دنیای وب

بازاریابی در شبکه های اجتماعی: آیا می توانید هشتگ خود را مارک بزنید؟

رابطه بین شبکه های اجتماعی و هشتگ ها

یک کلمه یا عبارت با پیشوند هشتگ (#) به طور گسترده در سایت ها و برنامه های رسانه های اجتماعی برای شناسایی پیام های مربوط به یک موضوع خاص استفاده می شود. این ماده عمدتا به منظور بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. مبتکر هشتگ را با هدف افزایش دسترسی موضوع به مردم معرفی کرد و همچنین بستر مشترکی برای موضوع است. این توانایی جلب توجه تعداد زیادی از مخاطبان را دارد که منجر به نسلی به نام # برچسب می شود. بیش از 10 سال است که با استفاده از هشتگ # شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال ضروری بازاریابی آنلاین برای دارندگان برند در حال ظهور است. اکنون البته قدرتمندترین سلاح در دنیای شبکه های اجتماعی # هشتگ است. این مقاله به شما کمک خواهد کرد که بدانید چه زمانی و چگونه می توانید مراحل ثبت علامت تجاری را حتی اگر برای مارک تجاری هشتگ باشد انجام دهید.

آیا می توانید هشتگ را طبق قانون علامت تجاری هند 1999 علامت تجاری بگذارید؟

البته ، شما می توانید مانند هر کلمه یا عبارت دیگری که مستقیماً مربوط به محصول یا خدمات شما است ، هشتگ را مارک بزنید. در بخش 2 (متر) قانون علامت تجاری هند 1999 تعریف مشخصی ارائه شده است و بر اساس این “علامت متشکل از یک دستگاه ، علامت تجاری ، عنوان ، برچسب ، بلیط ، نام ، امضا ، کلمه ، نامه ، شماره ، شکل کالا ، بسته بندی یا حتی ترکیبی از رنگ آنها. ” با در نظر گرفتن تعریف فوق ، هشتگ می تواند به عنوان علامت واجد شرایط باشد که می تواند تحت ترکیبی از کلمات و اعداد شمارش شود ، اما به عنوان یک علامت تجاری ثبت می شود ، تعریف ارائه شده در قانون علامت تجاری هند ، بخش 2 (ZB) 1999-

“علامت تجاری به علامتی اشاره دارد که می تواند به صورت گرافیکی نشان داده شود و کالاها یا خدمات یک شخص را از سایر محصولات تمیز می کند ، از جمله شکل یا بسته بندی کالا و ترکیب رنگ.”

با توجه به تعریف فوق ، شرط اول بلافاصله برآورده می شود زیرا هشتگ ترکیبی از کلمات و اعداد است که می تواند به صورت گرافیکی نشان داده شود. این س inال در شرط دوم مطرح می شود که آزمون نهایی هشتگ برای ورود به عنوان یک نام تجاری است. اگرچه دستیابی به شرط اولیه یا دوم کار آسانی نیست. هشتگ ها به دلیل مضامین که مدت کوتاهی تمایل دارند قبل از اینکه به مرگ خود در مدت کوتاهی بمیرند و برخی از مضامین و هشتگ های دیگر را به دست بگیرند ، ماندگاری بسیار کمی دارند.

علامت تجاری یک شناسه منبع است و هشتگی که بتواند این معیارها را داشته باشد طبق قانون می تواند برای ثبت نام واجد شرایط باشد.

دلایل رد شدن چیست؟

طبق بخش 9 قانون علائم تجاری هند 1999 ، دلایل واقعی رد در بخش (1) بخش 9 آورده شده است. این بیان می کند که:

“علامت تجاری عاری از هرگونه ویژگی متمایز است به این معنا که قادر به تشخیص کالاها یا خدمات یک شخص از کالاهای متعلق به شخص دیگر نیست ممکن است ثبت شود.”

اگر این بخش را تجزیه و تحلیل کنیم ، می توان گفت که هشتگی که می تواند الزامات قانون علامت تجاری هند 1999 را کاملاً برآورده کند ، فقط می تواند طبق قانون از حمایت برخوردار شود. مشخصه مندرج در قانون را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

(1) ریشه دار

(2) اکتسابی

هشتگ به راحتی در زیر دو دسته فوق قرار می گیرد ، جایی که می تواند یک کلمه اختراع شده باشد و می تواند چیزی باشد که برای مدت زمان طولانی تری تمایل دارد تا افراد بتوانند منبع خاص را فقط با # هشتگ شناسایی کنند. علاوه بر این ، هنگام درخواست یک مارک تجاری هشتگ ، باید یک نکته را نیز در خاطر داشته باشید ، کلمه ای که با هشتگ استفاده می شود نباید یک کلمه عمومی یا عمومی باشد وگرنه آن را خاص نمی کند. علامت تجاری باید در آزمون تعالی علامت تجاری که توسط قانون تجویز شده است ، قبول شود.

نتیجه

با این حال ، این ابزارهای دیجیتالی به یک ویژگی بسیار طبیعی منظره تبدیل شده اند. فرهنگ تعامل که معمولاً به آن اعتماد می کنند می تواند چالش های مربوط به IP را ایجاد کند. جدا از آن ، ثبت علامت تجاری Hashtags هنوز در هند محبوبیت زیادی ندارد اما هیجان رسانه های اجتماعی به دلیل در دسترس بودن داده های ارزان قیمت با معرفی Reliance Jio در بازار ، به سطح گسترده ای رسیده است. ناگهان اینترنت فراتر از تصور همه سرازیر شد. این قطعاً منجر به نام تجاری هشتگ در آینده آینده به عنوان یک موضوع داغ در بازار IP خواهد شد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا