید که محصولات مناسب برای اطمینان از موفقیت آن طرح دارید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا