دنیای وب

بازار پوشاک هند: بررسی اجمالی

صنعت پوشاک هند یکی از بزرگترین صنایع این کشور است که نزدیک به 8 میلیون کارگر را استخدام می کند. اکثر کارگران شاغل در این صنعت زنان هستند و این صنعت حدود 4 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) هند را تشکیل می دهد. با تغییر فصل، تولیدکنندگان پوشاک هندی محصولات جدیدی را برای پاسخگویی به تقاضای داخلی و جهانی ارائه می دهند.

صنعت مرکز پوشاک

در مورد تمرکز، هند حدود 10 کارخانه بزرگ پوشاک دارد که در تولید پوشاک مختلف تخصص دارند. تیروپور، در بخش جنوبی تامیل نادو، دارای حدود 1500 شعبه تولید پوشاک است و در هند به عنوان “شهر تی شرت” نیز شناخته می شود.

در شمال، دهلی، گورگان و نویدا به عنوان مراکزی برای تولید و صادرات پوشاک آماده برای زنان و کودکان پدید آمده اند. لودیانا در پنجاب و ایندور در مادیا پرادش نیز به دلیل تولید پوشاک با کیفیت بالا شناخته شده اند. شهر بریلی، اوتار پرادش به این دلیل است زری کاری که یکی از بهترین های دنیاست.

بازار بزرگ

لباس های هندی به دلیل کیفیتش در سراسر جهان معروف هستند. تقاضا برای پوشاک تولید شده در هند به طور تصاعدی در سراسر جهان در حال افزایش است زیرا تولید کنندگان هندی محصولات با کیفیت بالا را با قیمت های ارزان تر نسبت به سایر کشورها تولید می کنند. بازارهای عمده ای که لباس هندی مورد نیاز است، ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، بنگلادش، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و ترکیه هستند. علاوه بر تقاضای فزاینده در بازار بین‌المللی، بیانیه‌های مد در هند در طول سال‌ها دستخوش تغییرات سریعی شده است که تقاضای داخلی را تقویت کرده است.

صادرات پوشاک هندی

در سال‌های اخیر، صادرکنندگان پوشاک این کشور با رقابت شدید چین و بنگلادش مواجه شده‌اند. با این حال، با دستور معکوس، صحنه پر از اعتماد به نفس است. شایان ذکر است که صادرات 17 میلیارد دلاری کشور در سال مالی جاری هدف گذاری شده است.

بهبود اقتصاد ایالات متحده و تقاضای بالای اروپا به بخش پوشاک این کشور کمک کرده است. چین، یکی از رقبای اصلی هند در این بخش، به دلیل افزایش قیمت نیروی کار و کالا، قدرت خود را از دست داده است. این در حالی است که بنگلادش به دلیل آتش سوزی و فروپاشی صنایع خود با گرما مواجه است. آخرین بودجه در زمینه صادرات برای این بخش ناامید کننده بوده است. کنفدراسیون صنایع نساجی هند (CITI) تخمین زده است که صادرات از 13.5 میلیارد دلار در سال 12-2011 به 12.5 میلیارد دلار در سال 13-2012 کاهش یافته است.

مشکلات صحنه

صنعت پوشاک در کشور اما با چالش های زیادی مواجه است. کمبود پرسنل و شرایط نامناسب کاری دو مانع عمده در ایجاد اختلال در این بخش است. اگرچه هند در مقایسه با سایر کشورها، پوشاک را با قیمت ارزان‌تری تولید می‌کند، افزایش اخیر قیمت کالاها نگران‌کننده است. هزینه های نیروی کار و هزینه نخ پنبه در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است و تولید کنندگان را مجبور کرده است. هند همچنین نیازمند بازنگری در قوانین کار و دعوت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بیشتر در این بخش برای کسب مزیت رقابتی است. راندمان تولید نیز باید بهبود یابد و تولیدکنندگان باید از آخرین روندهای موجود برای حمایت از رقبای جهانی آگاه باشند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا