دنیای وب

بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی

یک معجزه تجاری تکاملی

38 سال طول کشید تا رادیو به 50 میلیون شنونده برسد، در حالی که 13 سال طول کشید تا تلویزیون قبل از کابل به همان مخاطب برسد. جای تعجب نیست که اینترنت در 4 سال به 50 میلیون نفر رسیده است. اما در کمال تعجب، فیسبوک کمتر از 9 ماه طول کشید تا به بیش از 50 میلیون کاربر کمک کند.

استراتژی های بازاریابی ساده می توانند از نظر تاریخی تغییر کنند

با ارزش 1000 دلار، می توانید یک کمپین بازاریابی ویروسی با شانس زیادی برای دسترسی سریع و بدون تلاش زیاد به میلیون ها نفر بسازید. به عنوان مثال، برگر کینگ یک ویدیوی گفتگو در وب سایت کوچک خود منتشر کرد که در آن مردی با مرغ تزئین شده بود. آنها یک نوار پیام راه اندازی کردند که در آن می توانید دستوراتی را وارد کنید که باعث می شود مرد شبیه مرغ بپرد، بدود، برقصد یا حتی مرده بازی کند. این ساخته بسیار محبوب و مورد استقبال مردم قرار گرفت و در کمتر از 48 ساعت به 1 میلیون وب سایت رسید و در آخر هفته به بیش از 8 میلیون رسید!

استودیو یونیورسال اورلاندو فلوریدا جذابیت جدیدی بر اساس مجموعه هری پاتر ایجاد کرده است. یونیورسال به جای انجام تبلیغات گران قیمت از طریق رسانه های جمعی، با جی کی رولینگ همکاری کرده است تا یک وبینار منحصر به فرد را برای بهترین طرفداران هری پاتر 7 فراهم کند. پس از آن، 7 طرفدار maven اخبار خود را در انجمن ها و وبلاگ ها با قدرت و علاقه به اشتراک گذاشتند که توسط رسانه ها انتخاب شد و به تاریخ پیوست. با این حال، یونیورسال یک وب سایت کوچک برای رسانه ها و وبلاگ نویسان راه اندازی کرده است تا اطلاعات بیشتری در مورد جاذبه های پارک پیدا کنند. تنها در چند هفته، این استراتژی بازاریابی ویروسی اخبار را از تعداد انگشت شماری به بیش از 300 میلیون نفر منتشر کرده است، که مطمئناً زمانی که پایگاه محبوبی از طرفداران هری پاتر دارید به شما کمک خواهد کرد.

تبلیغ تعاملی دستور روز است

امروزه، مهاجرتی از push ad به pull وجود دارد. این اجازه می دهد تا کاربران دسترسی، دسترسی و کنترل بهتری بر اساس اعتماد داشته باشند. در دهه اخیر صنعت رسانه و فناوری اطلاعات از دنیای تبلیغات سنتی به سمت تبلیغات تعاملی حرکت کرده است. روزهایی که محتوای تبلیغاتی تحت سلطه بود، به فرآیند دموکراسی تبدیل شد – فرآیندی که در آن محتوای سطح بالاتر می‌توانست از طریق ارزیابی یا توزیع آن ارتباط برقرار کند. این فرآیند کنترل و نفوذ بهتری را برای مشتریان فراهم می کند تا محصولات و خدمات را به همتایان خود ارائه دهند. نتیجه نهایی ایجاد اعتماد بین مشتریان و فروشندگان است. اعتماد یک عنصر مهم در یک تجارت است که به یکپارچگی و انعطاف پذیری یک مؤسسه تجاری دست می یابد.

اعتماد عنصر مهمی است که روابط را می بندد و با تسهیل مشارکت فعال در فرآیند ارتباط و همکاری ایجاد می شود. توصیه یک دوست خوب بسیار قدرتمند و همچنین قابل اعتماد است. با ترکیبی از تخیل و خلاقیت خود، می توانید از تکنیک های بازاریابی ویروسی در داخل استفاده کنید رسانه های اجتماعی کانالی برای جلب علاقه افراد بی شماری. اما باید درک کنید که جلب علاقه مردم بخشی از ماموریت است، بخش دیگر دشوارتر است. و آن تبدیل آنها به فروش واقعی و همچنین حفظ تبدیل در مدت زمان طولانی است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا