دنیای وب

بازاریابی اینترنتی – مدلهای مختلف تجاری آنلاین

روش های مختلف زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد. در واقع ، همه آنها بسیار شبیه به مدلهای تجاری است که در دنیای آفلاین مشاهده می کنید. شما می توانید کالاها و خدمات بفروشید ، می توانید محصولاتی را تهیه کنید تا به صورت عمده توزیع شود ، می توانید اطلاعات را بفروشید ، می توانید ابزارهایی را برای کمک به افراد با الگوی تجارت خود استفاده کنید ، می توانید تبلیغات را بفروشید ، یا می توانید خدمات مشاوره ای ارائه دهید.

آیا یک مضمون مشترک بین همه این مدل ها مشاهده می کنید؟ این درست است – برای اینکه شما بتوانید یک تجارت مناسب داشته باشید ، باید نوعی کالای خوب یا خدماتی را ارائه دهید که به شخص یا چیز دیگری ، چه آنلاین و چه آفلاین می افزاید.

من فکر می کنم وقتی افراد به فکر کار بدون اتصال به اینترنت هستند ، به دنبال نیاز در جامعه خود هستند و سعی در ایجاد پل دارند. در اینترنت ، آنها تمایل دارند که فکر کنند ، خوب ، برای کسب درآمد زیادی چه کاری می توانم انجام دهم؟ یک تفاوت بزرگ بین این دو وجود دارد. در اینترنت ، فکر می کنم مردم واقعاً فکر می کنند که اگر یک وب سایت ایجاد کنند و چیزی بفروشند ، پول فقط بیرون می آید. این فقط یک ایده دقیق نیست ، اما من فکر می کنم همه در یک زمان یا دیگری در مورد آن فکر کرده اند.

بنابراین برای ایجاد درآمد آنلاین باید یک نیاز را برآورده کنید ، دقیقاً مانند دنیای آفلاین. شما با تولید ، توسعه ، توزیع یا واسطه یک محصول یا خدمات این نیاز را برآورده می کنید. این فقط در مورد آن است. شما هرگز در دراز مدت از طرح ها و کلاهبرداری ها درآمد قابل قبولی کسب نخواهید کرد ، و سارقین بانکی فقط به بانک هایی دست می یابند که در دراز مدت درآمد قابل دوام دارند.

در اینجا چند مدل اساسی کسب و کار که می توانید در وب پیدا کنید وجود دارد:

1) مدل تولید. این شرکتی است که با تبدیل یک کالا به کالای دیگر برای مصرف آنلاین ، ارزش تولید می کند. معادل آفلاین کفش ورزشی یا شرکت استخراج طلا خواهد بود. معادل آنلاین ممکن است در حال توسعه نرم افزار یا فناوری تحقیقاتی جدید یا توسعه فناوری آنلاین باشد که به اجرای برخی از مدلهای تجاری دیگر از طریق اینترنت کمک می کند.

2) فرم بازرگان. این یک شرکت فروش است که تحویل کالا و خدمات به یک بازار آنلاین را سازماندهی می کند. این را می توان با معادل تجاری آفلاین مقایسه کرد. برخی از نمونه های موجود در اینترنت عبارتند از كتابخانه ها ، فروشگاه های مواد غذایی ، سایتهای فروشگاه وب ، و دیگر سازمانهای فروش کالاها و خدمات.

3) الگوی تبلیغاتی. این شرکتی است که در تبلیغات یا تبلیغ سایر شرکتها بصورت آنلاین تخصص دارد ، مثلاً شرکتهایی که با استفاده از الگوی تولید یا بازرگان فعالیت می کنند. این الگو شرکتها را به تبلیغ کالاها و خدماتی که سایر مدلهای تجاری به صورت آنلاین ارائه می دهند متهم می کند.

4) فرم وابسته. این شکلی شبیه به مدل تبلیغات است ، اما متفاوت است از آنجا که تمرکز آن بر استخدام چندین شرکت یا افراد خاص برای انجام تبلیغات به شیوه ای منظم و تقسیم شده است. در حالی که در فرم تبلیغات ، تبلیغ کننده بر اساس میزان تبلیغات توزیع شده پرداخت می شود ، مدل شریک بازاریابی وابسته پس از اتمام فروش یا مرحله فروش ، پرداخت می شود. این حرکت می تواند یک بازدید آنلاین ، درخواست اطلاعات بیشتر یا خود فروش واقعی باشد.

5) فرم میانجیگری. این فرم یکی از مواردی است که کارگزار ترکیب خریدار و فروشنده را معمولاً در قالب یک معرفی شخصی شخصی جبران می کند. یک مثال ممکن است یک حراج آنلاین یا یک پردازنده پرداخت آنلاین باشد.

6) فرم اطلاعات. یک مدل کسب و کار اطلاعات ، مدلی است که در آن یک شرکت اطلاعاتی را برای یک زمینه خاص یا بازار طاقچه ارائه می دهد. این اطلاعات معمولاً شرکت یا فرد دیگری را به روشی آسانتر یا کارآمدتر برای انجام یک کار هدایت می کند ، یا در واقع آموزش کار یا انجام کار را انجام می دهد.

7) فرم اشتراک. این یک روکش است که به طور کلی در یکی از مدل های دیگر گنجانیده شده است این مدل در مدت زمان طولانی یک کالای خوب یا خدماتی را ارائه می دهد و یک سطح کلی تضمین شده و مداوم از آن کالا یا خدمات را برای یک دوره زمانی فراهم می کند ، به عنوان مثال برای مدت زمانی چند ماه. ممکن است دو محصول با این مدل اشتراک مطابقت داشته باشد که عبارتند از اجاره فیلم یا خدمات آنلاین ماهانه مانند غذا یا داروهایی که بطور منظم از طریق تعهد تحویل داده می شوند.

8) مدل ابزار. این مدل تقریباً به همان روشی که یک ابزار آفلاین کار می کند ، کار می کند ، محصولی را فراهم می کند که با استفاده از آن ، به یک ضرورت تبدیل شده و اغلب به شدت کنترل می شود. نمونه ای از مدل ابزار آنلاین دسترسی به اینترنت یا خدمات تلفنی از طریق اینترنت است.

9) مدل جامعه. این یک الگوی تجاری است که به منظور جمع آوری افراد یا شرکت های مورد علاقه مشابه به منظور توسعه روابط و تبادل اطلاعات متمرکز است. دو نمونه از پدیده وب در انجمن میسپاس و قدیمی ترین انجمن آنلاین ایجاد شده است.

هنگام تصمیم گیری برای ورود به یک تجارت آنلاین ، تعیین این که کدام یک از این مدل های تجاری بیشتر به شما علاقه دارند ، مهم است. برای کدام یک از این مدل ها مناسب ترین هستید؟ به نظر شما کدامیک از این مدل ها متخصص محسوب می شوند یا در کدام یک از آنها مایل هستید که متخصص شوید؟

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا