بازرگانی

باید شالوده قابل اعتمادی در افق تفاهم‌نامه با استان قزوین فراهم شود


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوشنبه ، سید عباس صالحی در حاشیه امضای تفاهم نامه با بیان اینکه استان قزوین در زمینه های مختلف فرهنگی و تاریخی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و یک حوزه فرهنگی است ، گفت: و قطب هنری : این استان از شخصیت ها و شخصیت های برجسته فرهنگی و علمی در دوره های مختلف تاریخی برخوردار است و از طرفی هم از نظر تعداد و هم از نظر یادگار در زمینه میراث تاریخی و فرهنگی کشور بی نظیر است.
یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: این استان پایگاه خوشنویسی جهان اسلام و در زمینه های مختلف از جمله نقاشی ، موسیقی ، ادبیات ، شعر و. ممتاز و متمایز است.
صالحی افزود: با امضای تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قزوین ، فرصتی برای ادامه رویدادهای مثبت در زمینه های فرهنگی و هنری در این استان ایجاد می شود و این تفاهم نامه نقشه راه برای فعالیت های فرهنگی و هنری. ”
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه پس از امضای تفاهم نامه توجه به اجرای مفاد آن ضروری است ، گفت: باید به تحقق مسائل آن توجه کنیم تا چشم انداز آینده چشمگیرتر باشد و قابل اعتماد بنابراین با توجه به تلاش استاندار این استان می توان افقی را در جهت انجام تعهدات این تفاهم نامه ایجاد کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان قزوین افزود: ظرفیت این استان به حدی است که وقتی اجزای آن با هم ترکیب شوند می تواند چشم انداز یک استان پیشرفته را نشان دهد و به عنوان قطب داخلی و خارجی در نظر گرفته شود. .
صالحی تأکید کرد: استان قزوین از زیرساخت های خوبی برخوردار است و امیدوارم با عزم استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بتوان بنیاد قابل اعتمادی را در افق این تفاهم نامه تداوم بخشید.
فرهنگ زیرساخت توسعه کشور است
در بخشی دیگر از این نشست ، استاندار استان قزوین گفت: فرهنگ زیرساخت توسعه هر کشور است و تا زمانی که فرهنگ اصلاح نشود رده های دیگر توسعه نمی یابند.
هدایت الله جمالی پور افزود: در جامعه ای که فرهنگ به آن توجه نشود ، سایر رویدادها در زمینه توسعه کمکی به آن جامعه نخواهد کرد و امیدواریم بتوانیم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه همکاری داشته باشیم تا به توسعه فرهنگی در استان قزوین کمک کنیم. .
جمالی پور ادامه داد: کلیه مفاد این تفاهم نامه متناسب با نیازهای فرهنگی و هنری استان کارشناسی و در نظر گرفته شده است و امیدوارم به طور کامل اجرایی شود و استانداری قزوین تمام تلاش خود را برای اجرای و تحقق این امر انجام می دهد تفاهم نامه ” طول می کشد.
در ابتدای جلسه ، مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از روند تدوین این تفاهم نامه ارائه داد.
علی غیاثی ندوشن ، گفت: در این تفاهم نامه به موضوعات مختلف پرداخته شده است ، از جمله اعتبارات فعلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قزوین ، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ، از جمله تکمیل ، تعمیر ، تجهیزات ، پروژه های ساخت پردیس ” سینما امید در شهر محمدیه ، سایر طرح ها و پروژه های توسعه ، فعالیت های مذهبی ، قرآنی و مذهبی ، هفته های قرآنی ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، پشتیبانی سینمایی از تولید فیلم های کوتاه ، داستانی و مستند ، سینمای سیار ، جشنواره های سینما توسط رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، کمک به ایجاد دفتر نمایندگی انجمن سینمای جوان آبیک و تاکستان ، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی ، آموزشی و مساجد و خرید کتاب از ناشران ، کمک به جشنواره های فرهنگی مانند صنعت چاپ ، شعر ، هفته کتاب ، حمایت از برگزاری این جشنواره جایزه ملی عارف ، برگزاری مراسم نشان ملی دبیرسیاقی ، برگزاری هفته های فرهنگی قزوین در تهران و.اشاره شده.
وی به برگزاری جشنواره های مطبوعات ، جشن های روز خبرنگار ، کمک به خانه مطبوعات ، تجهیز کتابخانه های تخصصی مطبوعات ، حمایت از موسیقی و ترویج هنرهای تجسمی و نمایشی در استان ، حمایت از کارگروه ساماندهی مد و لباس در استان و راه اندازی کمک کرد. هنرستان در استانها ، بیمه و تسهیلات برای هنرمندان و ارائه امکانات قرض الحسنه به فرهنگ ، هنر و رسانه استان ، توجه به حوزه فرهنگ عمومی و مناطق تحقیقاتی در استان و کمک به دبیرخانه فرهنگ عمومی استان شورای ، حمایت از تحقیقات کاربردی با اولویت فرهنگ عامه و. موارد دیگری را که در این تفاهم نامه تأکید شده ذکر کرد.
در پایان این نشست اسماعیلی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز گفت: مهمترین سیاست ما در استان قزوین توجه به سمت حاکمیت این اداره کل در استان است که خوشبختانه با عنایت استاندار به دست آورد. ”
وی ادامه داد: تلاش کردیم در زمینه رشد شاخص های فرهنگی در استان تلاش کنیم که با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار استان توانستیم این فرصت را به فرصتی تبدیل کنیم.
اسماعیلی گفت: توجه به فرهنگ گفت وگو ، احیای جایگاه مدیریتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین ، معرفی مشاهیر استان و به تبع آن برگزاری رویدادهای فرهنگی آن. این یکی از تلاشهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین است.
وی افزود: سه جشن پیش رو داریم که پوستر آن امروز توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قزوین رونمایی می شود. نشان ملی دبیرسیاقی یکی از این جشن هاست. دبیرسیاقی یکی از بزرگان زبان و ادبیات فارسی است که دستیار ارشد دهخدا در تنظیم فرهنگ لغت بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: این دومین جشن جایزه ملی عارف قزوینی است که یکی از دستاوردهای بزرگ کشور در زمینه موسیقی است. این جشن با هدف احیای تصنیف های ایرانی برگزار می شود.
وی جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی را سومین رویداد استان “یادگار” خواند و گفت: در این جشنواره فیلم هایی که می توانند میراث فرهنگی کشور را در زمینه های ملموس و نامحسوس در قالب کوتاه ، نیمه کوتاه ارائه دهند فیلم های.” و مدتی است که در این مستند معرفی می شود ، نشان Minoderi اهدا می شود.
در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری فرهنگی ، هنری و رسانه ای مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار استان قزوین به امضای سید عباس صالحی و هدایت الله جمالی پور رسید.
همچنین ، از سه پوستر جشنواره فیلم مستند میراث فرهنگی (یادگار) ، اولین جایزه ملی عارف و نشان ملی دبیرسیاقی رونمایی شد.
در این نشست علی اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزیر ، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی محمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل این وزارتخانه نیز حضور داشتند.


لینک منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا