دنیای وب

بالابرهای عمودی گزینه ایمن تر برای پیری در محل هستند

بالابرهای سکوئی عمودی که صندلی چرخدار را از کف به بالکن ، پشت بام یا ورودی بلند می کنند ، راه حل ایده آل تحرک برای کسانی است که نمی توانند از پله ها بالا بروند. حتی اگر خانه خود را متناسب با سن خود داشته باشید ، ممکن است با ورود و خروج از خانه روبرو شوید.

لغزنده شیب برای ایمنی شیب

برای بسیاری از خانه ها ، افزودن سطح شیب دار یک راه حل ایده آل برای افزایش قابلیت دسترسی است ، اما دامنه ها دو اشکال عمده دارند:

  • اول اینکه باید شیب مناسبی داشته باشد تا مفید واقع شود.

  • اگر پوشانده نشود ، می تواند به راحتی لغزنده و خطرناک شود.

طبق استاندارد های تعیین شده توسط قانون معلولین آمریکایی (ADA) ، سطح شیب دار ویلچر نباید شیب بیش از 1 تا 12 درصد داشته باشد ، به این معنی که سطح شیب دار باید برای هر اینچ ارتفاع یک اینچ باشد. این بدان معنی است که 20 فوت قد برای 20 اینچ ارتفاع. برای مصارف خانگی ، استانداردها کمی سختگیرانه ترند اما هنوز به نسبت شیب 2 به 12 نیاز دارند ، که به معنای رمپ 10 فوت برای ارتفاع 20 اینچ است. دامنه ها به فضای زیادی احتیاج دارند. برای داشتن انتهای سطح شیب دار در یک مکان مناسب ، مانند یک مکان نزدیک به شخصی که نیاز به دسترسی به وسیله نقلیه دارد ، اغلب لازم است که یک پیچ و خم با یک یا چند سیستم عامل چرخش تشکیل شود تا سطح شیب دار مطابق با مشخصات توصیه شده باشد. عملی سازی دامنه ها زمین زیادی می برد.

وقتی در خانه ساخته می شود ، دامنه در معرض دید می تواند به یک پیست اسکی شخصی تبدیل شود. هنگامی که برف ، یخ یا حتی باران دامنه را بسیار لغزنده می کند ، ممکن است شخصی که با ویلچر پایین می رود سرعت خود را بالا ببرد و از صندلی به پایین پرتاب شود و یا از آنجا که می خواهد متوقف شود به آنجا اعزام شود. هنگام تلاش برای بالا رفتن از یک شیب ، روند کار می تواند خطرناک تر باشد.

آسانسورهای سکو عمودی راه حل ایمن تری را ارائه می دهند

برای بسیاری از خانه ها ، عملی ترین راه حل نصب بالابر عمودی سکو است که نوعی آسانسور ایستاده است که دارای کناره هایی است اما بدون روکش است. با داشتن یک درب ورودی در یک سطح و دیگری در سطح دوم ، یک نفر با ویلچر و یک نفر دیگر می توانند بین سطوح سوار شوند. آسانسورهای عمودی اغلب برای حمل و نقل تا شش فوت از زمین استفاده می شوند. در حالی که واحد برای یک سکوی سه در چهار به فضایی در حدود چهار فوت در شش فوت احتیاج دارد ، فضای مورد نیاز کمتر است و به قسمت کوچکتر و کم حجم تری از حیاط محدود می شود. به خصوص هنگامی که فاصله خانه تا زمین بیش از 24 اینچ باشد ، مساحت آسانسور بسیار کمتر است.

بسیاری از بالابرهای عمودی سکو می توانند تا 600 پوند را تحمل کنند. ساخته شده از مواد پوشش داده شده با پودر ، می توان آن را با سقف طاق دار یا سایر پوشش ها پوشاند تا ضد آب شود. این دستگاه مجهز به ویژگی های ایمنی برای تسهیل کار حتی توسط شخصی که روی صندلی چرخدار است نیز وجود دارد. برای جلوگیری از برخورد به مانع ، آسانسور دارای سنسورهای ایمنی در پایه است که اگر چیزی در راه باشد آسانسور را متوقف می کند. همچنین توسط استاندارد ایمنی ASME پوشش داده شده است.

گرانتر از رمپ ها ، آسانسورهای عمودی اغلب بین 4500 تا 4500 دلار به اضافه هزینه نصب هزینه دارند. در مقایسه ، هزینه نصب کمتر از آسانسور در فضای داخلی کمتر از نصف است. اگرچه این یک سرمایه گذاری کلان است ، بالابرهای عمودی سکو سرمایه ای هستند که می توانید به راحتی در طی سالهای اضافی که خود یا یکی از اعضای خانواده معلول در خانه می توانید پرداخت کنید ، پرداخت کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا