بازرگانی

اهمیت ترموستات خنک کننده + بررسی مشخصات و انواع ترموستات رادیاتور

ترموستات خنک کننده
ترموستات تبرید این یکی از اجزای کنترلی کاربردی و کارآمد است که در این چیلر استفاده می شود. در این رابطه باید توجه داشت که در سیستم های تبرید از دستگاه های کنترل حرارتی به عنوان ترموستات استفاده می شود. این دستگاه ها به تغییرات و نوسانات دما بسیار حساس هستند.
علاوه بر این ، از عنصر ترموستات در بدنه کولر برای کنترل و مدیریت دمای آب در اواپراتور استفاده می شود. در نتیجه ، چرخه تبرید تحت فشار توسط ترموستات با فعال یا غیرفعال کردن کمپرسور دستگاه کنترل می شود.

لازم به ذکر است که در سیستم های تهویه مطبوع نوع خنک کننده دما و دمای آب به یکدیگر مربوط می شوند ، اپراتور یا کارگر باید برای مدت زمان مشخصی ثابت بمانند.

به طور کلی ، پس از رسیدن دمای آب به سطح تعیین شده ، باید چرخه خنک کننده دستگاه متوقف شود. هنگامی که دمای آب به سطح تعیین شده رسید ، مایع خنک کننده دوباره شروع به کار می کند تا روند خنک سازی جدید آغاز شود. این فرآیندها توسط ترموستات کنترل تبرید کنترل و اعمال می شوند.
مشخصات خنک کننده ترموستات
به طور کلی ، این ترموستات خنک کننده یکی از کنترل های معمول برای تنظیم دما و دمای آب در اواپراتور است. توجه به این نکته مهم است که برای بهینه سازی عملکرد تجهیزات از ترموستات ها در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود.
این محصول مطابق با آخرین فن آوری های جهانی و بین المللی طراحی و ساخته شده است. علاوه بر این ، ترموستات ها برای کنترل و پرداخت هزینه خنک سازی مطابق با تمام اصول و قوانین استاندارد تولید می شوند. ترموستات به طور کلی می تواند در فصول گرم و سرد (سرمایش و گرمایش) کار کند.

سهولت نصب ، توانایی حفظ دمای ثابت اتاق در فصول گرم و سرد و طراحی مدرن و مدرن می تواند به عنوان برجسته ترین ویژگی های ترموستات برای برودت محاسبه شود.

این دستگاه ها با بالا بردن درجه حرارت آب تا حد معینی نقش مهمی در تکامل چرخه تبرید فشار چیلر دارند. با استفاده از ترموستات می توان به راحتی ظرفیت خنک کنندگی سیستم های تهویه مطبوع از نوع مبرد را کاهش یا افزایش داد. همچنین ، دمای کار بین منفی 40 و 120 درجه سانتیگراد مثبت تخمین زده می شود.
انواع ترموستات رادیاتور
به طور کلی ، ترموستات های برودتی از نظر ساختار و عملکرد در دو مدل ترموستات دیجیتال و ترموستات آنالوگ یا مکانیکی موجود هستند.
ترموستات آنالوگ: ترموستات مکانیکی یا آنالوگ از حساسیت دمایی بسیار بالایی برخوردار است. مبرد با این مدل از ترموستات با توپی طراحی شده در انتها کنترل و مدیریت می شود. در نتیجه ، در صورت عدم تعادل در تعادل خنک کننده در سیستم ، ترموستات در دستگاه متعادل می شود.
این مدل صفحه نمایش ندارد و عملکرد آن به سیستم آنالوگ بستگی دارد. بنابراین ، دمای مورد نظر توسط ترموستات آنالوگ از طریق نشانگر آن تنظیم می شود.

ترموستات های آنالوگ در جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار موثر هستند.

ترموستات دیجیتال: ترموستات الکترومکانیکی یا دیجیتالی نوعی ترموستات پیشرفته است که به دلیل کارایی و دوام بالا در شاسی بسیاری از سیستم های تهویه هوا مورد استفاده قرار می گیرد. در ساختار این دستگاه ها ضمن از بین بردن کلیه قطعات مکانیکی و متحرک ، از دماسنج مقاومتی ، رله و حسگر مخصوص اندازه گیری دما استفاده شده است.امکان نمایش دما بر روی نمایشگر داخلی این مدل وجود دارد. علاوه بر این ، یک تا چهار خروجی ترموستات دیجیتال ارائه می شود. هر یک از این خروجی ها به عنوان یک مرحله شناخته می شود.

مکانیسم عملکرد ترموستات
معمولاً وقتی دمای آب و مایع وارد شده به اواپراتور به دما می رسد ، دستگاه خنک کننده باید خاموش شود و پس از بالا رفتن دمای آب دستگاه به طور خودکار دوباره روشن می شود. در همین حال ، ترموستات خنک کننده با توجه به میزان خنک سازی مورد نیاز سازه ، دمای آب خنک کننده را در یک محدوده مشخص کنترل می کند.
برای رسیدن به این هدف ، ترموستات به طور متناوب دستگاه را روشن و خاموش می کند. مدار آب چیلر یک مدار بسته است که در آن آب در اواپراتور دستگاه خنک می شود و سپس برای مصرف کنندگان دیگر مانند کولر و فن کوئل ارسال می شود.

ناگفته نماند که تنظیم و کنترل دمای آب و مایع وارد شده به اواپراتور از مهمترین عملکردهای ترموستات برای خنک سازی است. با این حال ، صرفه جویی قابل توجه و قابل توجهی در مصرف انرژی وجود دارد ، بنابراین هزینه های اقتصادی و هزینه های اضافی را کاهش می دهد. برجسته ترین ویژگی های ترموستات چیلر در نظر گرفته شده است.

با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

آبنما :
https://tasisat.com/chiller-thermostat/
تاریخ انتشار :
2021-04-13 10:00:18.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا