دنیای وب

استراتژی رسانه های اجتماعی و برندسازی: قانون رید چگونه کار می کند

به زبان بسیار ساده، قانون رید می گوید که یک شبکه 2 نفره به سرعت به یک شبکه 1092 تبدیل می شود. ریاضی درگیر است اما مفهوم آن ساده است. دو نفر را ببر فرض کنید هر کدام از این افراد ده دوست دارند. من انتظار دارم اکثر مردم بیش از 10 دوست داشته باشند. هر کدام ده دوست دارند و غیره. فرض کنید محتوای مرتبط دارید. شما در حال به اشتراک گذاری این محتوا با دوستان خود هستید که با دوستان خود به اشتراک می گذارند. ناگهان این محتوا مهم شد. به همین دلیل است که رسانه های اجتماعی مردانه — بسیار قدرتمند هستند. قانون رید برای اینکه چرا رسانه های اجتماعی چنین نیروی قدرتمندی هستند و چرا تجارت مدرن را تغییر داده است، اساسی است.

اخیراً به دلیل شبکه های اجتماعی شاهد اتفاق بسیار انقلابی در جهان بوده ایم. دولت تونس اخیرا سقوط کرده است. این اتفاق به این دلیل بود که میوه فروشان کنار جاده مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. شخصی در حلقه دوستان من از رسانه های اجتماعی اطلاع داشت. تظاهرات سازماندهی شد و افرادی با شکایات قانونی ظاهر شدند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی مکان مشترکی را برای ملاقات افراد فراهم کرده اند. دولت تونس به زودی سقوط کرد. تعداد کمی از آفریقایی-آمریکایی ها در آیووا وجود دارد. باراک اوباما از طریق شبکه های اجتماعی توانست پیام خود را در سراسر آیووا به صورت سازمان یافته منتشر کند. حرکت سریع شبکه های اجتماعی به باراک اوباما اجازه داد تا به پیروزی دست یابد که تا چند سال دیگر شنیده نخواهد شد.

برای نشان دادن چگونگی ایجاد یک برند جهانی در شب از طریق زنانگی رسانه های اجتماعی، می خواهم از دانش آموز دبیرستانی به نام دینو ایگناسیو به عنوان مثال استفاده کنم. دینو با استفاده از فتوشاپ، عکسی از برت در خیابان سزامی گرفت که با اسامه بن لادن هم‌نشینی می‌کرد. شبکه شروع به اتصال کرد. یک شبکه نامرتبط، اما شبکه ای که از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکپارچه شده است، یک برند جهانی ایجاد کرده است که برت و اسامه در حال معاشرت هستند.

در آن سوی دنیا، یک سردبیر مستقر در بنگلادش به وب سایت نگاه کرد تا تصاویر بن لادن را برای چاپ روی بنرها، پوسترها و تی شرت های ضد آمریکایی بیابد. جهان عرب هیچ تصوری از خیابان سسامی یا برت یا ارنی نداشت. ناشر اتفاقی عکسی از بن لادن در حال تعامل با برت را دید. این تصاویر بر روی هزاران پوستر چاپ و در سراسر خاورمیانه توزیع شد.

اعتراضاتی علیه آمریکایی ها صورت گرفت. سی‌ان‌ان گزارش داد که دیدن گروهی از معترضان خشمگین که در خیابان‌ها راه می‌روند و شعارهای ضدآمریکایی سر می‌دهند و تابلوهایی را تکان می‌دهند که نشان می‌دهد برت و بن لادن، بهترین‌های غنچه‌ها، آویزان شده‌اند، باور نکردنی است.

این چیزی است که ما داریم. شخصی محتوای قانع کننده ای ایجاد کرد. او این مطالب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. یک نفر عکس ها را از روی صحنه برداشت و روی پوسترها، پوسترها و تی شرت ها چسباند. از این اجناس در تجمعات بزرگ استفاده می شد. این تجمع با خبرهای مهمی همراه بود. این اطلاعات آن را در فید خبری آنها قرار داد که توسط رسانه های خبری محلی در سراسر جهان دریافت شد. ما می بینیم که شبکه 2، اکنون یک شبکه میلیون دلاری است.

سازندگان خیابان سیسمونی با صدای بلند شکایت کردند. پیوند بیشتری ایجاد کرد، زیرا این داستان قبلاً یک پا را در پیش داشت. اعتراضات، اعتراضات، شکایت ها جنجال و هشدارهای بیشتری را برانگیخته است. این باعث ایجاد یک نام تجاری بزرگتر شد.

دینو ایگناسیو در اتاقش یک کیس بین المللی و یک برند بین المللی درست کرده است. به نقاط اتصال فکر کنید. این از کامپیوتر اتاق خواب فتوشاپ ایگناسیو است. به یک چاپخانه در بنگلادش رفت. سپس به سمت معترضان در خیابان های عربی رفت. CNN آن را از خیابان ها برداشت. پخش اخبار محلی از سراسر جهان پوشش CNN را به خود اختصاص داده است. اینگونه است که یک برند قوی به راحتی به طور تصادفی ایجاد می شود. به نظر شما اگر این برند سازماندهی می شد می توانست قوی تر باشد؟

از این منظر کوچک، مردانگی رسانه های اجتماعی و قدرت آن را در ایجاد برند می بینیم. می بینیم که چرا قانون رید در مطالعه رسانه های اجتماعی مهم است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا