دنیای وب

انواع مختلفی از قوانین مقیاس وجود دارد

قبل از شروع صحبت در مورد انواع مختلف قوانین مقیاس ، باید توضیح دهیم که قانون مقیاس چیست و چه کاری انجام می دهد. همه ما در مدرسه از یک قانون یا خط کش برای ترسیم خطوط مستقیم و مقیاس روی نقشه ها یا اندازه گیری ها به عنوان بخشی از دروس هندسه استفاده کرده ایم. خط کش اصلی که در مدرسه استفاده کردیم مقیاسی از یک تا یک یا 1: 1 دارد ، این بدان معنی است که اگر چیزی به طول یک واحد باشد ، خواندن روی خط کش آن طول را نشان می دهد. به عنوان مثال ، اگر طول خط 25 میلی متر باشد ، خواندن روی خط کش 25 میلی متر خواهد بود.

مقیاس زدن یک نقاشی در اندازه کامل اشکالی ندارد (1: 1) ، اما چه چیزی را می توانیم خیلی بزرگ تر از آن بکشیم که روی کاغذ جای بگیرد ، مانند نقشه های یک خانه یا یک پل بزرگ؟ سپس باید آن را در مقیاس کوچکتر ترسیم کنیم تا به نظر برسد جسم دارای تناسبات درستی است. به عنوان مثال ، اگر نقشه های خانه جدیدی را ترسیم می کردیم ، ممکن است از مقیاس 1:50 استفاده کنیم ، به طوری که برای هر 1000 میلی متر اندازه گیری خانه ، فقط به طول 20 میلی متر روی نقشه نیاز داریم ، 1000 تقسیم بر 50.

اگر ما یک قسمت ماشین را می کشیدیم ، ممکن است آن را در مقیاس نیمه یا 1: 2 ترسیم کنیم ، یا ممکن است یک پل بزرگ در مقیاس بسیار کوچکتر از 1: 200 ترسیم شود. اینجاست که قانون مقیاس به ما کمک می کند. پایه مقیاس علاوه بر داشتن مقیاس 1: 1 در یک لبه ، دارای لبه های دیگری نیز در لبه های دیگر است ، ممکن است 1:10 در یک لبه ، 1:50 در لبه دیگر و 1: 200 در لبه دیگر داشته باشد.

پایه سنتی مقیاس تخت یا بیضی شکل معمولاً دارای دو مقیاس در هر صورت است ، به عنوان مثال می تواند در یک صورت 1: 5 و 1:50 باشد و کاربر تصمیم می گیرد کدام مقیاس را بخواند. پس از کمی تمرین ، شناسایی و خواندن هر مقیاس به یک کار بسیار آسان تبدیل می شود.

بنابراین انواع مختلف قوانین مقیاس کدامند؟ همانند ریشه های حاکم مدرسه چوبی سنتی ، قوانین مقیاس اولیه از مواد و ظاهر مشابهی برخوردار بودند. تفاوت این بود که به جای فقط مقیاس های 1: 1 ، لبه های پایه مقیاس های مختلفی داشتند ، گاهی اوقات در یک طرف اما اغلب با مقیاس های دیگر یا نمودارهای تغییر در سمت عقب.

همانطور که به عصر پلاستیک می رویم ، قوانین مقیاس دقیق تر و دقیق تر می شوند ، خطوط تشکیل دهنده فارغ التحصیلی می توانند دقیق تر و نمایه سازی بهبود یافته و کالیبراسیون های بسیار دقیق را نشان دهند. اشکال نیز عملی تر شدند ، زیرا قوانین مقیاس بیضوی ، همانطور که امروز آنها را می شناسیم ، پیشرفتی بود که به موجب آن صورت کاربر می توانست بر روی نقاشی بلند شود و به این ترتیب شانس کمتری برای آغشته کردن جوهر و علائم کثیف وجود دارد ، و سبک نیز نقش زیادی دارد.

پایه های مقیاس مثلث یک گزینه محبوب است و این بخش یک شکل ستاره ای سه پر است که به شش صورت امکان قرار دادن مقیاس ها را می دهد ، بنابراین این طرح توانایی داشتن تا دوازده مقیاس را دارد و یک ابزار بسیار کاربردی است. پایه مقیاس سه بعدی به دلیل شکل سه بعدی آن آسان است و می توان آن را روی میز کار که اغلب با نقاشی پوشانده شده است ، پیدا کرد!

انواع مختلفی از خط کش های آلومینیومی اکسترود شده ، خط کش های آلومینیومی مسطح ، و پایه های فولاد ضد زنگ وجود دارد که همگی بسته به محل استفاده از مزایای خود برخوردار هستند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا