دنیای وب

بازاریابی یکپارچه – راز موفقیت بیل گیتس ارسال شده توسط مارک جونر – نقد و بررسی

وقتی ایمیلی دریافت کردم که از من دعوت شد تا فیلم سریع مارک جوینر را در کتاب او که هنوز منتشر نشده است تماشا کنم – بازاریابی یکپارچه ، من به شک و تردید مشکوک شدم. ادغام بازاریابی شبیه کلمه کلیدی دیگری برای بازاریابی اینترنتی بود و من برای کلمه وزوز دیگری که مفید نیست آماده شدم.

اگر برای هر مدت زمانی از اینترنت استفاده کرده اید ، با من موافق هستید که آنچه اکنون جامعه بازاریابی آنلاین به آن احتیاج دارد یکی دیگر از این موارد نیست. با این حال ، به دلیل نام پشت کتاب ، تصمیم گرفتم آن را بررسی کنم. این برنامه رایگان بود ، بنابراین فهمیدم که اگر دوست ندارم زیاد از دست نمی دهم.

اما با دانستن برخی از کارهایی که مارک جونر در گذشته انجام داده است ، من پس از ارسال نام و آدرس ایمیل خود ، به صفحه بارگیری رسیدم. در ابتدا ، من فقط به صفحه آن نگاه می کردم ، اما به محض خواندن صفحه اول ، خیلی سریع به گفتگو کشیدم. او به سرعت 49 صفحه کامل را چاپ کرد و برای خوردن آن تصمیم گرفت ، که همان چیزی است که پیدا کردم.

به نظر من گرفتن تعرفه مستقیم و امکان دیدن میدان نبرد ، دشوارترین بخش بازاریابی ادغام خواهد بود. اما با تمرین و فداکاری این موارد به راحتی قابل تسلط است.

من قبل از خواندن کتابش ، هرگز در مورد بازاریابی یکپارچه نشنیده بودم ، اما بعد از خواندن دوم ، موفق شدم به این مفهوم بپردازم. اما بازاریابی یکپارچه فقط یک مفهوم نیست ، بلکه عملی و عملی است ، همانند سیمان. هنگامی که شروع به درک آن کردید ، می توانید در هر گوشه ای که چرخانده اید ، در حال اجرا باشد. این راهنمایی است که به شما نشان می دهد چه کاری باید انجام دهید و چگونه می توانید آن را به صورت گام به گام ساده انجام دهید.

کتاب بازاریابی یکپارچه یک مطالعه سریع و آسان است. سبک نوشتن ، مکالمه و آموزش. آقای جونر از داستان ها ، حکایات و نقاشی های دیگر استفاده کرد تا مفاهیم اساسی را به خانه برگرداند. برای درک واقعی کتاب ، نیاز به درک تعاریف مؤلفه های مختلف بازاریابی یکپارچه است. برخی از اصطلاحات اصلی استفاده شده در کتاب عبارتند از:

بازاریابی یکپارچه

نقاط ادغام

واحد ارزش بازاریابی

بازاریابی ادغام را ارائه می دهد

شرکای ادغام

واژگان دیگر شامل موارد زیر است:

جریان تراکنش

حرکت ترافیک

درجه ادغام بازاریابی

بازاریابی یکپارچه را به عنوان “یکپارچگی واحد ارزش بازاریابی ، به عنوان مثال نمایش یا نام تجاری ، در یک نقطه ادغام موجود ، به عنوان مثال ، در یک جریان معامله ، تعریف کنید ، به عنوان مثال وقتی یک صندوقدار پیشنهادی را برای فروش رو به بالا یا متقابل ارائه دهد.

بازاریابی یکپارچه همچنین تعریف جدیدی از استراتژی کلمه را ارائه می دهد. آقای جونر استراتژی را به عنوان “طرحی بلند مدت برای رسیدن به هدفی که به شما امکان می دهد میدان جنگ را ببینید ، تعریف می کند و به طور مداوم بدون در نظر گرفتن آنچه ممکن است بوجود بیاید ، تصمیمات صحیحی را به سرعت اتخاذ کنید.”

مارک تأکید می کند که دیدن صحنه های نبرد شما را قادر می سازد که یک استراتژی خوب و انعطاف پذیر بکار بگیرید و روش انجام این کار تسلط بر بازاریابی یکپارچه است.

چه کسی باید کتاب را بخواند؟

بازاریابی یکپارچه برای هر کسی است که به دنبال ایجاد جریان نقدی جدید ، مشتریان بالقوه یا حتی آگاهی از برند باشد بدون اینکه نیاز به توسعه محصولات جدید همیشه داشته باشد.

مزایای بازاریابی ادغام

مهمترین مزیت بازاریابی ادغام طبق گفته آقای جونر این است که معاملات بازاریابی ادغام را می توان به سرعت و به راحتی با صرف منابع کمی و پتانسیل سود کلان برای مدت طولانی انجام داد. مارک می گوید ، همچنین با کمک راهنمای امتیاز دهی بازاریابی یکپارچه سازی ، می توانید معاملات سودآوری خود را قبل از راه اندازی آنها آزمایش کنید.

به طور کلی ، بازاریابی یکپارچه سازی امید و وعده های زیادی را برای افراد عادی حفظ می کند ، دقیقاً همانند مایکروسافت بیل گیتس یا مک دونالد ری کروک. مارک همچنین نشان می دهد که وی کلید مهمی در ایجاد شکاف فرهنگی و اقتصادی بین کشورها دارد. هرچه بیشتر و بیشتر افراد عادی شروع به ساماندهی یکپارچگی معاملات بازاریابی در مرزهای ملی می کنند ، شروع به جستجوی منافع متقابل خود می کنند ، بنابراین تمایل به تنش بین کشور را کاهش می دهند.

مثل همیشه ، مارک جونر در مورد یک مفهوم و عملی که برخی از سازندگان امپراتوری تجارت هوشمند برای ساخت امپراتوری میلیاردها دلار با زحمت برای نامگذاری آن استفاده کرده اند ، پیام جالبی ارسال کرد. مارک جونر خاطرنشان می کند که بازاریابی یکپارچه فرزند مغز وی نیست. بسیاری از قسمتها و قطعات آن برای جمع آوری ثروت استفاده می شده است. کاری که آقای جونر انجام داد ، قرار دادن گوشت و بدن بر روی این مفهوم زودگذر بود ، و این امکان را برای افراد عادی مانند من فراهم می کند که سرم را به دور آن پیچیده و راحت تر کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا