بزرگ ترین معایب ماکسیما هزینه بالای قطعات و تعمیرات

ماکسیما یک سدان سایز متوسط، سریع و لوکس از شرکت ژاپنی نیسان است که تولید آن از سال ۱۹۸۹ میلادی آغاز شد و تاکنون هفت نسل از آن به بازار جهانی عرضه شده است. در کشور مانیسان ماکسیما تنها با یک نسل و در فاصله سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ توسط پارس خودرو مونتاژ شده و در اختیاز خریداران قرار گرفت. این خودرو در طی حیات ده ساله‌اش، با خودروهای متفاوتی از تویوتا کمری گرفته تا لیفان ۸۲۰ به رقابت پرداخت و مدت‌ها به واسطه پیشرانه شش سیلندر خود لقب قوی‌ترین خودرو تولید داخل را یدک می‌کشید.
نمونه‌ تولید شده در ایران مدل خاصی از خودروهای نیسان به نام نیسان سفیرو (Nissan Cefiro) است. نیسان سفیرو از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۳ روی خط تولید شرکت سازنده قرار داشت و نسل سوم آن که با اتاق A33 نام‌گذاری شده بود در برخی کشورها از جمله استرالیا و نیوزیلند با نام نیسان ماکسیما به فروش می‌رسید.
نسل سوم نیسان سفیرو خودرویی محبوب و دوست‌داشتنی بود و علاوه بر سایت اصلی ژاپن، در مالزی و ایران نیز به تولید می‌رسید. این خودرو با تنوع گسترده‌ای از پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر قابل خرید بود که پارس خودرو نسخه شش سیلندر سه لیتری آن را به ایران آورد. نیسان ماکسیما ابتدا با گیربکس دستی و سپس با جعبه‌دنده اتوماتیک از سوی پارس خودرو مونتاژ شد.
نیسان ماکسیما از ابتدای ورود به بازار مورد توجه همگان قرار گرفت و به ستاره محبوب پارس خودرو تبدیل شد. طی ده سالی که این خودرو روی خط تولید قرار داشت، رقبای متعددی آمدند و رفتند و نیسان ماکسیما با اقتدار همچنان قادر به پس زدن آن‌ها بود. محبوبیت این خودرو پس از توقف تولید کاسته نشد و با وجود معایب ماکسیما همچنان مشتریان به این خودرو علاقمند هستند. در این مطلب از سایت Z4CAR تصمیم داریم با «معایب نیسان ماکسیما» به عنوان یک سدان محبوب و دوست‌داشتنی بیشتر آشنا شویم. پس اگر قصد خرید نیسان ماکسیما را دارید یا صرفا به این سدان اسپرت ژاپنی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

شما در حال حاضر می‌بایست مبلغی معادل با 230 میلیون تومان را برای داشتن یک ماکسیما بپردازید، اما این در حالی است که ابتدایی‌ترین امکانات یک ماشین 230 میلیون تومانی را دریافت نخواهید کرد. به همین خاطر، کمبود امکانات رفاهی خصوصا با در نظر گرفتن قیمت این خودرو از معایب ماکسیما محسوب شده و صدای بسیاری از خریداران را درآورده است.

البته پارس خودرو نیز هیچ برنامه‌ای برای تغییر این وضعیت نداشته و ظاهرا تا زمان ادامه حضور این خودرو در جاده‌های کشورمان، چیزی جز قفل مرکزی با دزدگیر و آژیر، ایموبلایزر، رادیو،  سی دی چنجر،‌ بلندگو، تنظیم برقی صندلی، کمربند پیش کشنده، تنظیم برقی آینه با گرمکن و شیشه بالابر برقی عاید خریداران نخواهد شد.

عمر مفید ماکسیما | فرق ماکسیما مونتاژ با وارداتی

مصرف سوخت بالا

نیسان ماکسیما از ابتدای دهه هشتاد خورشیدی به ایران آمد و در آن زمان خودرویی پرمصرف محسوب نمی‌شد، چرا که بر اساس فناوری آن زمان ساخته شده بود و انتظارات مشتریان را به خوبی برآورده می‌کرد. مسئله گرانی بنزین و سهمیه‌بندی مصرف سوخت نیز در آن سال‌ها مطرح نبود و کمتر کسی از خریداران ماکسیما به مصرف سوخت چنین خودرویی اهمیت می‌داد.
اکنون و پس از گذشت بیش از یک دهه از ورود ماکسیما، شرایط کاملا متفاوت شده است و این خودرو در زمینه مصرف سوخت یک هیولای خوش‌اشتها محسوب می‌شود. فناوری ساخت پیشرانه و گیربکس نیسان ماکسیما مربوط به دو دهه قبل است و از سوی دیگر گرانی و سهمیه‌بندی بنزین موجب شده تا اغلب افراد از خرید خودروهای پرمصرف و اسپرت دست بکشند. مصرف سوخت بالا نخستین مورد از معایب ماکسیما است و این خودرو را در مقابل برخی رقبای چهار سیلندر نظیر تویوتا کمری در موضع ضعف قرار می‌دهد.

اما یکی از بدترین معایب ماکسیما قیمت بالای قطعات و تعمیرات آن است

در حال حاضر، ورای کلیه معایب ماکسیما که ذکر شد، گران بودن قطعات یدکی و هزینه تعمیرات از مهمترین ایرادات این محصول به حساب می‌آید. گرچه به طور کلی می‌توان گفت که بالا بودن هزینه نگهداری از این خودرو، در واقع بزرگترین معایب ماکسیما را تشکیل می‌دهد، اما به هر حال قطعات یدکی و تعمیرات نیز امر غیر قابل اغماضی نبوده و بدون شک صدای هر خریداری را دیر یا زود در می‌آورد.

شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی ماکسیما مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه  کرمان موتور یدک خریداری کنید .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا