دنیای وب

بازاریابی اینترنتی 101 – راهنمای مبتدی برای بازاریابی وب ، سئو ، رسانه های اجتماعی و بازاریابی موبایل

در مشتری فعلی اقتصادی ، بسیاری از شرکتها روی تلاشهایی تمرکز می کنند که به بازده بالای سرمایه (بازده سرمایه گذاری) کمک می کند. دولت های بالا و کمپین های بازاریابی در حالی که مدیران کمربند خود را محکم می کنند ، کاهش می یابد. این تمرکز روی “هزینه های کم و بازده بالا” می تواند به معنای جابجایی تمرکز از تلاش های بازاریابی و فروش سنتی (مانند حفظ ارتش بازیگران در این زمینه) و به سمت کمپین های بازاریابی تعاملی باشد. از طریق بازاریابی تعاملی ، من به مجموعه جمعی از جدیدترین فناوریهای “نسل بعدی” مانند SEO ، پرداخت هر کلیک یا هزینه برای هر کلیک (به ترتیب PPC یا CPC) ، بازاریابی ایمیل و خبرنامه و بازاریابی متقابل اشاره می کنم. رسانه های اجتماعی و بازاریابی موبایل.

بنابراین چرا این صنعت یکی از معدودی است که هم اکنون در حال رشد است؟ این واقعا ساده است – وقتی بازاریابی تعاملی به درستی انجام می شود ، بازدهی کمترین هزینه و با بالاترین بازده را به شما ارائه می دهد. به طور کلی ، این به دلیل الف) توانایی هدف قرار دادن بخش ها دقیقاً بیشترین درآمد را ایجاد می کند و (ب) تعداد زیادی از داده هایی که می توانند برای ردیابی ، تجزیه و تحلیل و پالایش کمپین (های) مورد استفاده قرار گیرند. این دو عامل (در کنار هزینه های نسبتاً پایین اجرای بیشتر این کمپین ها) به همین دلیل است که بخش بازاریابی آنلاین رشد خود را ادامه می دهد.

اما برای افراد با تجربه محدود در این تکنیک های بازاریابی ، انتخاب مسیر درست برای دستیابی به مشتریان بالقوه می تواند بسیار گیج کننده باشد. با کنار گذاشتن تحقیق و استراتژی ، بسیاری از شرکت ها در پایان تصمیم به انتخاب تاکتیک هایی را می گیرند که کارایی ندارند زیرا آنها به سادگی با اهداف شرکت مطابقت ندارند – در واقع ، بعضی اوقات مردم فراموش می کنند این اهداف را تعیین می کنند!

در زیر یک بررسی سریع از بزرگترین نام های وب ، جستجو و بازاریابی موبایل ارائه شده است. بسیاری از این شرکتها اینها را بطور مشترک پیاده سازی می کنند ، اما شرکتهای موفق می دانند که از هر کمپینی چه انتظاری باید داشته باشند. اگر فقط به دریاهای طوفانی بازاریابی تعاملی می پرید ، خواندن خود را ادامه دهید – در صورت موفقیت آمیز ، توضیحات مختصر و نمونه هایی از آنچه می توانید با هر تکنیک به دست آورید ، دریافت خواهید کرد.

1. سئو

بهینه سازی موتور جستجو روشی جامع برای انتقال وب سایت “بالا” به صفحات نتایج موتور جستجو برای نمایش داده ها یا عبارات خاص است. اکثریت قریب به اتفاق کاربران جستجو از صفحه اول نتایج (معمولاً 10 لیست) تجاوز نمی کند – به عنوان مثال ، لیست کردن کوکاکولا در صفحه چهارم نتایج جستجو “بهترین موسیقی سودا” بدیهی است که دسترسی و دید آنها را برای مشتریان بالقوه محدود می کند. کار سئو از جمله موارد دیگر ، استفاده آسان سایت و “جستجو آسان” در همان زمان را شامل می شود. مراقب باش! بعضی از شرکت ها یا افرادی که خدمات SEO ارائه می دهند اغلب تضمین ها یا وعده هایی را ارائه می دهند که به نظر می رسد خیلی مناسب برای واقعیت باشند – عاقلانه انتخاب کنید.

ایده آل برای:

  • شرکت هایی که در ذهن مشتریان بالقوه به دنبال دید و اعتبار بالا هستند
  • شرکت هایی که در تلاش هستند تا به ویژه در یک بازار بسیار رقابتی ، دید طولانی مدت به دست آورند
  • شرکت هایی که علاقه مند به عنوان یک منبع قابل اعتماد در زمینه یا صنعت خود هستند
  • می توان آن را در سطح ملی و منطقه ای منتشر کرد

2. پرداخت به ازای هر کلیک / هزینه برای هر کلیک (PPC یا CPC)

یک آگهی پرداخت به ازای هر کلیک (که به آن CPC یا CPC نیز گفته می شود) به پیوندهای تبلیغاتی به سایت شما متکی است که معمولاً در کنار نتایج جستجوی “طبیعی” یا “ارگانیک” در موتورهای جستجو مانند Google و Yahoo قرار دارند. این پیوندها می توانند از چند خط متن تشکیل شده باشند ، یا می توانند شامل تصاویر و حتی فیلم شوند. شرکت ها در جستجوی درخواست هایی که می خواهند تبلیغاتشان ظاهر شود ، پیشنهاد می کنند و هر بار که کاربر روی تبلیغ کلیک می کند و به سایت خود می رسد شارژ می شود – از این رو نام “پرداخت هر کلیک” است. با این حال ، هنگامی که تبلیغ کنندگان بی تجربه در مورد کلمات کلیدی اشتباه قیمت می گیرند یا به درستی تبلیغات خود را تبلیغ نمی کنند ، این سیستم مناقصه ای ساده می تواند بسیار گران باشد.

ایده آل برای:

  • نمایی سریع در بالای صفحات نتایج موتور جستجو دریافت کنید.
  • محصولات فصلی یا کمپین های حساس به زمان که ممکن است SEO موثر نباشد
  • مانند سئو ، کلاینت ها می توانند در سطح کشور و از همه راه تا یک شهر شخصی هدف قرار گیرند
  • این اغلب با همکاری سرویس های SEO برای گسترش دسترسی مورد استفاده قرار می گیرد

3. بازاریابی ایمیل ، بازاریابی خبرنامه ایمیل

بازاریابی ایمیل و خبرنامه های ایمیل اختیاری با بالاترین نرخ خرید در بین خریداران آنلاین به خود می بالند. وقتی مشتریان اقدام به خرید می کنند ، به سایت شما مراجعه کرده و در خبرنامه شرکت خود ثبت نام کنید ، فوراً بخش بسیار علاقمندی از مشتریان بالقوه خود خواهید داشت. با استفاده از پیام های غنی از گرافیک ، محتوای پویا و ابزار تقسیم بندی پیشرفته ، خبرنامه ها می توانند محتوای مناسب را به افراد مناسب تحویل دهند. بهترین ابزارهای مدیریت ایمیل دارای نرخ تحویل بسیار بالایی هستند و قدرت و انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهند در حالی که استفاده از آن بسیار آسان است.

ایده آل برای:

  • شرکت هایی که می خواهند مشتری را جذب کنند و خریدهای مکرر را ترغیب کنند
  • حفظ “بالاترین ذهن” در مراجعین بالقوه
  • شرکت هایی که خواهان ثبات برند و ارتباط نزدیک با مشترکین هستند
  • کم هزینه و بازده بالا – اما ایجاد لیست مشترکین می تواند مدتی طول بکشد ، به خصوص اگر انگیزه ای برای ثبت نام وجود نداشته باشد

4- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی / شبکه های اجتماعی

اول ، برخی از اعداد:

  1. MySpace دارای بیش از 200 میلیون کاربر – بیشتر از جمعیت روسیه یا برزیل است
  2. نه فقط بچه های کالج – در حال حاضر ، جمعیتی که سریعتر در حال رشد هستند ، گروه سنی 35-55 سال است.
  3. روزانه 120،000 بلاگ عالی ایجاد می شود

همانطور که همه می دانند ، اخیراً سایتهای دارای مجامع اجتماعی مانند YouTube ، Twitter و Digg محبوبیت زیادی پیدا کرده اند – به این سایت های کاربر محور و بسیاری از سایت های دیگر به عنوان “شبکه های اجتماعی” یا “رسانه های اجتماعی” گفته می شوند و به بخش مهمی از حفظ هویت تبدیل شده اند. برند منسجم و قدرتمند در اینترنت. بسیاری از شرکت ها تمایل دارند که یک نفر را برای ایجاد یک صفحه فیس بوک یا حساب LinkedIn ایجاد کنند ، اما کمتر کسی استراتژی یا فن آوری های موجود در زمینه انجام یک کمپین موفق رسانه های اجتماعی را درک می کند.

اکثر کاربران سایت های شبکه های اجتماعی از هوش بالایی در اینترنت برخوردار هستند و می توانند یک پیشنهاد فروش را با یک مایل دورتر کشف کنند – و به لطف هماهنگی باز مبتنی بر اجتماع در اکثر سایت ها ، این امکان را به شما و همه می دهد تا نظر خود را درباره آن بدانند. با توجه به سمت شخصی سایت های اجتماعی (این مشخصات آنها ، دوستان و همسالان آنهاست ، و شاید آنها برای ساختن این دو چیز کمی وقت و تلاش خود را صرف کرده اند) ، بسیاری از کاربران از آنچه می بینند به عنوان شرکتی در تلاش برای “کسب درآمد” بر روی چیزی بسیار نزدیک به آنها ناراحت هستند. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها در ایجاد حضور موفق و مردمی در رسانه های اجتماعی ناکام هستند – فاقد محتوای سرگرمی هستند ، یا جزء مکالمه فردی نیستند ، یا عموماً مردم را به سختی زیادی در خرید سوق می دهند. این خیلی از ماشینهای استفاده شده نیست ، مردم!

در حالی که ممکن است مدتی طول بکشد تا تأثیرگذاری بر خط اصلی باشد ، بسیاری از شرکت ها می دانند که مشتریان موجود و میلیون ها بالقوه خود از این سایتها استفاده می کنند. این پیوندی ارزشمند و کم هزینه برای تحقیقات بازار و بازخورد مشتری است.

ایده آل برای:

  • شرکت هایی که به دنبال ایجاد و یا حفظ اعتبار خود به صورت آنلاین هستند
  • کمک کنید مشتریان فقط از خریدن محصول شما به وکالت حرکت کنند (مارک جذب می شود ، بخشی از سبک زندگی و شخصیت آنها می شود)
  • برقراری تماس مستقیم با مشتریان موجود – این تماس با تحقیقات ، ایده ها ، فرصت ها و چالش ها را در اختیار بازار قرار می دهد
  • مشتریان جدید و پیروان برند را جذب کنید
  • شرکت هایی که مایل هستند با تهیه مطالب مهیج ، هیجان انگیز یا قابل استفاده ، وقت خود را برای حضور در بخشی از جامعه سرمایه گذاری کنند

5. بازاریابی موبایل ، بازاریابی متن کوتاه / پیام کوتاه

با همگرایی جهانی رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه ، شرکت ها از مصرف کنندگان “اکنون” برای تلفن های همراه و تلفن های هوشمند استفاده می کنند. پیام های متنی یا کمپین های متنی می توانند مشترکان را به پیشنهادات یا معاملات ویژه هشدار دهند ، یا یادآوری ، اخبار یا اطلاعات دیگری را که مستقیم به تلفن های همراه ارسال می شود ، ارائه دهند. مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی ، شرکت ها می توانند از طریق مسابقات و بازی ها هویت برند را بسازند ، یا داده های بازار را با اجازه دادن به مشترکان برای رای دادن به محصولات مورد علاقه خود جمع آوری کنند. یک رویکرد استراتژیک برای این تلاش (از جمله طراحی سایت موبایل ، طراحی میکروسایت ، تبلیغات PPC با تلفن همراه و مدیریت تبلیغات پیام کوتاه) می تواند اطمینان حاصل کند که یک پایگاه مشتری اطلاعات و پیام صحیح را دریافت می کند.

ایده آل برای:

  • با استفاده از مطالب به راحتی قابل هضم ، آموزنده یا سرگرم کننده ، مشتریان را جذب کنید
  • ارتباط با مشترکین علاقه مند از طریق پیامک یا کمپین متنی را حفظ کنید
  • سهولت استفاده برای ترغیب خرید (IE ، یک فروشگاه مواد غذایی که دارای یک سایت موبایل است که در آن کاربران می توانند خرید کنند ، وسایل را انتخاب کرده و سپس آنها را در فروشگاه انتخاب کنند)
  • شرکت هایی که می خواهند آگاهی ، اعتبار و ارتباط نزدیک مشتری را ارتقا دهند

6. موتورهای خرید مقایسه ای / مراکز خرید آنلاین

معمولاً این یک نوع پرداخت به ازای هر کلیک است ، اما برای تضمین تعداد خاص خود به اندازه کافی بی نظیر است. سایت هایی مانند pricegrabber.com ، nextag.com یا Yahoo! خرید اغلب به موتورهای خرید ، مراکز خرید آنلاین یا وب سایتهای مقایسه قیمت گفته می شود. به طور معمول ، این سایت ها خرده فروش نیستند ، بلکه جمع می شوند – یعنی آنها لیست محصولات را از چند خرده فروش و بازدید کنندگان مستقیم به این سایت های خاص قبول می کنند و معمولاً با استفاده از مدل پرداخت هر کلیک ، هزینه خرده فروشان را شارژ می کنند. موتورهای خرید مختلف ، بخش های مختلف محصول و جمعیتی را هدف قرار می دهند ، بنابراین انتخاب محصولات مناسب ممکن است دشوار باشد. به علاوه ، اکثر سایت ها به خرده فروشان نیاز دارند تا لیست محصولات خود را از طریق یک فایل الگوی تخصصی ارسال کنند – و البته ، هر سایت نیاز به یک طرح متفاوت دارد! بهینه سازی موتور جستجو برای قرار دادن محصولات شما در نتایج جستجوی داخلی برای هر سایت ، می توانید در اینجا نیز ظاهر شود.

ایده آل برای:

  • مؤسسین فروشندگان آنلاین که به دنبال گسترش دسترسی خود از طریق یک رسانه جدید هستند ، پیدا کردند
  • گسترش بازدید با سایتی با پایگاه مشتری جمعیتی مشابه ، که در حال حاضر مورد اعتماد تعدادی از بازدید کنندگان مکرر است
  • ترافیک بسیار واجد شرایط را از طریق لیست محصولات در دسته بندی های خاص دریافت کنید

این باید یک مرور کلی از گزینه های مختلف موجود برای تلاش های جدیدتر در زمینه بازاریابی با محوریت فناوری ارائه دهد. و به یاد داشته باشید – اهداف خود را ابتدا تعیین کنید ، سپس استراتژی را اجرا کنید!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا