دنیای وب

بازاریابی دیجیتال چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

نسخه کوتاه

بازاریابی دیجیتال یک زمینه تخصصی بازاریابی است که از فناوری های طراحی شده برای افزایش میزان مواجهه یا فروش با استفاده از فناوری های دیجیتال استفاده می کند. یا به سادگی: این راهی برای هدایت فروش یا تحت تأثیر قرار دادن رایانه ها ، تبلت ها و تلفن ها است.

نسخه طولانی

شما یک فروشگاه یا محصول دارید. شاید یک کتاب یا یک برنامه موبایل باشد. شما می خواهید فروش خود را افزایش دهید.

یا ممکن است یک کمپین سیاسی یا یک کارزار آگاهی را اجرا کنید. شاید شما یک مارک تجاری داشته باشید. یا ایده داشته باشید یا در حال تبلیغ یک رویداد هستید. شما می خواهید هرچه بیشتر افراد را در مورد این موضوع بشناسید.

این دقیقاً همان کاری است که بازاریابی دیجیتال برای شما انجام می دهد. این شامل بسیاری از فناوری ها است که ممکن است برخی از آنها را واقعاً استفاده کنید بدون اینکه بدانید در چتر بازاریابی دیجیتال قرار دارند. هدف ، همانطور که در بالا ذکر شد ، افزایش قرار گرفتن در معرض / دسترسی و فروش است. در اینجا برخی از تکنیک های بازاریابان دیجیتال برای دستیابی به اهداف شما وجود دارد:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

  • بازاریابی موتور جستجو (SEM) و تبلیغات پولی

  • بازاریابی محتوا

  • تأثیر در بازاریابی

  • اتوماسیون محتوا

  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

  • ایمیل مستقیم بازاریابی (خبرنامه)

  • نمایش آگهی

  • کتاب های الکترونیکی ، دیسک های نوری ، بازی ها و برنامه های تلفن همراه

  • بازاریابی پیامکی و پیام کوتاه

  • تماس تلفنی و زنگ های تلفن همراه در حالت تعلیق است

بیایید با جزئیات بیشتری در مورد برخی از مهمترین جنبه های بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بیایید این را بپذیریم: همه از موتورهای جستجو برای یافتن چیزهای آنلاین استفاده می کنند. بنابراین این یک موضوع بزرگ و بسیار مهم است. چرا؟ اگر افراد نتوانند آن را پیدا کنند ، مهم نیست که یک وب سایت یا صفحه عالی داشته باشید! اگرچه روش های دیگری نیز برای هدایت بازدید به سایت شما وجود دارد ، اما رتبه بندی بالا در موتورهای جستجوگر مطمئن ترین منبع بازدید شما در طولانی مدت خواهد بود. سئو سایت ضروری است!

دو نوع سئو وجود دارد:

  • SEO در صفحه به مواردی اشاره دارد که سایت شما باید در کد و محتوا انجام دهد (بدون جزئیات بیشتر ، این شامل: برچسب های عنوان ، برچسب های متا ، URL ها ، ساختار ناوبری ، ویژگی های تصویر ، نقشه سایت ، برچسب های عنوان ، کلمات کلیدی ، تراکم ، زمان بارگذاری صفحه و غیره).

  • سئو خارج از صفحه به تمام کارهایی که می توانید در خارج از سایت خود انجام دهید (ایجاد لینک ، تعامل با وبلاگ نویسان ، رسانه های اجتماعی و غیره) اشاره دارد.

سئو یک تلاش پایدار است ، و این کاری نیست که شما یکبار انجام دهید و می توانید فراموش کنید – فرمول های سئو به طور مداوم به روز می شوند و نظارت و انطباق مداوم با آنها طول می کشد تا آنها را از رقابت دور نگه دارید. این همچنین یک تلاش طولانی مدت است ، هفته ها قبل از بازگشت هیچ نتیجه ای ، برخی تغییرات طول می کشد.

اما دوباره ، بیایید این را بپذیریم: همه در حال انجام SEO هستند (تا حدی). سئو دیگر کافی نیست – برای پیشی گرفتن از رقابت ، برای دستیابی به اهداف تعیین شده ، سئو دیگر کافی نیست.

بازاریابی موتور جستجو (SEM) و تبلیغات پولی

SEM به معنای افزایش قابلیت مشاهده در صفحات نتیجه موتور جستجو است (SERPs) – کاری کنید که پیوند شما از سایر موارد قابل مشاهده باشد (احتمال اینکه مردم واقعاً روی آن کلیک کنند). برای اینکه روشن شود ، حوزه گسترده بازاریابی موتور جستجو شامل SEO نیز می شود (به هر حال ، رساندن سایت به بالای سایت ها در صفحات نتایج موتور جستجو از طریق SEO شرایط “بیشتر از بقیه قابل مشاهده بودن” را برآورده می کند) – اما برای درک بهتر است من می خواستم در مورد آنها جداگانه صحبت کنم.

بنابراین چگونه می توانید پیوند خود را در صفحات نتیجه موتور جستجو افزایش دهید؟ عمدتا از طریق تبلیغات پولی: کلیه موتورهای جستجوی اصلی خدمات تبلیغاتی (مانند Google AdWords یا Bing Ads) را ارائه می دهند. متأسفانه ، خرید تبلیغات موتور جستجو (یا حداقل انجام صحیح آن) کار آسانی نیست. این شامل تحقیقات ، مشاهده و بهبود زیادی است.

اولین تصمیم بزرگی که باید بگیرید این است که در کدام موتور جستجو تبلیغ می کنید؟ این با تحقیقات اولیه پاسخ داده می شود: شما باید مخاطبان را هدف قرار دهید – جمعیت ، سن ، جنسیت و موقعیت جغرافیایی. اینها برخی از مواردی است که بهترین موتور جستجوگر مناسب را برای تبلیغ نشان می دهد (این همچنین به شما می گوید موتور جستجوگر را برای سئو جستجو کنید). سپس تحقیق کلید واژه (تصمیم گیری در مورد انتخاب کلمات کلیدی) وجود دارد که شامل برخی تحقیقات رقابتی است. اگر گزینه های ساده تر کلمات کلیدی شما شامل یک تبلیغ رقابتی بسیار قوی باشد ، ممکن است یک انتخاب هوشمندانه برای سرمایه گذاری در سایر کلمات کلیدی “دم بلند” کمتر مشهود باشد. پس از انجام تحقیقات بیشتر (آیا مخاطب مورد نظر شما بهتر به متن یا عکس پاسخ می دهد؟ در چه ساعتی از روز آنلاین می شوند؟ و غیره) ، می توانید کمپین هایی را راه اندازی کنید و نظارت بر عملکرد ، جهت جستجو و … پارامترهای کمپین به طور مداوم تغییر می کنند ، بنابراین نظارت و تنظیم مداوم بخشی جدایی ناپذیر از تبلیغات موتور جستجو است ، در غیر این صورت هزینه های شما از کنترل خارج می شود و دسترسی شما کاهش می یابد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بالا بودن سایت / صفحه شما در نتایج جستجو جالب است! شما به طور مداوم افرادی را جذب می کنید که به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند. اما شما همیشه می توانید بیشتر استفاده کنید! افراد بیشتری در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب می کنند ، بازدید کنندگان بیشتری از صفحه شما ، تبدیل بیشتر و فروش بیشتر دارند. و در حالی که همه از موتورهای جستجو برای یافتن مواردی که به دنبال آن هستند استفاده می کنند ، در مورد افرادی که هنوز نمی دانند به دنبال چیزی می گردند چه می کنید؟ وارد شبکه های اجتماعی شوید: بهترین راه برای حضور در مقابل افراد بیشتر. اما رسانه های اجتماعی فقط تبلیغ چیزهای شما نیستند ، بلکه چیزهای فراتر از این هم هستند: ایجاد مخاطب ، تغییر خواسته ها ، بازخورد ، پشتیبانی مشتری ، مسابقات و موارد دیگر. رسانه های اجتماعی یک فرصت بزرگ با گزینه ها و امکانات مختلف است. متأسفانه ، این امر آن را نیز پیچیده می کند. فیس بوک ، توییتر ، توییچ ، اینستاگرام ، پینترست ، یوتیوب و تامبلر تنها چند پورتال معروف هستند که مردم هر روز از آنها استفاده می کنند و هرکدام مشخصات و الزامات خاص خود را دارند. برخی بر روی متن ، برخی بر روی تصاویر و برخی دیگر بر روی فیلم ها تمرکز داشتند. به چه دروازه هایی نزدیک می شوید ، چه چیزی ارسال می کنید ، چند وقت یک بار و چه زمانی؟

ایجاد حضور شما در شبکه های اجتماعی نیاز به درک کاملی از آنچه که ارائه می دهد ، تحقیقات زیاد و آزمایش و خطاهای زیادی دارد. این یک ماراتن است ، نه یک دوی سرعت: ایجاد و حفظ یک پیرو ، تغییر شکل و گسترش آن ، تغییر روند … سپس تبلیغات پولی در درگاه های شبکه های اجتماعی وجود دارد ، چیزی که بدون درک خوب از مخاطب خود نمی توانید آن را با موفقیت اجرا کنید. بنابراین به زمان ، صبر و تحقیقات زیادی نیاز دارد.

اما پس از اتمام کار (درست) ، می توانید انتظار جریان مداوم دیگری از افراد علاقه مند به آنچه شما دارید را داشته باشید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل یک روش مقرون به صرفه برای دستیابی به کاربران ، حفظ اشتیاق ، علاقه و همیشه بازگشت به آنها است.

متأسفانه ، بسیاری از مدیران کسب و کار از ارزش زیادی که “مشترکان” به سایت های خود می بخشند آگاه نیستند. در بسیاری از مواقع بازاریابی خبرنامه نادیده گرفته می شود زیرا هنگام مشاهده زنده سایت ، تعداد کاربران بسیار کمی به آن دسترسی دارند (بنابراین نیازی به اجرای خبرنامه روزانه / هفتگی نیست). و هرچه پایگاه کاربران بیشتر می شود ، خبرنامه اغلب فراموش می شود.

مطمئن باشید که این اشتباه را مرتکب نشده اید! همین حالا جمع آوری مشترکان را شروع کنید و پس از چند ماه سرمایه های ارزشمند بازاریابی در اختیار شما قرار می گیرد.

اما مهمتر از همه: “خبرنامه” دقیقاً چیست و چگونه از آن استفاده می کنید؟ خوب … این یک روش ارزان برای دستیابی به اهداف خود با ارسال چند ایمیل است.

با این حال ، همه چیز خیلی ساده نیست. قوانین خاصی حاکم بر این عمل وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. قابل توجه ترین آنها: هرگز نباید ایمیل های ناخواسته ارسال کنید. این بدان معناست که هر کاربر قبلاً موافقت کرده است که این خبرنامه خاص را از شما دریافت کند (معمولاً از طریق ویژگی “ثبت نام” در سایت / صفحه شما).

برای برخورد با خبرنامه ها دو روش وجود دارد.

شما می توانید همه چیز را به تنهایی مدیریت کنید. این به معنای جمع آوری اطلاعات از سایت شما و اطلاع رسانی به کاربران ، ایجاد یک لیست پستی و ارسال دستی هر نامه از ارائه دهنده ایمیل شما است. اگر پایگاه مشترک کوچکی (کمتر از 100) داشته باشید و اغلب ایمیل ارسال نکنید ، این خوب است.

اما هرچه پایگاه مشترکان شما افزایش یابد ، مدیریت امور به تنهایی برای شما دشوارتر خواهد شد. اینجاست که استفاده از سرویس های آنلاین تخصصی در خبرنامه ها وارد می شود. این ارائه دهندگان خدمات همه چیز را برای شما مدیریت می کنند (البته به استثنای نوشتن محتوای خبرنامه) بنابراین می توانید روی موارد مهم (ارائه محتوای با کیفیت بالا به مشترکان) تمرکز کنید.

چندین سرویس از این خدمات وجود دارد ، اکثر آنها نسخه رایگان / آزمایشی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید تا زمانی که تصمیم بگیرید در اشتراک های پرداخت شده آنها مشترک شوید.

بهترین شیوه های خبرنامه:

  • مطالب سلطان است. همانند سایر سایت های شما ، مهمترین نکته ارائه محتوای خوب و با کیفیت به خوانندگان است. در غیر این صورت ، آنها ایمیل های شما را نادیده می گیرند و پس از مدتی عضویت در خبرنامه شما را لغو می کنند.

  • فراموش نکنید که پیوندهایی به سایت خود اضافه کنید. به نظر واضح است ، درست است؟ تعجب خواهید کرد …

  • هدف از هر لیست پستی را تعیین کنید: برای اطلاع از مشترکان ، ایجاد نظرات ، نظرسنجی ها یا محبوب ترین ها و بازگشت بازدید به سایت خود. بهتر است بیش از یک لیست پستی داشته باشید تا منافع مشترکان خود را اشتباه نگیرید (مگر اینکه این مورد در نظر گرفته شده باشد).

  • اگر هدف از خبرنامه شما هدایت بازدید به وب سایت شماست ، حتماً خواننده را آنقدر “هیجان زده” کنید تا روی پیوند کلیک کند و درباره آن موضوع خاص در سایت خود بیشتر بخواند.

  • برای لغو اشتراک در ایمیل های خود ، همیشه یک لینک فعال داشته باشید!

  • خوانندگان خود را با ایمیل های زیاد غرق نکنید.

  • یک برنامه پستی تنظیم کنید و به آن پایبند باشید (صرف نظر از اینکه روزانه ، هفتگی و غیره باشد). همیشه انتظار خواندن خبرنامه برای خوانندگان شما بسیار خوب است.

  • اطمینان حاصل کنید که ایمیل های خود را هنگامی ارسال می کنید که به احتمال زیاد کاربران آنها را می خوانند! فرقی نمی کند که ایمیل عالی با محتوای عالی ارسال کنید ، اما این نامه برای بزرگسالان است و آن را در ساعت 4 صبح می فرستد …

  • فرم ثبت نام در وب سایت خود را کوتاه و “دوستانه” نگه دارید: از اطلاعات بیشتر از آنچه در واقع نیاز دارید درخواست نکنید (اغلب یک آدرس ایمیل کافی است).

  • اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما به درستی در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده می شوند. بسیاری از کاربران (حتی نیمی از آنها در برخی از نقاط جهان) ایمیل های تلفن یا رایانه لوحی خود را می خوانند.

بهینه سازی سایت شما برای تعامل و تبدیل کاربر نهایی

این یک موضوع بزرگ است که بارها مورد غفلت واقع شده است. ما در پست بعدی به طور کامل در مورد آن بحث خواهیم کرد.

در حال حاضر ، اگر می خواهید در مورد آنچه در اینجا بحث کردیم بیشتر بخوانید ، در این پست به طور مفصل توضیح خواهم داد: بهینه سازی و بازاریابی وب سایت شما – راهنمای مبتدیان نهایی.

لذت بردن!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا