بازرگانی

بررسی ظرفیت خنک کننده مجاری + ظرفیت خنک کننده مجاری

خنک سازی راه هوایی
فرآیند خنک سازی راه هوایی بر اساس یک چرخه تبرید تحت فشار است. در این فرآیند ، چهار جز of کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور و شیر انبساط از اجزای اصلی و اصلی هستند. ساختار اصلی خط لوله به ترتیب از دو واحد مستقل و کاملاً مستقل تشکیل شده است که به ترتیب پنل های داخلی یا تهویه هوا و واحدهای خارجی یا کندانسور نامیده می شوند.
از نظر نصب ، پانل های داخلی تجهیزات در فضای سقف و داخل ساختمان قرار دارند. از طرف دیگر ، پانل اسپلیت داکت هوای خارجی در یک فضای باز نصب و کار می کند.
کولر گازی نوع داکت اسپلیت به دلیل عملکرد خنک کننده و گرمایش دوگانه ، یک تجهیزات برودتی عملی و کارآمد است. با استفاده از این دستگاه ها با قدرت و قدرت خنک کننده بالا می توان لوله های جداگانه ای را در بسیاری از سازه ها و پروژه ها نصب و استفاده کرد.
با آمدن تابستان و افزایش دما ، استفاده از سوراخ های لوله بیشتر شده است. خنک سازی راه هوایی با استفاده از کمپرسور و مایع خنک کننده یکپارچه در بدنه اصلی واحد خارجی انجام می شود. می توانید مقاله “اطلاعات بیشتر در مورد کمپرسورهای داکت شده و انواع آنها” را بخوانید ، کمپرسور داکت هوا چیست و انواع آن چیست؟ پرداخت.

نحوه انجام فرایند خنک سازی راه هوایی
تولید و خنک سازی کولرهای هوا به عملکرد ، عملکرد و برهم کنش اجزا components در واحدهای خارجی و داخلی تجهیزات نیاز دارد. هر یک از این اجزای وظایف خود را انجام می دهد ، امکان تولید و توزیع هوای سرد ، تهویه مناسب و حفظ هوای سالم را همزمان فراهم می کند.
همانطور که قبلاً ذکر شد ، این چهار جز key در شروع و تکمیل سیستم خنک کننده و خنک کننده سیستم لوله کشی نقش اساسی دارند.
1- کمپرسور
کمپرسور یکی از مهمترین قسمتهای چرخه تبرید تراکمی توزیع کننده خط لوله است.

چگالش ، فشرده سازی و افزایش فشار مبرد یا گاز مبرد از مهمترین وظایف اجزای کمپرسور در دستگاه است.

فرآیند خنک سازی و خنک سازی خط لوله معمولاً براساس مدل و مدل تکمیل شده توسط R134 Freon یا R22 انجام می شود.کمپرسورهای مورد استفاده در ساختار خط لوله معمولاً سانتریفیوژ ، پیمایش ، پیچ و پیستون هستند. علاوه بر این ، واحد فشار تجهیزات از طریق برق و نیرو تأمین می شود.
2-اواپراتور
سایر ملفه ها بر عملکرد فرایند خنک سازی راه هوایی بخور یا مولد بخار تأثیر می گذارند. اواپراتور یک مبدل حرارتی است که با جذب گرمای مایع تبخیر می شود و در نتیجه مرحله مبرد را تغییر می دهد. مایع خنک کننده پس از تغییر کانال ها و خنک شدن گرما را از دست می دهد و توسط فن مجرای هوا به فضای داخلی منتقل می شود.
3-شیر انبساط
شیر انبساط یا شیر انبساط با در نظر گرفتن انحراف کانال خنک کننده ، یکی دیگر از م componentلفه های موثر تولید است. این قسمت برای کاهش فشار و مدیریت و کنترل مبرد استفاده می شود. بنابراین خنک کننده پس از خروج از کندانسور دستگاه وارد دریچه انبساط می شود و پس از کاهش فشار به اواپراتور هدایت می شود.

کشنده 4 فن
دمنده یکی دیگر از اجزای مورد استفاده در محفظه واحد بیرونی است که مجرای هوا منشعب شده است. بلوار نصب شده در پنل خارجی وظیفه خنک سازی و انتقال گرما و گرما از کندانسور به محیط خارجی را دارد. دمنده نصب شده بر روی صفحه داخلی دارای یک موتور است ، بنابراین می تواند به طور معمول کار کند و جریان هوا را با حداکثر قدرت و حداکثر قدرت به محیط داخلی برساند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجزا و عملکردهای تقسیم مجرای هوا ، می توانید مقاله “درج اجزا و قطعات راه هوایی” را بخوانید.
ظرفیت خنک کننده مجرای هوا
ظرفیت خنک کننده کولرهای گازی چند پنل معمولی به نوع و مدل تجهیزات بستگی دارد.

در مقایسه با سیستم های تهویه مطبوع نوع اسپلیت ، سیستم های اسپلیت نوع لوله دارای قابلیت سرمایش و گرمایش بالاتری هستند.

باز هم ، این دستگاه ها بسته به نوع و مدل خود از برق تک فاز یا سه فاز تغذیه می کنند. در این رابطه باید توجه داشت که منبع تغذیه با ظرفیت بیش از 48000 معمولاً با استفاده از ولتاژ سه فاز و 380 ولت انجام می شود.
لازم به ذکر است که در چرخه تبرید تراکمی ، ابتدا تجهیزات به داخل اتاق کمپرسور داخلی ریخته می شود ، با عملکرد واحد کمپرسور فشرده می شوند و تحت دمای بالا و فشار بالا به واحد داخلی تحویل می شوند. گاز مبرد از طریق لوله مسی از صفحه خارجی به واحد داخلی منتقل می شود.
پس از ورود به کولر گازی ، مبرد ابتدا خنک شده و از طریق دمنده به فیلتر منتقل می شود. پس از اتمام فرآیند فیلتر و جذب آلاینده ها ، هوای سرد و هوای مطبوع به طور یکنواخت و منظم از سوراخ های خروجی آزاد می شود.
با مشاوره رایگان از متخصصان مرکز دات کام تماس بگیرید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/duct-split-cooling/
تاریخ انتشار :
2021-05-21 10:00:11.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا