خانواده

بهترین سریال های چینی تاریخی عاشقانه

بهترین سریال های تاریخی کره ای

با معرفی بهترین سریال های تاریخی کره ای در خدمت شما هستیم. سریال ها و فیلم های کره ای در بین ایرانیان و همچنین در سراسر جهان محبوب هستند. “موج کره‌ای” مفهمومی است که به گسترش فرهنگ کره ای از سال 1990 در جهان اشاره دارد. سریال‌ها و در طی این 30 سال توانسته اند با بهره گیری از ظرفیت های تاریخی کره و در ادامه ساخت سریال ها در ژانر های مختلف فرهنگ کره‌ای را گسترش دهند. در ادامه با معرفی بهترین سریال های تاریخی کره ای با همراه باشید.

مرتبط:


جومونگ / Jumong

سریال اول لیست، سریال افسانه جومونگ است.  شاید کمتر کسی در ایران باشد که اسم این سریال را نشنیده باشد. افسانه جومونگ اولین بار از شبکه سه صدا و سیما پخش شد. جومونگ توانست به یکی از موفق ترین سریال های خارجی پخش شده در تاریخ  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

این سریال که سریالی در ژانر درام، تاریخی و اکشن است، توانست با بهره‌گیری از عناصر داستانی و ریتم خوب داستان هم در ایران و هم در کره موفق باشد. این موفقیت به حدی بود که باعث شد تا تعداد قسمت های سریال افسانه جومونگ از 60 قسمت به 81 قسمت افزایش یابد.

داستان این سریال در مورد بنیانگذار یکی از سلسه های پادشاهی کره است که تمام تلاش های جومونگ ،موسس گوگوریو، را نشان میدهد. در سریال افسانه جومونگ میتوان تقابل بین اعضای خانواده های سلطنتی را دید که برای به دست آوردن قدرت هرکاری میکنند.

محبوبیت این سریال به حدی بود که بازیگر  نقش اول مرد سریال یعنی “سونگ ایل گوک” به عنوان یک سوپراستار در ایران مطرح شد. حتی خود “سونگ ایل گوک” نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایران شرکت کرد.

همچنین بخوانید:

از دیگر بازیگران این سریال میتوان به “هان های جین” در نقش بانو سوسانو،  “کیم سونگ سو” در نقش شاهزاده تسو، “وون کی جون” در نقش شاهزاده یونگ پو، “اوه یون سو” در نقش بانو یوها، “جان هون آن” در نقش ماری، “سونگ جی هیو” در نقش بانو سویا اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

جومونگ یک افسانه نیست. واقعا شخصی با نام جومونگ وجود داشته است که کشوری به نام گوگوریو را پایه گذاری کرده است. اما در ایران با نام افسانه جومونگ شناخته میشود.

شاید برای فوتبال دوستان جالب باشد که بازیگر نقش سوسانو، “هان های جین” همسر کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کره جنوبی، “کی سونگ یونگ” است.


EMPRESS KI / ملکه کی

بازیگران پرستاره، تعداد قسمت های بالا، داستان جذاب و واقعه تاریخی متفاوتی که سریال به آن میپردازد از جمله دلایل موفقیت این سریال است. “ملکه کی” درواقع حاصل تمام مولفه های سرگرمی ساز تاریخی های پیشین کره ای است که با یک نویسندگی و کارگردانی خوب همراه شده و به عنوان یکی از بهترین سریال های تاریخی کره ای مطرح است. داستان سریال درباره زنی اهل گوریو است که به تدریج حوادث روزگار سرنوشت او را به خاندان پادشاهی مغول پیوند میزند.

توضیحات تکمیلی:

“جانگ یون چول”، نویسنده مشهور، در این سریال نویسندگی را به عهده داشته است.


دونگ یی / Dong Yi

“دونگ یی” محصول سال 2010 است. کارگردانی این سریال بر عهده “لی بیونگ هون” بوده است. سریال دونگ یی در اردیبهشت سال 1391 از شبکه سه پخش شد. داستان این سریال به دوران چوسان برمیگردد. شخصیت اصلی داستان در مورد دختری به نام دونگ یی است که پدرش رئیس گروه شمشیرزنان مبارز است که به افراد ستم دیده کمک میکنند.

اما این گروه به تله می افتد و به جرم خیانت کشته میشوند. دونگ یی نیز برای فرار  از دست ماموران، به عنوان یک خدمتکار به قصر میرود. پس از سال ها، دونگ یی راز یک توطئه را کشف میکند. پس از این ماجرا، دونگ یی نظر امپراطور را جلب میکند.

در ادامه دونگ یی به عنوان بانوی باررس و درنهایت به عنوان همسر امپراطور انتخاب میشود. از ویژگی های شخصیتی دونگ یی میتوان به مهربانی در عین جدیت و هوش بالا اشاره کرد.

از بازیگران سریال دونگ یی میتوان به ” هان هیو جو” در نقش دونگ یی، “جی جین هی” در نقش امپراطور،” لی سو یئون” در نقش بانو جانگ، “پارک ها سان” در نقش ملکه اینهیون اشاره کرد.

“هان هیو جو” توانست در این سریال بدرخشد. بازی منحصر به فرد “هان هیو جو” یکی از نقاط قوت این سریال است. این بازیگر نیز به خاطر این بازی درخشان جوایز مختلفی را از جشنواره های مختلف دریافت نموده است.

مرتبط:

توضیحات تکمیلی:

سریال دونگ یی ابتدا به صورت هفتگی پخش شد. در ادامه  پخش این سریال به صورت زوج و فرد و در نهایت به صورت روزانه انجام شد.

“لی بیونگ هون” ،کارگردان سریال دونگ یی، یکی از کارگردان های مطرح کره است که اغلب کارهایش در ایران پخش شده اند.

در تاریخ کره دو چوسان وجود دارد. یکی از آن ها که متعلق به قبل از میلاد مسیح است. این چوسان با نام “چوسان باستان” یا “چوسان قدیم” در سریال ها و فیلم ها مطرح می‌شود.


KINGDOM / پادشاهی

“پادشاهی”، با تمام تصوراتتان از سریال های تاریخی مرسوم فاصله دارد، آن هم فرسخ ها! “پادشاهی” سریالی است که در دوره تاریخی ای جریان دارد که هم مردم کشور از ظلم و جور حاکمان به تنگ آمده اند و هم پادشاهی فاسد همراه با وزرای خیانت کارش به اداره کشور مشغول اند. اما این پیش زمینه داستانی به مرور زمان بسط پیدا میکند.

مهم ترین وجه تفاوت این سریال با دیگر محصولات تاریخی کره جنوبی، این است که خبری از کودتاهای درباری و شاهزاده ها و شاهدخت ها و ملکه های ظالم نیست. سریال خیلی سریع با پرداختن کوتاه و کارآمد به شخصیت ها، به تهدید اصلی سریال میپردازد: زامبی ها. “پادشاهی” از لحاظ زمانی در همان دوره های تاریخی و باستانی کره جریان دارد اما با پرداختن به موضوعی فانتزی و به کمک جلوه های ویژه و گریم سطح جهانی و هم چنین تعلیق و کشش داستانی فوق العاده اش، یکی از بهترین سریال هایی است که میتوانید تماشا کنید.

توضیحات تکمیلی:

این سریال در زمان پخش خود، یکی از پربیننده ترین سریال های دنیا بود. همچنین به دلیل جلوه های ویژه و گریم مورد تحسین قرار گرفت.


دو دوست / The Duo

“دو دوست” راویتگر دو دوست است که جای شان با هم در بدو تولد عوض شده است. داستان سریال به گونه ای هست که نشان دهنده تاثیر موقعیت اجتماعی بر سرنوشت افراد است. “دو دوست” در32 قسمت ساخته شده است.

شخصیت های اصلی سریال ” چان دونگ” با بازی “چونگ جونگ میونگ” و گی دانگ با بازی “لی سانگ یون” هستند که “چان دونگ” پسر واقعی وزیر”کیم جی ایک” است اما با گی دانگ جایش عوض میشود و در سختی و مشقت فراوان زندگی میکند و بزرگ می شود. گی دانگ نیز به علت موقعیت پدرش پلیس می شود. در چان دونگ به یک مبارز تبدیل می شود و اموال افراد ثروتمند فاسد را می دزدد.

از دیگر بازیگران سریال “دو دوست” میتوان به “هان جی هی” در نقش بانو دانگ نیو همسر گی دانگ، “سئو هیون جی” در نقش دالی، همسر چان دونگ، “چوی جونگ هوان” در نقش وزیر کیم جی ایک، “جین سه یون” در نقش بانو دانگ نیو اشاره کرد.

همچنین بخوانید:


امپراطور دریا / Emperor of the Sea

“امپراطور دریا” سریالی ساخت سال 2004 است و در سال 1386 از شبکه سه پخش شد. این سریال درباره زندگی جانگ بوگو (کونگ بوک) است که وی یکی از فرماندهان و سیاستمداران شیلا بود.

داستان سریال از دوران نوجوانی جانگ بوگو شروع میشود و تا زمان مرگ وی ادامه می‌یابد.”جانگ بوگو” در نوجوانی به خیانت متهم می‌شود اما زنده می ماند. جانگ بوگو پس از آمادگی نسبی در مهارت های رزمی، به عنوان محافظ به استخدام گروه تجاری بانو جیمی در می‌آید اما به خاطر کار های غیرقانونی بانو جیمی علیه او اقداماتی انجام میدهد و توسط بانو جیمی به عنوان برده به تانگ فرستاده می‌شود و پس از تحمل سختی های فراوان درنهایت به یک گروه تجاری می‌پیوندد. او پس از شرکت در جنگ به مبارزه با دزدان دریایی میپردازد و از طرف دربار شیلا به عنوان دریادار انتخاب میشود.

از بازیگران این سریال میتوان به “چوی سو جونگ” در نقش ژنرال جانگ بوگو،”سونگ ایل گوک” در نقش یوم جانگ،”پارک سو ئه” در نقش بانو چه هوا ( بانو مورد علاقه یوم جانگ وجانگ بوگو)،”چه جونگ آن” در نقش بانو چی ریانگ(همسر جانگ بوگو)،”کیم هئونگ سو” در نقش جانگ نیون (دوست صمیمی جانگ بوگو که تا لحظه مرگ همراه او بود) اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:


DAE JOYEONG/ پادشاه دائه جویونگ(ته جویونگ)

این سریال از معدود سریال هایی است که دست روی سوژه بسیار جذابی گذاشته است. اگر اهل مطالعه تاریخ و یا علاقه مند به آن باشید با کمی جست و جو، میتوانید به جذاب بودن این سوژه پی ببرید. پادشاه دائه جویونگ، فردی است که در تاریخ از او به عنوان موسس حکومت “بال هه” نام میبرند. داستان سریال نیز از همین واقعیات تاریخی انتخاب شده و طی یک داستان جذاب، سرگذشت این پادشاه را از سرگشتگی به عنوان برده و سپس زندگی بین بقایای “گوگوریو” و در نهایت ایجاد بال هه تعریف میکند. این سریال جزو محصولات تاریخی کره است که به تعداد قسمت های زیاد تولید شده است(134 قسمت).


ایسان/ Lee San, Wind of the Palace

سریال “ایسانگ که با نام “بادی در قصر” نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین سریال های تاریخی کره ای است. کارگردانی این سریال نیز بر عهده “لی بیونگ هون” بوده است. ایسان در واقع دوران حکومت فرزند دونگ یی، یعنی گئوم را نشان میدهد. البته در سریال ایسان تمرکز اصلی بر روی نوه گئوم یعنی ایسان است و دوران ولیعهدی ایسان را نشان میدهد. در ادامه مشکلات و توطئه های صورت گرفته علیه ایسان را روایت میکنند.

از بازیگران ایسان میتوان به “لی سئو جین” در نقش ایسان، “هان جی مین” در نقش سانگ سونگ یون ( نقاش و همسر ایسان)، “پارک یون هی” در نقش ملکه هیو،” کیون می ری” در نقش مادر ایسان،” لی جونگ سو” در نقش پارک دای سو ( محافظ گارد سلطنتی و دوست صمیمی ولیعهد) اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

سریال ایسان محصول سال 2007 است. این سریال برای اولین بار از شبکه های استانی پخش شد و سپس در سال 1393 از شبکه تماشا پخش گردید.

همچنین بخوانید:


سرزمین آهن / Kim Su-ro, The Iron King

 در ادامه معرفی بهترین سریال های تاریخی کره ای نوبت به سرزمین آهن می‌رسد. سرزمین آهن داستان زندگی کیم سورو، بنیانگذار امپراطوری گایا است. داستان سریال از بدو تولد کیم سورو آغاز میشود و تا تشکیل امپراطوری توسط کیم سو رو ادامه می‌یابد.

این سریال برای اولین بار از شبکه سه پخش شد و توانست به محبوبیت خوبی برسد. ریتم خوب داستان باعث ایجاد کشش میشود و شما از نگاه کردن به سریال خسته نمیشوید.

از بازیگران سرزمین آهن میتوان به “جی سانگ” در نقش “کیم سو رو”، “کانگ بیول” در نقش بانو آهیو، “سئو جی های” در نقش بانو هوریانگ ( همسر کیم سو رو) اشاره کرد.


سرنوشت یک مبارز / Gyebaek

سرنوشت یک مبارز داستان زندگی ژنرال “گی بک” از فرماندهان ارشد باکجه را نشان میدهد. این سریال از لحاظ زمانی با رویای فرمانروای بزرگ یکی هستند و حتی این دو سریال در نقاطی با هم تلاقی زمانی دارند. داستان “سرنوشت یک مبارز” از دوران کودکی ژنرال شروع میشود. “گی بک” فنون رزمی و شمشیرزنی را از پدرش می آموزد. پدر “گی بک” توسط شاهزاده اویجا کشته می‌شود و گی بک سعی میکند تا انتقام پدرش را بگیرد اما بعدا به شاهزاده اویجا ملحق می‌شود تا به سلطنت برسد.

بعدها اختلافاتی بین شاهزاده اویجا (که امپراطور شده ) و ژنرال “گی بک” به وجود می آید. در نتیجه “گی بک” خانه نشین می‌شود و کشور به مرز نابودی کشیده میشود. حالا امپراطور پشیمان شده و ژنرال را به کارش بازمیگرداند ولی ژنرال در نبرد آخر به خاطر خیانت ملکه، شکست میخورد و باکچه نابود میشود.

از بازیگران این سریال میتوان به “لی سئو جین” در نقش ژنرال گی بک، “سونگ جی هیو” در نقش ایون کو، “جو جائه هیون” در نقش شاهزاده اویجا” اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

کشور باکجه توسط بانو سوسانو و پسرانش پایه گذاری شد. باکچه در نهایت به دست ژنرال کیم یوشین نابود گشت. کیم یشن نیز بعد از چند سال گوگوریو را فتح کرد و کره متحد را به وجود آورد.

همچنین بخوانید: 


DREAM OF THE EMPEROR / رویای فرمانروای بزرگ

این سریال داستان پادشاه “موییل” را دنبال میکند، جایی که وی بعدها دوران طلایی پادشاهی باستانی “شیلا” را رقم میزند و موجبات اتحاد سه سلسله و پادشاهی قدیمی و دشمن، یعنی “گوگوریو”،”شیلا” و “باکجه” را فراهم میکند. این سریال مانند دیگر سریال های لیست، قصه فراز و فرود یک قهرمان تاریخی است که اگرچه در ابتدا قدرت چندانی برای تغییر چیزی را ندارد اما به زودی هم کره باستان را متحد میکند و هم به همسایگان رسیدگی میکند تا نامش در تاریخ ثبت شود.

توضیحات تکمیلی:

پادشاهی گوگوریو، یک امپراتوری بزرگ و باستانی است که در شمال شبه جزیره کره واقع است و در دوره اوج قدرت، بخش هایی از روسیه و چین را هم در سلطه داشت. شیلا و باکجه نیز دو امپراتوری باستانی کوچک در جنوب شبه جزیره بودند. این سریال داستان پادشاه موییل یا کیم چونچو را بازگو میکند.


افسانه خورشید و ماه / The Moon Embracing the Sun

این سریال محصول 2012 کره جنوبی است که در سال 1393 از شبکه سه پخش شد. این سریال برخلاف سریال های معرفی شده در بالا، غیرواقعی است و شخصیت های این سریال وجود خارجی ندارند. محتوای کلی داستان در مورد گرفتن حق و تغیرناپذیری سرنوشت است. “افسانه خورشید وماه” داستان آشنایی یک ولیعهد با دختر مورد علاقه اش را نشان میدهد.

این رابطه به خاطر قدرت های پشت پرده در سیاست به راحتی ادامه نمی‌یابد و در ادامه این دو از هم جدا میشوند و شخص دیگری همسر پادشاه میشود.(ولیعهد به مقام پادشاهی میرسد.) در ادامه سرنوشت این دو نفر را به هم می‌رساند اما آن دختر که “یئون وو” نام دارد حافظه اش را ازدست داده است.

از بازیگران این سریال میتوان به “کیم سو هیون” در نقش پادشاه، ” هان گا این” در نقش یئون وو (همسر پادشاه)، “جانگ ایل وو” در نقش برادر پادشاه، “نام بورا” در نقش شاهزاده مین هوا اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

داستان سریال با وجود غیرواقعی بودن، در زمان سلسله چوسان روایت میشود.

“یئون وو” به معنای نم نم بارون است.

همچنین بخوانید:


افسانه اوک نیو / Flowers of the Prison

اوک نیو سریالی کره ای است که در سال 1398 از شبکه سه پخش شد. اسم واقعی این سریال گل های زندان است. اوک نیو با وجود اینکه جزو سریال های اصلی شبکه سه نبود اما توانست نظر بینندگان را جلب کند. اوک نیو تاکنون از چندین شبکه دیگر نیز این سریال باز پخش شده است.

داستان سریال اوک نیو در مورد شاهزاده ای است که بنابر اتفاقی هویت واقعی خودش را نمی‌داند و در زندان به عنوان سرپرست کار میکند. اوک نیو در زندان با یک جاسوس آشنا می‌شود و فنون رزمی و شمشیر زنی را از او یاد میگیرد. هدف او این است که افسر پلیس شود.

اوک نیو در آزمون استخدامی شرکت میکند، اما رد میشود و به جای آن به عنوان یک جاسوس مشغول به کار می‌شود. پس از مدتی این این کار استعفا میدهد و در ادامه ماجرا هایی برایش رخ میدهد که درنهایت هویت خودش را میفهمد.

از بازیگران اوک نیو میتوان به “جین سه یون” در نقش شاهزاده اوک نیو، “گو سون” در نقش یون ته وون (کسی است که به اوک نیو علاقه مند است و پسر قاتل مادر اوک نیو نیز است.)، “سئو ها جون” در نقش امپراطور، “ایم هیو” درنقش آقای کانگ (رئیس جاسوسان) اشاره کرد.

مرتبط:


قهرمان / Hong Gil-dong

اگر فیلم رابین هود را دیده اید یا داستانش را خوانده اید، حالا من شما را به تماشای نسخه کره ای آن دعوت میکنم. البته سریال قهرمان توانسته علاوه برای فضای رابین هودی فضاها و موقعیت های جالبی نیز درست کند. این سریال در 24 قسمت ساخته شده است.

داستان سریال در مورد پسر یک وزیر است که به خاطر اینکه مادرش هنگام به دنیا آمدنش مرده، نمیتواند هیچ مقامی داشته باشد. این باعث میشود تا اون فردی تنبل شود و فقط برای مردم دردسر ایجاد کند. اما یک راهب به گیل دونگ( پسر وزیر) فنون رزمی آموزد و گیل دونگ نیز از این مهارت ها برای کمک به فقرا استفاده میکند. البته یک ارتباط عاطفی بین گیل دونگ ویکی از شخصیت ها به نام “هوک اینوک” نیز ایجاد می‌شود.

توضیحات تکمیلی:

این سریال نیز ابتدا از چندین شبکه استانی و سپس از شبکه نمایش پخش شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جاسوسی که نباید از دست‌شان بدید!!!


امپراطور بادها / The Kingdom of the Winds

این سریال در سال 2008 ساخته شده است.”امپراطور بادها” که با نام سرزمین بادها نیز شناخته میشود، در واقع ادامه سریال جومونگ است. در امپراطور بادها ما شاهد داستان زندگی و به حکومت رسیدن نوه جومونگ هستیم. بازیگر نقش موهیول، نوه جومونگ، “سون ایل گوک” است.

در “امپراطور بادها” ما شاهد نابودی حکومت تسو هستیم. داستان از تولد موهیول شروع میشود و ماجرای دورشدن و بازگشت موهیول به قدرت را در جوانی‌اش نشان میدهد. برادر بزرگ موهیول برای حفظ گوگوریو کشته میشود و موهیول پدرش یوری را عامل این موضوع میداند و درصدد انتقام بر می‌آید.(در این زمان موهیول هنوز به هویت خودش پی نبرده است) او در گروه “اشباح سیاه” آموزش میبیند و برای انتقام برای کشتن یوری به گوگوریو می آِید اما واقیت را میفهمد و این کار را نمیکند.

از بازیگران امپراطور باد ها میتوان به “سون ایل گوک” در نقش موهیول، ” چویی جونگ وون” در نقش یئون (دختر مشاور تسو و دختر خوانده تسو)، ” کیم جونگ هوا” در نقش همسر موهیول، ” جونگ جین بونگ” در نقش امپراطور یوری، “اوه یون آه” در نقش فرمانده هیاپ اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

اشباح سیاه گروهی بودند که آموزش های ویژه ای فرا میگرفتند. این افراد به عنوان جاسوس و آدم کش به کشورهای دیگر می‌رفتند.

همچنین بخوانید:


دختر امپراطور / The King’s Daughter, Soo Baek-hyang

 در ادامه لیست بهترین سریال های تاریخی کره ای به سریال “دختر امپراطور” می‌رسیم که در مورد داستان زندگی بیست و پنجمین پادشاه باکجه است که دخترش به مدت 20 سال از او دور بوده است. امپراطور دختری داشت که هیچ کس از وجودش خبر نداشت. در واقع همسر اول امپراطور از وی باردار بوده و بنا بر اتفاقاتی آن ها از هم جدا میشوند و امپراطور این موضوع را نمیفهمد.

تا اینکه دختر امپراطور خودش را به او معرفی میکند. اما همسر اول امپراطور بعد از او ازدواج میکند و دختر دیگری هم دارد. این دختر خودش را به جای دختر واقعی امپراطور جا میزند. دختر واقعی برای پیدا کردن خواهرش عضو ” بیمون ” می‌شود و واقعیت را میفهمد. اما  به خاطر خواهرش از جایگاهش چشم پوشی میکند. او بعد ها به رهبری بیمون میرسد و کارهای فراوانی را برای باکجه انجام میدهد.

از بازیگران این سریال میتوان به “سئو هیون جی” در نقش دختر امپراطور، “سئو وو” در نقش دختر دوم که دختر واقعی امپراطور نیست، ” جو هیون جائه” در نقش ولیعهد اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

“بیمون” نام گروهی است که وظیفه جاسوسی و انجام ماموریت های حساس را در باکجه بر عهده داشت.

مطلب پیشنهادی:


جواهری در قصر / Dae Jang Geum

این سریال زیبا که یکی از بهترین سریال های تاریخی کره ای است، در سال 2003 در کره جنوبی تولید شد. این سریال جزو محبوب ترین سریال های کره ای پخش شده در ایران است.داستان زیبا و پرکشش این سریال باعث جذابیت آن میشود.

شخصیت پردازی های دقیق و عالی باعث میشود تا مخاطب تحت تاثیر داستان قرار بگیرد. داستان سریال در مورد دختری به نام “یانگوم” است که میخواهد سرآشپز قصر شود اما بنا بر اتفاقی مسیر زندگی او عوض میشود و او پزشک میشود. وی آن قدر در کارش ماهر میشود که به عنوان پزشک ویژه امپراطور انتخاب میشود.

این سریال با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شد اما توانست درآمدی در حدود105 میلیون دلار را نصیب سازندگانش کند. در مورد واقعی بودن یا نبودن شخصیت یانگوم اختلاف نظرات زیادی بین پژوهشگران تاریخی وجود دارد. برخی وی را واقعی و برخی افسانه ای میدانند.


MOON LOVERS / عاشقان ماه

“عاشقان ماه”، روایتگر عشق های پرتعداد، قصه های شنیدنی است و همراه با اجرای بازیگران تراز اول کره مانند “لی جون کی” و “آیو”، این جذابین چند برابر هم میشود. داستان سریال پس از پرش زمانی ای رخ میدهد که به علت ماه گرفتگی، شخصیت اصلی سریال را از قرن حاضر به قرون باستانی منتقل میکند. حال وی در قصه ای عاشقانه و پر از خیانت و رقابت و مرگ قرار میگیرد و کم کم به یکی از شاهزادگان دلبسته میشود. این سریال با اینکه داستان جدیدی را تعریف میکند، اما به دام تکرار نمی افتد و رابطه عاشقانه مابین شخصیت ها نیز باکیفیت کار شده است.


QUEEN SEONDEOK/ ملکه سوندوک

“ملکه سوندوک”، بیش از هر چیز به سریال “ملکه کی” شباهت دارد. همچنین از موضوعات جدیدی که در این سریال به آن پرداخته میشود، “قدرت زنانه” است. این سریال داستان زنی را دنبال میکند که به عنوان اولین حاکم و پادشاه شیلا انتخاب میشود. همچنین “ملکه سوندوک” درست مانند سایر سریال های این لیست، هم داستان جذابی دارد و هم فضای تاریخی متفاوتی که به دور از قهرمان سازی های مردانه است و این مورد میتواند به عنوان تفاوتی جذاب(قهرمان سازی زنانه) برای مخاطبان شناخته شود.


SANGDU / تاجر پوسان

“تاجر پوسان”، از آن دسته سریال هایی است که فقط در دوره زمانی خاصی در تلویزیون کره جنوبی ساخته شد و نمونه آن بدون اغراق در عصر حاضر عملا وجود ندارد. این سریال جذاب داستان فردی را دنبال میکند که به دنبال یک سری اتفاقات متهم به خیانت میشود. حال پس از گذر از این مرحله وی سرانجام به عنوان تاجری افسانه ای در تاریخ مطرح میشود. “تاجر پوسان” بیش از هرچیزی روی معاملات و شگردهای تجارتی متمرکز است. به عنوان مثال سریال به جای مطرح کردن توطئه های درباری و حکومتی، روی نبوغ و ذکاوت شخصیت اصلی و نحوه حل این مشکلات توسط وی تمرکز میکند. تاجر پوسان نه یک سریال پرکشش و جذاب، بلکه یک جنگ تجاری تمام عیار بین افراد است. تاجر پوسان به سادگی یکی از بهترین سریال های تاریخی تلویزیون کره جنوبی و یک سریال شدیدا جذاب است.

توضیحات تکمیلی:

تهیه کننده اجرایی و کارگردان این سریال، “لی بیونگ هون” مشهور است. این سریال یکبار در سال 1387 و بار دیگر در سال 1393 شمسی از “صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران” پخش شد. “کیم هیون جو” بازیگر زن اصلی این سریال پس از 7 سال، در سال 2021 به عنوان بازیگر اصلی در بسیار پربیننده “عازم جهنم” نقش آفرینی کرد.

امیدورایم که از معرفی بهترین سریال های تاریخی کره ای لذت برده باشید، مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


در این سری از لیست بهترین انیمه‌ها، تصمیم گرفتیم به سراغ انيمه های تاريخی – فئودالی، یکی دیگر از ژانرهای پرطرفداری برویم که انیمه‌های مهمی را در دل خود جای داده است. ژانر تاریخی در دنیای انیمه، خود جهان متنوع و گسترده‌ای دارد که در دوره‌های زمانی بسیار گوناگونی تعریف شده است و همین امر بررسی تمام آن‌ها را در این مقاله ناممکن می‌سازد. بنابراین، ما بازهم محدوده بررسی خود را کوچک‌تر کردیم تا به طور اختصاصی به انیمه‌های فئودالی که بخش عمده‌ای از انیمه‌های تاریخی را دربر می‌گیرد، بپردازیم.

زمانی که صحبت از انیمه های تاریخی-فئودالی می‌شود، شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که این دسته‌بندی دقیقا شامل چه نوع انیمه‌هایی می‌شود. انیمه‌های تاریخی بسیاری وجود دارند که هر کدام به دوره خاصی از تاریخ اشاره می‌کنند اما در این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرند؛ زیرا به طور خاص در دوران فئودال روایت نشده‌اند. دوران فئودال به دورانی گفته می‌شود که در آن قدرت سیاسی میان زمین‌داران بزرگی تقسیم شده است که همچون اربابانی بر جماعت انسان‌هایی با درجه مالی پایین‌تر (رعیت) حکم‌فرمایی می‌کنند. ویژگی‌هایی که در دوران قرون‌وسطی اروپا و دوران قدرتمندی سامورایی‌ها در ژاپن به چشم می‌خورند. بنابراین تمام انیمه‌هایی که در دوران حاکمیت سامورایی‌ها و یا در بستر قرون‌وسطایی اروپا روایت می‌شوند، در این دسته‌بندی جای می‌گیرند. این انیمه‌ها می‌توانند کمی مایه‌های تخیلی و غیرواقعی پیدا کنند یا به طور غیرمستقیم‌تری به آن دوران اشاره داشته باشند.

یکی از اولین و مهم‌ترین انیمه‌هایی که در این ژانر ممکن است به ذهن هر اوتاکویی برسد، انیمه حمله به تایتان با حال و هوای قرون‌وسطی و انیمه شیطان کش با تکنیک جنگی سامورایی موجود در آن است. اما ما در این مقاله به بررسی انیمه‌هایی خواهیم پرداخت که ممکن است در سایه شهرت انیمه حمله به تایتان و شیطان کش، دیده نشده باشند. پس اگر مدت‌های زیادی را به جست‌وجوی لیستی از انیمه های تاریخی-فئودالی سپری کرده‌اید و چیز جدیدی دستگیرتان نشده، سایت پی اس ارنا آماده است تا شما را با ماشین زمان خود به سفری هیجان‌انگیز ببرد و با 15 انیمه برتر فئودالی در تاریخ دنیای انیمه آشنا کند. پس با ما همراه باشید.

  نقد و بررسی فصل 4 انیمه حمله به تایتان (قسمت 1 تا 8)

15. انیمه Arslan Senki | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

انیمه Arslan Senki
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، فانتزی، تاریخی، پسرانه
  • کارگردان: Abe Noriyuki
  • استودیو: SANZIGEN و LIDENFILMS
  • منبع: مانگای Yoshiki Tanaka
  • سال ساخت: 2015
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.71

در سال 320، پادشاهی پارس تحت حکومت پادشاه جنگ‌طلب آندراگوراس سوم، با امپراطوری همسایه لوزیتانیا درحال جنگ است. ارسلان، شاهزاده جوان پادشاه پارس با وجود تفاوت‌های فاحشی که با پدرش دارد، تصمیم می‌گیرد برای اولین بار قدرت خود را در جنگ اثبات کند. اما یکی از معتمدترین افراد پادشاه به آن‌ها خیانت می‌کند و ارتش پارس نابود و پایتخت اکباتانا محاصره می‌شود. حالا امپراطوری همسایه به دنبال کشتن جانشین پادشاه پارس، ارسلان است. ارسلان به همراه ژنرال قدرتمند خود به نام داریون، به دنبال متحدانی می‌رود تا به او کمک کنند سرزمین خود را پس بگیرد. انیمه تاریخی نظامی ارسلان یکی از متفاوت‌ترین انیمه‌های فئودالی است، زیرا به تاریخ نظامی ایران می‌پردازد. اما آن‌چنان با واقعیت تاریخی ما منطبق نیست و با فانتزی و تخیل سازندگان آن همراه شده است. این انیمه در سال انتشار خود هیاهوی زیادی را به خصوص میان اوتاکوهای ایرانی به وجود آورد.

14. انیمه سینمایی Berserk: The Golden Age Arc | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
  • ژانر: اکشن، نظامی، ماجراجویی، ماوراءالطبیعی، دارک-فانتزی، مردانه
  • کارگردان: Toshiyuki Kubooka
  • استودیو: Studio 4°C
  • منبع: مانگای Kentaro Miura
  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.76

سه گانه‌ی سینمایی برسرک: عصر طلایی، داستان مزدور سرگردانی به نام گاتس را بیان می‌کند که شمشیر آهنی بسیار بلندی را با خود حمل می‌کند. او به دلیل قدرت جنگاوری بالایش مورد توجه گریفیث، رهبر گروه مزدورانی معروف به شاهین، قرار می‌گیرد و گریفیث از او دعوت می‌کند تا به گروه آن‌ها بپیوندد. گاتش در ابتدا در کنار گریفیث و سربازان او به امپراطوری میدلند کمک می‌کنند تا امپراطوری چودر را شکست دهند اما گاتز به مرور متوجه می‌شود گریفیث رویاهای بزرگ‌تری را درسر می‌پروراند، رویاهایی که شاید همه آن‌ها را به خطر اندازد. این سه سینمایی که مقدمه‌ای بر داستان سریال جدید Berserk است، دوران طلایی هم‌رزم بودن گاتس و گریفیث و فراز و نشیب‌هایی که آن‌ها در کنارهم سپری می‌کنند را به تصویر می‌کشد و با پویانمایی و سبک بصری درخشان، خط داستانی غیرقابل پیش‌بینی و صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌اش به بهترین نمونه از سری انیمه‌های برسرک تبدیل شده و مورد رضایت طرفدارانش قرار گرفته است.

  آیا تماشای انیمه Berserk بهترین راه برای تجربه دنیای آن است؟

13. انیمه Golden Kamuy | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

انیمه Golden Kamuy
انیمه Golden Kamuy
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، تاریخی، مردانه
  • کارگردان: Hitoshi Nanba
  • استودیو: Geno Studio
  • منبع: مانگای Satoru Noda
  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.82

سایچی سوگیموتو، کهنه سرباز نبرد تپه 203 در جنگ روسیه و ژاپن، به منظور تامین معیشت بیوه رفیقش، در یک معدن در هوکایدو مشغول به کار می‌شود. او داستان عجیبی درباره گنج پنهان آینو می‌شنود که محل آن در خالکوبی مجرمانی که از زندان آباشیری فرار کرده‌اند، نهفته است. او که متوجه می‌شود این داستان واقعیت دارد و گروه‌های زیادی به دنبال آن هستند، تصمیم می‌گیرد که خود نیز به جستجوی آن بپردازد. آسیرپا یک دختر اهل آینو، پس از نجات سوگیموتو از چنگال مرگ، با او همراه می‌شود تا آن گنج را پیدا کنند.

12. انیمه Inuyasha | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
  • ژانر: ماجراجویی، فانتزی، عاشقانه، تاریخی، ماوراءالطبیعی
  • کارگردان: Masashi Ikeda و Yasunao Aoki
  • استودیو: Sunrise
  • منبع: مانگای Rumiko Takahashi
  • سال ساخت: 2000
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.85

کاگومه هیگوراشی دختر پانزده ساله‌ای است که شیطانی او را به داخل چاه نفرین‌شده‌ی معبد شینتوی خانواده هیگوراشی، می‌اندازد. او قبل از برخورد به کف چاه ناگهان از 500 سال قبل، دوران خشن سنگوکوی ژاپن سردر می‌آورد؛ درحالی که جواهری با قدرت جادویی ارزشمندی در او متولد می‌شود. این جواهر که مورد حمله شیاطین قرار می‌گیرد و خرد می‌شود. کاگومه از شیطانی به نام اینویاشا کمک می‌گیرد تا خرده‌ریزه‌ها را جمع کنند و از افتادن آن‌ها به دستان اشتباه جلوگیری کنند. آن‌ها شرکایی پیدا می‌کنند تا به کمک آن‌ها خرده‌ریزه‌های جواهر اعطاکننده قدرت در ژاپن فئودالی را بیابند و با تهدیدات به وجود آمده مقابله کنند.

  معرفی بهترین انیمه های عاشقانه

11. انیمه Kingdom | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

انیمه Kingdom
انیمه Kingdom
  • ژانر: اکشن، تاریخی، نظامی، مردانه
  • کارگردان: Jun Kamiya و Akira Iwanaga و Kenichi Imaizumi
  • استودیو: Studio Pierrot
  • منبع: مانگای Yasuhisa Hara
  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.05

در دوران متخاصم چین باستان، شین و پیائو یتیمان جنگ در پادشاهی کین (Qin) هستند. شین آرزویش را برای تبدیل شدن به سردار بزرگ آسمان‌ها با پیائو به اشتراک می‌گذارد. با این حال، وقتی دوستش پیائو توسط یک وزیر برای کار در کاخ سلطنتی استخدام می‌شود، بین او و شین جدایی می‌افتد. پس از کودتای شدیدی، پیائو با ماموریتی، نیمه‌جان به سمت شین بازمی‌گردد. او ماموریت دارد که به دیدن شاه جوان چین به نام یینگ ژنگ برود، کسی که شباهت‌های زیادی به پیائو دارد. انیمه پادشاهی، ماجرای شین را روایت می‌کند که باید برای رسیدن به عظمت و شکوه و تبدیل شدن به سردار بزرگ هفت کشور، قدم بر صفحه خون‌آلود تاریخ چین بگذارد. انيمه پادشاهی در فصل اول خود به دليل سبک پويانمايی سه‌بعدی (CGI) با انتقادهای بسياری روبه‌رو شد اما اين انيمه در دو فصل بعدی خود با تغيير سبک پويانمايی‌اش از سه‌بعدی به دوبعدی، سرانجام رضايت طرفدارانش را جلب كرد و با داستان نظامی قدرتمند خود در اين ليست جای گرفته است.

10. انیمه Moribito: Guardian of the Spirit | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، تاریخی، فانتزی
  • کارگردان: Kenji Kamiyama
  • استودیو: Production I.G
  • منبع: مانگای Nahoko Uehashi
  • سال ساخت: 2007
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.17

داستان این انیمه درباره جنگجوی سرگردانی به نام بالسا است که در گذشته، با خود عهد بسته تا به ازای 8 نفری که کشته است، جان 8 نفر را نجات دهد. او در سفر خود شاهزاده چادوم را از تروری نجات می‌دهد و همان روز توسط ملکه استخدام می‌شود تا چادوم را از قاتلانی که پدرش برای کشتن او فرستاده است، فراری دهد. بالسا شاهزاده چادوم را با خود به سفری خطرناک می‌برد که چادوم را مجبور می‌کند با سختی‌های بسیاری که تابه‌حال تجربه نکرده است، روبه‌رو شود. در این سفر مشخص می‌شود که چادوم ارتباط اسرارآمیزی با یک روح افسانه‌ای آب دارد که او را به تهدیدی برای پادشاهی تبدیل کرده است. سفر چادوم و بالسا با یک‌دیگر، همچنین گذشته عجیب بالسا را برای چادوم آشکار می‌کند و رابطه عمیقی بین او و بالسا شکل می‌گیرد که تماشای این انیمه را لذت‌بخش می‌سازد.

9. انیمه Dororo | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

انیمه Dororo
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، ماوراءالطبیعی، سامورایی
  • کارگردان: Kazuhiro Furuhashi
  • استودیو: MAPPA
  • منبع: مانگای Osamu Tezuka
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.19

سرزمین لرد سامورایی، دایگو کاگیمیتسو درحال نابودی است. او برای نجات سرزمینش از بودا دست می‌کشد، با شیاطین پیمان می‌بندد و به این منظور، زندگی پسر تازه متولدشده خود به نام هياكيمارو را پیشکش می‌کند. این پسر به طرز عجیبی زنده می‌ماند، درحالی‌که فاقد اندام، بینی، چشم، گوش و حتی پوست است. این کودک به رودخانه سپرده می‌شود تا بمیرد، اما توسط یک طبیب نجات داده می‌شود. طبیب به او اندام‌های مصنوعی می‌دهد و راه و رسم زندگی را به او می‌آموزد. سرانجام او راهی سفری می‌شود تا شیاطینی که بدن او را دزدیده‌اند را بکشد و اندام خود را پس بگیرد. او در این سفر با دورورو، کودکی زبر و زرنگ آشنا می‌شود که او نیز برای بقای خود در این دنیای شیطانی به سختی گلیمش را از آب بیرون می‌کشد. انيمه دورورو به واسطه سرگذشت عجيب شخصيت هياكيمارو، چگونگی انتقام او و همچنين روند شكل‌گيری رابطه دوستی میان او و دورورو، بسيار جالب و تماشايی است.

  چرا باید انیمه دورورو را ببینیم؟

8. انیمه سینمایی The Tale of the Princess Kaguya | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
  • ژانر: فانتزی، درام، تاریخی
  • کارگردان: Isao Takahata
  • استودیو: Studio Ghibli
  • منبع: داستان قرن دهمی ژاپنی به نام The Tale of the Bamboo Cutter
  • سال ساخت: 2013
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.23

در روستایی در حومه شهر، مردی به نام اوکینا از راه خرد کردن درختان توخالی بامبو، هزینه زندگی خود را تامین می‌کند. او در یکی از درختان بامبو، کودک درخشان کوچکی را کشف می‌کند. او که متوجه می‌شود آن کودک یک شاهزاده خانم است، بلافاصله او را به خانه می‌برد و با همسرش او را همچون نعمتی الهی زیر بال‌وپر خود بزرگ می‌کنند. کاگویا بزرگ می‌شود، با کودکان روستا خو می‌گیرد و از بازی با آنان لذت می‌برد. تا این‌که اوکینا ثروت زیادی در جنگل می‌یابد و با اعتقاد به این‌که آن هم هدیه دیگری از بهشت است، تصمیم می‌گیرد دخترش را به یک شاهزاده خانم واقعی تبدیل کند. کاگویا که زندگی‌اش زیرو رو می‌شود، از دوستان خود جدا شده و وارد زندگی سلطنتی ناخواسته‌ای می‌شود. پس از آن، منشا و هدف او از آمدن به این دنیا به آرامی برایش آشکار می‌گردد. انيمه پرنسس كاگويا كه ساخته استوديوی جيبلی است، دارای سبک بصری آبرنگی و زيبايی است. این انیمه با ظرافت و به آرامی، روند رشد و بازيگوشی‌های پرنسس كاگويا را تا رسیدن به سن ازدواج و نارضايتی از سنت‌های حاكم بر زندگی تازه‌اش شرح می‌دهد و بسيار با فرهنگ و مراسم‌های سنتی ژاپن درآميخته است كه تماشایش برای علاقه‌مندان به سبک آثار جيبلی، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

7. انیمه سینمایی Sword of the Stranger | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

انیمه سینمایی Sword of the Stranger
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، تاریخی، سامورایی
  • کارگردان: Masahiro Andō
  • استودیو: Bones
  • منبع: اورجینال
  • سال ساخت: 2007
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.32

در دوره سنگوکوی ژاپن، یتیمی جوان به نام کوتارو و سگش توبیمارو برای تامین مخارج زندگی از روستاییان سرقت می‌کنند. او زمانی که متوجه می‌شود قاتلانی به دلايل نامعلوم، توسط سلسله مینگ چین به شکار او فرستاده شده‌اند، پا به فرار می‌گذارد. کوتارو پس از مسمومیت سگش توبیمارو به ناناشی، رونینی (سامورايی كه اربابش را از دست داده است) برخورد می‌کنند که به یک معبد کوچک پناه برده است. کوتارو با پیشنهاد دادن جواهری ارزشمند به ناناشی از او می‌خواهد تا زمان بهبود سگش و رسیدن به مقصدشان، از او محافظت کند. همان‌طور که آن‌ها سفر پرخطر خود را آغاز می‌کنند، سلسله مینگ چین، شمشیرزن ترسناکی را به سوی آنان می‌فرستد تا کوتارو را دستگیر و آن پیش‌گویی مورد انتظار را به واقعیت تبدیل کند. انيمه سينمايی شمشيرزن غريبه به دلیل داستان گيرا، پويانمايی حرفه‌ای و صحنه‌های پراكشن و سريع شمشيرزنی شخصيت‌هايش بسيار تماشايی و زيبا است.

6. انیمه Mononoke | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

انیمه Mononoke
  • ژانر: معمایی، ترسناک، تاریخی، فانتزی، ماوراءالطبیعی
  • کارگردان: Kenji Nakamura
  • استودیو: Toei Animation
  • منبع: اورجینال
  • سال ساخت: 2007
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.42

انیمه مونونوکه، شخصیت سرگردان و بی‌نامی را دنبال می‌کند که فقط به عنوان «فروشنده دارو» شناخته می‌شود. این انیمه از مجموعه‌ای از فصول جداگانه تشکیل شده است که در آن فروشنده دارو با مونونوکه روبه‌رو می‌شود، با آن مبارزه می‌کند و آن را نابود می‌سازد. مونونوکه نوعی آیاکاشی یا همان روحیات غیرطبیعی است که با پیوند به احساسات منفی انسان در دنیای انسان‌ها باقی می‌ماند. فروشنده دارو همیشه با همان روش خود به پیش می‌رود و تا زمانی که بتواند شکل روح (کاتاچی)، حقیقت (ماکوتو) و استدلال (کوتوواری) را بیاموزد، مي‌تواند با استفاده از دانش خود در مورد ماوراءالطبیعه، جلوی مونونوکه را بگيرد؛ زيرا تنها در این صورت است که او می‌تواند شمشیر خود را از غلاف بیرون بکشد و آن‌ها را بکشد. انیمه مونونوكه در اواخر دوران ادو و عصر میجی ژاپنی با سیستم اجتماعی چهار طبقه‌ای روایت می‌شود که سامورایی‌ها در بالاترین طبقه و بازرگانان (مانند خود فروشنده دارو) در پایین‌ترین طبقه قرار دارند. این انیمه، سری تلویزیونی آوانگارد و پیش‌رویی است که به دلیل سبک بصری خاص و مینیاتوری خود اهمیت بسیار بالایی دارد.

  لیستی از انیمه هایی که از نظر سبک هنری خاص هستند

5. انیمه Samurai Champloo | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، سامورایی، پسرانه
  • کارگردان: Shinichirō Watanabe
  • استودیو: Manglobe
  • منبع: اورجینال
  • سال ساخت: 2004
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.50

دختر جوانی به نام فوو که به عنوان پیشخدمت در یک چایخانه مشغول به کار است، توسط یک گروه سامورایی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. او توسط یکی از مشتریان مرموز و سرکش به نام موگن و یک رونین جوان به نام جین نجات می‌یابد. موگن بعد از این‌که ثابت کرد حریف شایسته‌ای است، به جین حمله می‌کند. موگن و جين شروع به جنگ با یک‌دیگر می‌کنند و ناخواسته باعث مرگ شیبوی تومونوشینا، پسر قاضی می‌شوند. حالا آن دو باید برای این جنایت اعدام شوند، اما در مراسم اعدام به کمک فوو فرار می‌کنند. در عوض، فوو از آن‌ها می‌خواهد با او سفر کنند تا سامورایی که بوی گل آفتابگردان می‌دهد را پیدا کنند. انیمه سامورایی چامپلو یکی از انیمه‌های معروف شینیچیرو واتانابه، کارگردان صاحب سبک و نامدار دنیای انیمه است که با نوآوری خود، تصویر متفاوتی از دوران ادوی ژاپن به نمایش می‌گذارد و آن را با موسیقی هیپ‌هاپ پیوند می‌زند که تماشای آن را بسیار جالب می‌كند.

  معرفی آثار شینیچیرو واتانابه؛ پیوند موسیقی و انیمه!

4. انیمه Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
  • ژانر: درام، کمدی، تاریخی، زنانه
  • کارگردان: Shinichi Omata
  • استودیو: Studio Deen
  • منبع: مانگای Haruko Kumota
  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.60

داستان این انیمه درباره یوتارو، عضو سابق یاکوزا است که از زندان آزاد می‌شود و آرزو دارد به جای بازگشت به زندگی سیاه گذشته‌اش، به صحنه‌ی راکوگو قدم بگذارد. راکوگو یک شیوه سنتی ژاپنی از داستان‌گویی طنزآمیز است. یوتارو زمانی که در زندان اجرای برجسته یاکومو یوراکوتی را می‌بیند، زندگی‌اش تغییر می‌کند و تصمیم می‌گیرد به ملاقات یاکومو برود. یاکومو پس از شنیدن درخواست ناامیدانه یوتارو برای ورود به این حیطه هنری، به ناچار او را به عنوان اولین شاگرد خود می‌پذیرد. یوتارو درحالی که با اشتیاق آموزش خود را آغاز می‌کند، با کوناتسو زن جوانی آشنا می‌شود که به دلیل فوت پدرش تحت مراقبت یاکومو قرار دارد. یوتارو با دیدن توانایی‌های کوناتسو، به سرعت جذب سبک منحصربه‌فرد سوکروکو در هنر راکوگو می‌شود. داستان این انیمه هم در گذشته و هم در زمان حال اتفاق می‌افتد و هنر راکوگو، روابطی را ایجاد می‌کند که زندگی و تلاش کسانی که خود را وقف حفظ هنر راکوگو کرده‌اند، به تصویر می‌کشد.

3. انیمه Vinland Saga | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، تاریخی، مردانه
  • کارگردان: Shūhei Yabuta
  • استودیو: Wit Studio
  • منبع: مانگای Makoto Yukimura
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.71

انیمه حماسه وینلند درباره تورفین، پسر جوانی است که در کودکی با داستان‌های دریانوردان قدیمی و افسانه وینلند، سرزمین گرم و حاصل‌خیزی که در آن نیازی به جنگ نیست، بزرگ شده است. پدر او که راه و رسم زندگی مسالمت‌آمیز و عشق را به او آموخته، زمانی جنگجویی قدرتمند بوده که از جنگ فاصله گرفته است. اما روزی با افزایش تنش میان قوم وایکینگ‌ها و کشور انگلیس، جنگی درمی‌گیرد که از پدر تورفین خواسته می‌شود به جنگ بازگردد اما پدر تورفین در راه توسط اسکلاد، مزدور جهان دیده‌ای، ناجوانمردانه به قتل می‌رسد. تورفین تصمیم می‌گیرد تا زمانی که قوی شود و بتواند از اسکلاد انتقام بگیرد، با گروه مزدور او همراه شود. حالا تورفین که برخلاف آموزه‌های پدرش وارد دنیای جنگ و خون شده و حقیقت تلخ دنیای بی‌رحم را چشیده، در درک آموزه‌های پدرش عاجز مانده است. انیمه حماسه وینلد دارای نبردهای چشمگیر و داستان تامل‌برانگیز و آموزنده‌ای است که معنای واقعی عشق را در میان جنگ و خون جستجو می‌کند.

  چرا باید انیمه Vinland Saga را ببینیم؟

2. انیمه Rurouni Kenshin: Trust & Betrayal | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
  • ژانر: اکشن، رومنس، سامورایی، پسرانه
  • کارگردان: Kazuhiro Furuhashi
  • استودیو: Studio Deen
  • منبع: مانگای Nobuhiro Watsuki
  • سال ساخت: 1999
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.73

در زیر ماه کامل، پسر نوجوانی به نام شینتا شاهد قتل بی‌رحمانه خانواده‌اش توسط گروه راهزنان است، اما در نهایت توسط شمشیرزن معروفی به نام هیکو سیجورو نجات می‌یابد. سیجورو که استاد قوی‌ترین شیوه شمشیرزنی است، زمانی که می‌بیند شینتا علاوه بر خانواده‌اش، راهزنان را هم دفن می‌کند، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و او را با نام جدید کنشین به شاگردی می‌پذیرد. او متوجه می‌شود قلب کنشین برای شمشیرزنی بیش از حد نرم است، اما اراده او برای حمایت از بیگناهان مطلق. کنشین با وجود آن که با استاد خود سوگند یادکرده تا بی‌گناهی را نکشد، اما درگیر بازی سیاست شده است و به یکی از بی‌رحم‌ترین قاتلان شهر تبدیل می‌شود. او که خود و هدفش را در جنگ و خون گم کرده، پس از آشنایی با زنی که او نامزدش را به قتل رسانده است، زندگی‌اش تغییر می‌کند. انیمه افسانه کنشین: اعتماد و خیانت، داستان کلاسیکی از زندگی سیاسی و عاشقانه يک سامورایی را روایت می‌کند که در تشخیص بی‌گناه از گناهکار شکست می‌خورد و با پایان تراژیک و تاثیرگذار خود همواره به عنوان یک انیمه باارزش باقی مانده است.

1. انیمه Gintama | بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی

لیست بهترین انیمه های تاریخی-فئودالی
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، تخیلی، کمدی، سامورایی
  • کارگردان: Shinji Takamatsu، Yoichi Fujita، Chizuru Miyawaki
  • استودیو: Sunrise، Bandai Namco Pictures
  • منبع: مانگای Hideaki Sorachi
  • سال ساخت: 2006
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.97

آمانتو بیگانگانی هستند که از فضا به زمین حمله کرده و ژاپن فئودالی را تحت سلطه خود درآورده‌اند، تا جایی که سامورایی‌ها حق داشتن شمشیر ندارند و به آن‌ها بی‌احترامی می‌شود. با وجود این، گینتوکی ساکاتا مردی است که روحیه یک سامورایی را حفظ کرده و در عين حال عاشق شیرینی‌جات است. او به یک کار پاره‌وقت به ظاهر بيهوده و عجيب مشغول است؛ کاری که در آن به مشتریان کمک می‌کند تا به خواسته‌های خود برسند و با سودی که از اين كار به دست می‌آورد، سری مانگای مورد علاقه‌اش را تهیه می‌کند. همکاران او شینپاچی شیمورا، پسری عینکی با قلبی بزرگ، کاگورا دختری چتر به دست با شکمی که هیچ‌گاه سیر نمی‌شود و ساداهارا، سگی بسیار بزرگ هستند. شغل همه کاره آن‌ها همیشه هم آسان نیست؛ زیرا که آن‌ها مدام با پلیس، شورشیان و آدمکش‌ها درگیر می‌شوند که اغلب عواقب طنزآمیز اما ناگواری را به وجود می‌آورد. این انیمه به دلیل ترکیب عجیب و غریب چند ژانر به ظاهر بی‌ربطِ تاریخی-فئودالی با علمی-تخیلی و فضایی، دنیای جدید و سرگرم‌کننده‌ای ساخته است و با طنزپردازی فوق‌العاده‌ای که دارد، شما را به دیدن خود معتاد می‌کند!

  معرفی برترین انیمه های کمدی

انیمه‌های تاریخی شاید در نگاه اول کسل‌کننده و خشن به نظر برسند اما همان‌طور که از این لیست پیدا است، این سبک شامل انیمه‌های بسیار هیجان‌انگیز و حتی علمی-تخیلی نيز مي‌شود. ما در این لیست سعی کردیم به انیمه‌های عاشقانه، کمدی و درامی که در بستر تاریخ فئودال روایت می‌شوند نیز اشاره کنیم و علاوه بر انیمه‌های جدید و متاخر از شاهکارهای کلاسیک قدیمی نیز غافل نمانیم. با این وجود انیمه‌های فئودالی دیگری نیز وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به انیمه‌های Basilisk ،Afro Samurai ،Drifters و بسیاری دیگر اشاره کرد.

کدام يک از انیمه‌های اين ليست را تماشا كرده‌ايد؟ آیا انیمه فئودالی دیگری می‌شناسید که جای آن در این لیست خالی باشد؟ نظراتتان را با ما درمیان بگذارید.

 


سریال چینی تاریخی یکی از سریال‌های محبوبی است که مخاطبان ایرانی علاقه به تماشای آن دارند. این سریال‌ها به دلیل ماهیت درام و چاشنی هنرهای رزمی در قصه‌های خود همواره مورد توجه قرار می‌گیرند. به همین جهت قصد داریم در این مقاله بهترین سریال های تاریخی چینی را به شما معرفی کنیم.

ایرانیان اصولا به فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای و چینی علاقه خاصی دارند و آنها را به طور جدی دنبال می‌کنند. اما سریالهای چینی تاریخی و مبارزه ای در ایران به صورت ویژه‌تری مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند و تاکنون نیز آثار تاریخی چینی بسیاری به زبان فارسی، دوبله و پخش شده‌اند. صدا و سیمای ایران نیز نسبت به پخش سریال های چینی تاریخی اکشن و سریال‌های کره‌ای توجه خاصی دارد و معمولا سالی یک یا دو سریال چینی یا کره‌ای از تلویزیون ایران پخش می‌شود. به همین بهانه در ادامه این مقاله از پلازا لیست بهترین سریال تاریخی چینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

بهترین سریال های تاریخی چینی

در این بخش لیست سریال چینی تاریخی که حتما باید تماشا کنید را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. به نظر شما برترین عنوان کدام سریال است؟

1. سریال چینی تاریخی نیروانا در آتش (Nirvana In Fire)

سریال تاریخی چینی قدیمی / بهترین سریال های چینی تاریخی و جنگی - Nirvana In Fire

  • سال ساخت: 2015 تا 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 54
  • کارگردانان: کنگ شنگ (Kong Sheng) و لی زو (Li Xue)
  • بازیگران: هو جی، لیو تائو و ونگ کای

سریال نیروانا در آتش یکی از بهترین سریال های تاریخی کره ای و چینی محسوب می‌شود که در زمان انتشار توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. قسمت اول این سریال در سال 2015 از شبکه Beijing TV پکن به نمایش درآمد و با پخش 54 قسمت در یک فصل به پایان رسید. این عنوان در زمان پخش به موفقیت تجاری دست پیدا کرد و یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های چینی بود. سریال نیروانا در آتش در سال 2016 به عنوان یکی از 20 سریال برتر و پرطرفدار درام چینی معرفی شد. این سریال چینی همچنین در بیست و دومین دوره جشنواره تلویزیونی شانگهای نیز نامزد دریافت جایزه ماگنولیا برای بهترین سریال تلویزیونی شد. سری دوم این سریال نیز با نام «نیروانا در آتش 2» در سال 2017-2018 در 50 قسمت منتشر گردید.

داستان مجموعه تاریخی نیروانا در آتش در قرن چهارم و میان دو سلسله قدرتمند شمالی و جنوبی روایت می‌شود که جنگ سختی میان آنان درمی‌گیرد. پادشاه لیانگ برای پیروزی در این جنگ مجبور می‌شود فرزند 17 ساله و بی‌تجربه خود به نام «لین شو» را به میدان جنگ بفرستد. اما لین شو در این جنگ، مغلوب حریف می‌شود و…

2. سریال چینی تاریخی بی وقفه (The Untamed)

سریال چینی تاریخی رزمی دوبله فارسی / The Untamed

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 50
  • کارگردانان: ژنگ ویون (Zheng Weiwen) و چن جیالین (Chen Jialin)
  • بازیگران: شیائو ژان، وانگ ییبو و لیو هایکوان

سریال بی وقفه می‌تواند عنوان برترین مجموعه تاریخی چینی را به خودش اختصاص دهد. این مجموعه بر اساس یک رمان ساخته شده و درباره ماجراجویی‌های دو دوست صمیمی است که برای حل موضوعاتی اسرارآمیز که با گذشته آن‌ها در ارتباط است راهی سفر می‌شوند. این سریال چینی تاریخی عاشقانه از شبکه Tencent Video پخش می‌شد و دو اسپین آف از آن نیز ساخته شد: فیلم The Living Dead محصول سال 2019 و فیلم Fatal Journey محصول سال 2020.

3. سریال چینی تاریخی عشق بین پری و شیطان (Love Between Fairy and Devil)

سریال چینی تاریخی فانتزی / لیست سریال های چینی تاریخی

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 36+2
  • کارگردان: یی ژنگ (Yi Zheng)
  • بازیگران: یو شوکسین و دیلن وانگ

لیست سریال های چینی تاریخی را با سریال جدید عشق بین‌ پری و شیطان ادامه می‌دهیم. این اثر از روی رمانی به همین نام به قلم جیو لو فی شیانگ (Jiu Lu Fei Xiang) ساخته شده است. درباره این سریال بحث‌های زیادی شد و عده زیادی از مخاطبان عشق بین پری و شیطان را تحسین کردند به طوری که پس از اتمام سریال به دلیل استقبال‌ مخاطبان دو قسمت دیگر نیز به آن اضافه کردند. این اثر با ژانر فانتزی که دارد مخاطب را به خود جذب می‌کند و فقط جنبه روایت ندارد. علاوه بر آن بازی دو شخصیت اول به دلیل تصویرسازی بسیار جذابشان از شخصیت‌ها مورد تحسین قرار گرفت.

داستان این سریال چینی تاریخی فانتزی درباره مردی به نام دانگ‌فانگ چینگ‌چانگ است که 3000 سال پیش احساسات خود را قربانی می‌کند تا مهارتی ممنوعه بدست بیاورد. این مهارت او را تقریبا شکست ناپذیر می‌کند. او توسط یک پری قدرتمند در مکانی زندانی می‌شود و سالیان طولانی‌ای اجازه فعالیت پیدا نمی‌کند تا اینکه یک پری گل با مقامی پایین که ارکید نام دارد ناخواسته او را آزاد می‌کند.

4. سریال چینی تاریخی قول شرف (Word of Honor)

سریال چینی تاریخی فانتزی / سریال چینی تاریخی شمشیری

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 36
  • کارگردانان: چنگ ژی شائو (Cheng Zhi Chao)، ماهوا گان (Ma Hua Gan) و لی هونگ یو (Li Hong Yu)
  • بازیگران: ژانگ ژهان  و گونگ جون

یکی از برترین سریال های چینی تاریخی بی شک سریال زیبای قول شرف است. این سریال از جدیدترین و پرطرفدارترین سریال‌های چینی است که توانست با روایت نه‌چندان پیچیده توجه مخاطبان را جلب کند اگر به دنبال سریالی مشابه سریال بی‌وقفه چینی می‌گردید این اثر را از دست ندهید.

داستان سریال قول شرف در زمان‌های قدیم اتفاق می‌افتد‌. فرمانده سابق محافظان مخفی سلطنتی از شغل خود استعفا می‌دهد تا به گنجینه افسانه‌ای دست یابد که هرکسی توانایی بدست آوردن آن‌ را ندارد. او می‌خواهد که هنرهای رزمی ترکیبی را آموزش ببیند. در این راه با شخصی برخورد می‌کند که ملاقات او ورق زندگی‌اش را برمی‌گرداند‌.

5. سریال چینی تاریخی شعر عشق باستانی  (Ancient Love Poetry)

لیست فیلم های افسانه ای چینی / سریال چینی باستانی جنگی

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 49
  • کارگردان: یین تائو (Yin Tao) و لی کای (Li Cai)
  • بازیگران: شو کای، ژو دونگیو و لیو شیویی

از بهترین سریالهای چینی و تاریخی که می‌توانید برای دیدن انتخاب کنید، مجموعه شعر عشق باستانی است. فصل اول این سریال در ژوئن 2021 کم‌تر از یک سال پیش به پایان رسید و ظاهرا هیچ فصل دومی نیز ندارد. این سریال چینی باستانی جنگی توانست توجه زیادی را به خود جلب کند و دیده شود.

شانگ گو تنها قدرت نامیرایی که انرژی خالص دارد، سال‌هاست که به عنوان رهبر گروه چهار نفره، نامیراها انتخاب شده. هر انسان فانی وقتی مشکلی دارد نزد خدایان یا خدای خود می‌رود. حالا تصور کنید همین خدایان چینی با مشکلی روبرو شده باشند! به‌نظر شما آن‌ها راه حل را باید از چه کسی طلب کنند؟ این سریال داستان عشق دو نامیرا از بین خدایان باستانی چین را بیان می‌کند. عشق بین بای جو و شانگ گو دو این اثر را در لیست فیلم های افسانه ای چینی قرار داده است.

6. سریال چینی تاریخی افسانه اژدها پرل  (Legend of Dragon Pearl)

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 90
  • کارگردانان: زو شائوجی (Zhu Shaojie) و زو یوانژو (Zhou Yuanzhou)
  • بازیگران: یانگ زی، چین جونجیه، شو چانگ و مائو زیجون

سریال افسانه اژدها پرل نیز یکی دیگر از بهترین سریال های تاریخی چینی و یکی از سریال‌های پربیننده سال 2017 اعلام شده است. این سریال چینی تاریخی کمدی زیبا برای اولین بار از شبکه Anhui TV چین به نمایش درآمد و با پخش 90 قسمت به پایان رسید. سریال افسانه اژدها پرل تلفیقی از ژانر تاریخی، عاشقانه، کمدی و درام است که در زمان پخش توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. این مجموعه چینی تاریخی عاشقانه کمدی همچنین یکی از سریال‌های برتر IMDb اعلام شده است و منتقدان نیز نقدها و بازخوردهای مثبتی نسبت به آن داشتند.

داستان مجموعه افسانه اژدها پرل روایتگر داستان عاشقانه میان «کنگ سی» امپراتور جوان سلسله چینگ و آخرین شاهزاده خانم سلسله مینگ است. کنگ سی پس از مرگ پدرش در سن جوانی به امپراتوری و قدرت می‌رسد و در این میان نیز رقبای پدرش سعی بر دسیسه‌چینی و مغلوب ساختن او دارند. کنگ سی بسیار محافظه کار است و با مردم ارتباط برقرار نمی‌کند، اما پس از ملاقات شاهزاده خانم، عاشقش می‌شود.

7. سریال چینی تاریخی ظهور ققنوس‌ ها (The Rise of Phoenixes)

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 70
  • کارگردان: شن یان لیو هابیو (Shen Yan Liu Haibo)
  • بازیگران: چن کیونگ، نی نی، یوان هونگ

یکی از برترین مجموعه های چینی تاریخی، مجموعه زیبای ظهور ققنوس ها است. این اثر توانست در سال 2018 مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. این سریال در لیست بهترین مجموعه چینی تاریخی و فانتزی سال 2018 قرار گرفت.

مهم نیست که شما چه کسی هستید، این مهم است که باید هر طور شده از لای گل و لای برخیزید و تبدیل به ققنوسی شکوهمند شوید.

این جمله‌ای است که در فیلم تکرار می‌شود. داستان این فیلم، میل به قدر مردم چین باستان را نشان می‌دهد. دختر نامشروع خانواده چو مورد بی محبتی خانواده قرار می‌گیرد. او بخاطر اشتباهی از خانواده طرد می‌شود. فنگ ژی وی به‌جای آن‌که بنشیند و بر بخت بد خود گریه کند، از استعدادهایش استفاده می‌کند و با لباس مردانه در آکادمی معتبر گینگ مینگ حضور پیدا می‌کند. شما را  به تماشای سریال ظهور ققنوس ها یکی از  سریال های چینی عاشقانه دعوت میکنیم.

8. سریال آن که بر جهان حکم می راند (Who Rules The World)

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 40
  • کارگردان: یین تائو (Yin Tao) و یو یونگ گانگ (Yu Yong Gang)
  • بازیگران: یانگ یانگ، ژائو لو س، ژوان یو و لئون لای

یکی از بهترین سریال های تاریخی چینی 2022 که به تازگی و در بهار امسال پخش شد این مجموعه است. آن‌که بر جهان حکم می‌راند علاوه بر این‌که توانست نمره بالایی از IMDb کسب کند، بلکه موفق شد که با اولین قسمت خود مخاطبان زیادی را جلب کند. اگر تاکنون موفق به دیدن این مجموعه تاریخی زیبا نشده اید قطعا آن را جز انتخاب های اول خود باید قرار دهید.

داستان این سریال چینی تاریخی درباره شاهزاده دوست داشتنی و  شاهدختی بی باک است که راه و زندگی کاملا متفاوتی با یکدیگر دارند. اما در هر داستان عشقی یک نقطه مشترک نیز وجود دارد، هوش و درایت این دو که زبان زد همگان است، آن‌ها را بهم جذب می‌کند و جوانه عشق در دل آن‌ها می‌روید. حال در میان دنیایی از هنرهای رزمی، سیاست، خیانت، جنگ و هرج و مرج به قدرت این عشق باید در بازی سیاه تاج و تخت پیروز شوند. چه بر سر آن دو خواهد آمد؟

9. سریال چینی تاریخی خاکسترهای عشق (Ashes of Love)

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 63
  • کارگردان: زو رویبین (Zhu Ruibin)
  • بازیگران: یانگ زی، دنگ لون، لوو یونکسی و چم یوکی

سریال خاکسترهای عشق نیز یکی دیگر از سریال های چینی تاریخی محسوب می‌شود که در زمان پخش طرفداران بسیاری داشت. این سریال که می‌تواند عنوان برترین مجموعه تاریخی چینی را بگیرد، برای اولین بار در سال 2018 از شبکه Jiangsu TV چین به نمایش درآمد و با پخش 63 قسمت هیجانی به پایان رسید. سریال خاکسترهای عشق تلفیقی از ژانر تاریخی، عاشقانه و اکشن بوده و اقتباسی از یک رمان عاشقانه چینی است. این عنوان یکی از پربیننده‌ترین سریال های چینی است که تا ژانویه 2019 حدود 15 میلیارد بازدید داشت و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

داستان مجموعه خاکسترهای عشق درباره دختری به نام «جین می» است که مادرش در حین زایمان او فوت می‌کند. جین می بر اثر جادو، احساساتش از بین رفته‌اند و هیچگونه احساسی ندارد. در این میان نیز شاهزاده‌ای به نام «شو فنگ» عاشق او می‌شود. اما جین می پس از مدتی متوجه می‌شود که شو فنگ، قاتل پدرش است و…

10. سریال چینی تاریخی عشق ابدی (Eternal Love)

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 58
  • کارگردانان: لام یوک فان (Lam Yuk-fan)، یو کویهوا (Yu Cuihua) و رن هایتائو (Ren Haitao)
  • بازیگران: یانگ می و مارک چائو

سریال عشق ابدی نیز یکی دیگر از بهترین سریال های تاریخی چینی این فهرست محسوب می‌شود که در زمان پخش طرفداران بسیاری داشت. این سریال در چین با نام‌های «سه زندگی، سه جهان» و «10 مایل از شکوفه‌های هلو» نیز شناخته می‌شود که تلفیقی از ژانر تاریخی، عاشقانه و فانتزی است. سریال عشق ابدی برای اولین بار در سال 2017 از شبکه Zhejiang TV چین پخش شد و با 58 قسمت جذاب به پایان رسید. این عنوان اقتباسی از یک رمان با همین نام است و به همین دلیل در زمان پخش، مخاطبان بسیاری داشت.

در معرفی بهترین سریال های چینی تاریخی، سریال عشق ابدی نیز در لیست سریالهای افسانه ای چینی قرار می‌گیرد، این سریال روایتگر داستانی افسانه‌ای است که پس از یک جنگ بزرگ و ویرانگر شروع می‌شود. قبیله جاویدان هزینه گزافی را برای مهر و موم کردن ارباب شیطانی پرداخت می‌کند، اما هفتاد هزار سال بعد این ارباب آزاد شد و دنیای فانی آمد. این ارباب، «بای کیان» نام دارد و پس از آمدن به دنیا خیلی زود عاشق «یه هوآ» می‌شود. اما در این میان، شخصی به رابطه آنها حسادت می‌کند و با توطئه‌چینی میان این دو عاشق را برهم می‌زند.

بهتر است توضیح کوچکی نیز درباره این سریال چینی تاریخی فانتزی، بدهیم. این اثر یک سریال چینی تاریخی عاشقانه کمدی نیز هست و لحظات آن صرفا پر از صحنه های ناراحت کننده یا عاشقانه نیست. عشق ابدی با تلطیف فضا شما را برای تماشای خود مسمم تر می‌کند.

11. سریال چینی تاریخی شمشیر و پارچه ابریشمی (The Sword and the Brocade)

  •  تاریخ اکران: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 45
  • کارگردان: ون دی گوانگ (Wen De Guang)
  • بازیگران: والاس شونگ و تان سونگیون

اگر به دنبال مجموعه چینی تاریخی با موضوع ازدواج اجباری می‌گردید. سریال شمشیر و پارچه ابریشمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته این سریال ازدواج اجباری را به طرز زشتی روایت نمی‌کند. عمده تمرکز این اثر مانند دیگر آثار تاریخی چینی بر پایه بازی‌های سرنوشت برای یک انسان است.

سریال شمشیر و پارچه ابریشمی که یک سریال چینی تاریخی جدید است.  زندگی دختری را روایت می‌کند که همیشه در رویاهایش می‌خواهد از محیط مردسالارانه زمانه‌اش بگریزد و از طریق مهارتش در گلدوزی بتواند جایگاه خود را در جامعه حفظ کند. اما ازدواج از پیش تعیین شده و از روی اجبار او با مردی که زمین تا آسمان با رویاهایش متفاوت است، همه چیز را برهم می‌زند. این سریال در سال 2021 در لیست بهترین مجموعه چینی تاریخی قرار گرفت.

12. سریال چینی تاریخی شاهزاده یاغی (The Rebel Princess)

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 68
  • کارگردانان: هو یونگ (Hou Yong) و چنگ یوانهای (Cheng Yuanhai)
  • بازیگران: جانگ زئی، ژو یوی و تونی یانگ

سریال The Rebel Princess که با نام Monarch Industry نیز شناخته می‌شود یکی از جدیدترین سریالهای چینی ژانر تاریخی است. این سریال بر اساس رمان The Emperor’s Industry ساخته شده است. داستان آن از این قرار است که زنی نقشه دارد تا با پادشاه ازدواج کند، اما همه نقشه‌هایش به دلیل فساد گسترده امپراتوری نقش بر آب می‌شود. این سریال چینی تاریخی افسانه ای طرفداران زیادی دارد.

13. سریال چینی تاریخی رویای عشق ابدی (Eternal Love of Dream)

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 56
  • کارگردان: یانگ شوان (Yang Xuan)
  • بازیگران: دلربا دلمراد و ونگو گائو

در لیست فیلم های افسانه ای چینی نباید از سریال رویای عشق ابدی غافل شویم. این اثر که با نام Three Lives Three Worlds, The Pillow Book نیز معروف است، براساس رمانی به همین نام با قلم تانگکی گونگزی (Tangqi Gongzi) ساخته شد. در واقع رویا عشق ابدی دنباله‌ای بر سریال عشق ابدی محصول 2017 است. این سریال با پخش قسمت اول خود توانست در همان روز اول 190 میلیون بازدید بگیرد و در یک هفته به 1 میلیارد بازدید نیز برسد. این اثر در برخی از کشورها رکورد بازدید را شکست و توانست یکی از بهترین سریال‌های چینی در سال 2020 شود. دو بازیگر نقش اصلی نیز به ترتیب جوایز محبوب‌ترین بازیگر سریال سال (دلمراد) و بازیگر مرد سریال با کیفیت سال (ونگو) شوند.

داستان این اثر از بهترین سریال های چینی تاریخی عاشقانه درباره عشق دو هزار ساله بای فنگ جیو و دونگ هوا دیجون است. فنگ جیو زنی نازپرورده، شجاع و زود رنج است که روزی توسط جانوری وحشی به او حمله می‌کند. مردی به نام دونگ هوا او را نجات می‌دهد، از این رو فنگ جیو تمام تلاشش را می‌کند تا دینش را به او ادا کند غافل از اینکه در این راه عاشق او نیز می‌شود.

14. سریال همیشه شب (Ever Night)

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 103
  • کارگردان: یانگ یانگ (Yang Yang)
  • بازیگران: آرتور چن، دیلان وانگ و سونگ یرن

مجموعه چینی تاریخی و اکشن همیشه شب نیز یکی دیگر از بهترین سریالهای چینی ژانر تاریخی این فهرست محسوب می‌شود که در زمان پخش توانست به یکی از سریال‌های برتر سال 2018 تبدیل شود. فصل اول این سریال برای اولین بار در سال 2018 از طریق وب‌سایت Tencent Video چین به نمایش درآمد و توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. سریال همیشه شب تلفیقی از ژانر تاریخی، فانتزی و ماجراجویی بوده که بر اساس یک رمان چینی پرطرفدار ساخته شده است. پس از پایان فصل اول و با یک سال وقفه، فصل دوم آن نیز در سال 2020 به نمایش درآمد و به پایان رسید.

داستان سریال همیشه شب در سلسله تانگ روایت می‌شود که در آن خانواده ژنرال لین گوانگ یوان به طور بی‌رحمانه‌ای کشته می‌شوند. از این خانواده تنها پسر کوچک آنها زنده می‌ماند و به طریقی از آنجا فرار می‌کند. این پسر سال‌های بعد برای گرفتن انتقام خانواده خود بازمی‌گردد.  این سریال از آن داستان‌هایی دارد که مشابه آن را در سریال کره ای تاریخی رزمی عاشقانه نیز که پرطرفدار اند، زیاد می‌بینیم.

15. سریال داستان قصر یانژی (Story of Yanxi Palace)

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 70
  • کارگردان: هویی کایدونگ (Hui Kaidong) و ون دگیوانگ
  • بازیگران: وو ژینیان، چارماینه شه، کویین لان و نیه یوان

داستان قصر یانژی یکی دیگر از سریال های چینی تاریخی خوش ساخت است که نه تنها در زمان خود بلکه اکنون نیز طرفداران خود را دارد، این سریال طی یک فصل پخش شد. اما یک فصل آن 70 قسمت بود و از این رو نمی‌توانیم آن را سریال کوتاهی بدانیم‌‌. قهرمان این مجموعه یک زن است و به داستان او نیز به خوبی پرداخته می‌شود.

این مجموعه براساس داستان واقعی امپراطور کیان لانگ در چین است. به دنبال مرگ خواهر خود وی یینگ لو با عنوان خدمتکار وارد قصر مرموز و حرم سرای امپراطور می‌شود تا بانیان قتل را پیدا کند. در این راه ملکه قصر کم کم با این دختر آشنا شده و سعی در محافظت و حمایت از او دارد. یینگ لو کم کم یاد می‌گیرد که چگونه نفرت را کنار گذاشته و برای عدالت به پا خیزد. اگر این اثر را تماشا نکردید، حتما در لیست پیشنهادات خود قرار دهید.

16. سریال داستان مینگلان (The Story of Minglan)

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 73
  • کارگردان: ژانگ کایژو (Zhang Kaizhou)
  • بازیگران: ژائو لیینگ، فنگ شائوفنگ و ژو یی لونگ

یکی دیگر از عناوینی که در فهرست برترین مجموعه تاریخی چینی قرار می‌گیرد، سریال The Story of Minglan ‌محسوب می‌شود که بر اساس یک رمان ساخته شده است. داستان این سریال چینی تاریخی جدید درباره مینگلان، دختر ششم یک مقام رسمی چینی است که چندان دختر محبوبی نیست. سریال داستان مینگلان اکثرا با نقدهای مثبتی روبرو شد و حسابی در شبکه‌های اجتماعی میان کاربران محبوب بود. در این سریال مشکلات و چالش‌هایی که در زندگی واقعی جامعه چین وجود دارند به تصویر کشیده شده‌اند؛ مانند این سنت خانواده‌های چینی که به پسرها بیشتر از دخترها بها می‌دهند. تماشای این عنوان از برترین سریالهای چینی ژانر تاریخی را از دست ندهید. داستان مینگلان از سریال های افسانه ای تاریخی چینی است که به مسائل حقوق زنان می‌پردازد.

17. سریال عاشقانه ببر و گل رز (The Romance of Tiger and Rose)

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 24
  • کارگردان: چا شوئن یی (Cha Chuen Yee)
  • بازیگران: ژائو لوسی و دینگ یوژی

سریال عاشقانه ببر و گل رز یکی از  بهترین سریالهای چینی و تاریخی است که در دو بخش زمان حال و پرش به تاریخ کهن اتفاق می‌افتد‌. این سریال در سال 2020 جز لیست بهترین مجموعه چینی تاریخی قرار گرفت.

داستان درباره شن شائوکیان دختری فیلم‌نامه نویس است که همه او را بخاطر عقاید روشن‌ فکرانه‌اش مورد تمسخر قرار می‌دهند. حتی بازیگران نیز فیلم‌نامه او را قبول ندارند. شائوکیان شبی می‌خوابد و فردای آن شب وقتی بیدار می شود خود را در دنیای فیلم‌نامه خود می‌یابد. اصولا سال 2020 در چین سال بسیار خوبی برای سریال های تاریخی چینی 2020 بود. تماشای این اثر که از برترین سریال های چینی تاریخی است را از دست ندهید.

18. سریال عشق خونین (Bloody Romance)

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 36
  • کارگردان: یی جون (Yi Jun)
  • بازیگران: لی یتونگ و کو چوشیو

سریال عشق خونین نیز یکی از سریالهای چینی ژانر تاریخی محسوب می‌شود که در زمان پخش توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. این سریال برای اولین بار در سال 2018 از شبکه Youku به نمایش درآمد و با پخش 36 قسمت به پایان رسید. این عنوان به صورت بین‌المللی در 13 کشور خارجی از طریق شبکه‌های Youku و Dramafever نیز پخش می‌شد و بینندگان بسیاری داشت.

این مجموعه تلفیقی از ژانر تاریخی، عاشقانه، درام و فانتزی است که یکی از برترین سریال‌های سال 2018 محسوب می‌شود. سریال عشق خونین در زمان پخش به موفقیت تجاری دست پیدا کرد و تا آگوست 2018 حدود 600 میلیون بازدید آنلاین داشت. این سریال علیرغم کمبود بودجه، با کیفیت بسیار بالا و خوبی تولید شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. داستان سریال عشق خونین روایتگر زندگی زنی است که در گذشته مورد تعرض قرار گرفته و پس از آنکه به جهنم می‌رود، پس از مدتی به عنوان یک آدمکش به دنیا برمی‌گردد. این مجموعه چینی تاریخی معروف موضوع بسیار جالبی دارد که مخاطب را جذب می‌کند.

19. سریال چینی تاریخی گرگ (The wolf)

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 9
  • کارگردان: شن یوشان (Chen Yushan)
  • بازیگران: دارن وانگ و لی چین

چینی ها از بهترین سازندگان فیلم های رزمی هستند. از نظر برخی از مخاطبان بهترین سریال چینی تاریخی، سریال گرگ است. این سریال با موضوعات جالب و چالش برانگیز خود دائم هیجان مخاطب را بالا می‌برد از آن گذشته داستان عشقی سریال گرگ که یک اثر چینی تاریخی شمشیری است، مخاطب را به خود جذب می‌کند.

داستان این سریال راجع به پسری‌ است که از کودکی گرگ‌ها بزرگش کرده‌اند و مهارت‌های فوق العاده‌ای دارد. این پسر روزی با دختر فرمانده شهر ملاقات می‌کند و عاشق هم می‌شوند. اما این عشق شاید عاقبت خوبی نداشته باشد. پس از افتادن اتفاقاتی پسر با خیال خیانت دختر دچار حادثه‌ای می‌شود. در طی این حادثه پادشاه او را پیدا می‌کند و به عنوان پسرخوانده به قصر می‌برد.

حالا پسر شاهزاده شده و عشق سابق خود را دوباره می‌بیند. اما این‌بار با نفرتی در دل! باید دید عاقبت این عشق به نفرت تبدیل شده، چه خواهد شد. اگر طرفدار هیجان‌های عشقی هستید، یکی از بهترین مجموعه های چینی و تاریخی، مجموعه گرگ را به شما معرفی می‌کنیم.

20. سریال شاهزاده وی یونگ (Princess Weiyoung)

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 54
  • کارگردان: لی هیی ژو (Li Hui Zhu)
  • بازیگران: تیفانی تانگ، لیو جین، وانس وو و ریچل مومو

شاهدخت وی یونگ یک سریال چینی تاریخی در رابطه با استقامت و صبر یک انسان است. همیشه در کشورهایی مثل چین ارزش زنان پایین آورده می‌شدند اما مثل این‌که در سال‌‌های اخیر روند این کشور تغییر کرده و به سمت آثاری با محوریت زنان رفته است.

این بار شاهزاده مهربان فنگ شین ار در خلال جنگ ها و از بین رفتن حکومت موروثی خود تنها می‌ماند. فنگ شین ار بارها از چنگال مرگ می‌گریزد تا این‌که سرنوشت او در قلمرو دشمن رها می‌کند. فنگ شین ار با نام لی وی یانگ و سمت دختر نخست وزیر وارد دربار می‌شود. خرد و دانش او، جایگاه بلندی به او می‌بخشد و فنگ شین ار را به یکی از قدرتمندترین زنان تاریخ تبدیل خواهد کرد. البته سرنوشت او را از موهبت عشقی شیرین نیز بی نصیب نخواهد کرد.

21. سریال عشق سلطنتی روئی در قصر (Ruyi’s Royal Love in the Palace)

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 87
  • کارگردان: وانگ جون (Wang Jun)
  • بازیگران: ژو ژان و والاس هوو

سریال عشق سلطنتی روئی در قصر نیز یکی دیگر از بهترین سریال های چینی تاریخی فانتزی محسوب می‌شود که ترکیبی از ژانر تاریخی و عاشقانه است. این مجموعه چینی تاریخی فانتزی برای اولین بار در سال 2018 از شبکه Tencent به نمایش درآمد و مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفت. این سریال در اصل اقتباسی از یک رمان عاشقانه و تاریخی چینی است و به همین دلیل در زمان پخش توانست بینندگان زیادی داشته باشد و مورد تحسین منتقدان قرار گیرد. این سریال از بهترین سریال های تاریخی کره ای و چینی است.

داستان سریال عشق سلطنتی روئی در قصر که در لیست سریال های چینی عاشقانه تاریخی قرار می‌گیرد، درباره زنی به نام «روئی» است که برای رسیدن به مقام و قدرت در قصر دست به هر کاری می‌زند و دائما در حال دسیسه‌چینی است. روئی پس از تلاش‌های بسیار، ملکه قصر می‌شود، اما رابطه‌اش با امپراتور سرد شده و رو به نابودی کشیده می‌شود. در این حال ملکه روئی باید جایگاه خود را حفظ کند که…

22. سریال افسانه فویائو (Legend of Fuyao)

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 66
  • کارگردان: یانگ ون جون (Yang Wenjun)، ژیه زی (Xie Ze) و لی کای (Li Cai)
  • بازیگران: یانگ می، ایتن جوان، گائو وی گوانگ و لئون لای یی

در بین سریال های چینی تاریخی بد نیست به یکی از بهترین های آن که هم در سبک عاشقانه است و درباره جادو اشاره کنیم. افسانه فویائو در سال 2018 که از قضا سال خوبی برای کی دراما و به طور کل سریال های آسیای شرقی بود، ساخته شد‌. این مجموعه اصلا حوصله سر بر نیست و ارزش تماشای بالایی دارد.

داستان سریال درباره پنج پادشاهی است که توسط شهر امپراتوری تانگ کوییان رهبری می‌شوند. فویائو به عنوان برده قبیله ژوان یوان از پادشاهی تای یوان خدمت می‌کند. این سریال زیبا مجموعه‌ای از تراژدی‌هاییست که منجر به سفری می‌شود که فویائو سرنوشت نفرین شده خود را کنترل کند و جادوی زندگی خود را باطل کند.

23. سریال چینی همسر پادشاه (The King’s Woman)

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 48
  • کارگردان: لیو شین (Liu Xin)
  • بازیگران: دلربا دل‌مراد، وین ژانگ، لی تای و لیو چانگ

سریال همسر پادشاه نیز بهترین مجموعه چینی تاریخی سال 2017 محسوب می‌شود که ترکیبی از ژانر تاریخی، عاشقانه و اکشن است. این سریال چینی تاریخی فانتزی عاشقانه در واقع اقتباسی از یک رمان به نام «افسانه شین: داستان لی جی» است که برای اولین بار از شبکه Zhejiang TV چین منتشر شد. این عنوان در زمان پخش به یکی از سریال‌های پربیننده تبدیل شد و طرفداران بسیاری داشت.

داستان سریال همسر پادشاه درباره دختری به نام «گونگ سان لی» است که در جوانی جان پسری به نام «بینگ ژنگ» را نجات می‌دهد و با او ازدواج می‌کند. روزی سربازهای چینی به بانو لی حمله می‌کنند و سربازهای محافظ او مسموم می‌شوند. بانو لی برای دریافت پادزهر مجبور می‌شود با شخص دیگری به نام «یین ژنگ» ازدواج کند.  این سریال چینی تاریخی رزمی لحظات قشنگی را برای شما رقم خواهد زد.

24. سریال گماشتگان شاهزاده (Princess Agents)

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 67
  • کارگردان: وو جین یوان (Wu Jinyuan)
  • بازیگران: ژائو لی یینگ، لیین گنگ ژین، شان دو و لین کین

سریال گماشتگان شاهزاده یک مجموعه بسیار معروف و دوست داشتنی در میان سریال های چینی تاریخی است. این اثر حتی در میان افراد ایرانی نیز طرفداران خاص خود را دارد. البته نکته عجیبی که درباره این اثر وجود دارد پایان ناتمام آن است که در صخره ای اتفاق می‌افتد. مدت‌ها پس از پخش قسمت آخر گماشتگان شاهزاده طرفداران منتظر دنباله ای بر این داستان بودند.

داستان در دوران جنگ وی رخ می‌دهد. شهروندان بی‌گناه ربوده و در اکثر مواقع تبدیل به برده هایی برای اربابان می‌شوند. چو کیائو نیز دخترکی است که هدف بعدی اربابان برای بردگیست اما بخت با او یار می‌شود و شاهزاده یانبی او را نجات می‌دهد. این سریال جز پیشنهاد های ویژه ما برای شماست.

25. سریال خدای جنگ، ژائو یان (God of War, Zhao Yun)

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 60
  • کارگردانان: چنگ لیدونگ (Cheng Lidong)، یوان یینگمینگ (Yuan Yingming) و گو جیانیونگ (Guo Jianyong)
  • بازیگران: لین گنگشین، ایم یونا و کیم جئونگ هون

سریال چینی خدای جنگ، ژائو یان نیز یکی دیگر از سریال های تاریخی چینی محسوب می‌شود که در زمان پخش، طرفداران بسیاری داشت. این سریال در اصل اقتباسی از یک رمان کلاسیک چینی به نام «داستان عاشقانه سه پادشاهی» است که قسمت اول آن در سال 2016 از شبکه Hunan TV چین پخش شد. این عنوان ترکیبی از ژانر تاریخی و عاشقانه است که در زمان پخش توانست توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جلب کند. جالب است بدانید که هر قسمت از این مجموعه چینی تاریخی عاشقانه با قیمت 50.000 دلار به ژاپن فروخته شد و به یکی از گران‌ترین سریال‌های فروخته شده در تاریخ سینمای چین تبدیل شد.

داستان سریال خدای جنگ، ژائو یان که از سریال های تاریخی چینی عاشقانه محسوب می‌شود، درباره یک ژنرال قدرتمند به نام « ژائو زی لانگ» است که در گذشته به خدای جنگ زان گونگ سان خدمتگذاری می‌کرد. اما به طور ناگهانی راهش را از او جدا کرده و عضو یک گروه معروف به نام «پنج ژنرال اژدها» می‌شود.

26. سریال افسانه لو ژن (Legend of Lu Zhen)

  • سال ساخت: 2013
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 59
  • کارگردانان: لی هیژو (Li Huizhu)، ژنگ وین (Zheng Wei’en) و لیان گوگوان (Liang Guoguan)
  • بازیگران: ژائو لی‌یینگ، چن شیائو، کیائو لن‌ریانگ و یانگ رانگ

این سریال تاریخی چینی قدیمی از روی رمانی به نام اولین نخست وزیر زن به قلم ژانگ وی (Zhang Wei) ساخته شده است. سریال افسانه ژن لو هشتمین سریال پربیننده 2018 بود که در کشور کره جنوبی به خوبی دیده شد. این اثر باعث شد که بازیگر چن شیائو در دنیا شناخته شود. سریال افسانه ژن لو 8 بار نامزد جوایز مختلف شد و توانست 6 تای آنها را از آن خود کند. این سریال در سال 2013 جز ده سریال برتر چینی قرار گرفت.

داستان این اثر از بهترین سریال های تاریخی کره ای و چینی درباره زنی به نام لو ژن است که براساس شخصیت حقیقی تاریخی با نام لو لینگ ژوان شخصیت پردازی شده است. لو لینگ ژوان ندیمه دربار امپراطوری چی شمالی بود که توانست به سمت نخست ویزی برسد. داستان سریال حول محور زنی باهوش و درایت به نام لو ژن است که به دلیل حسادت‌های نامادری خود به قتل پدرش متهم شده و در اجبار ازدواج با یک پیرمرد قرار می‌گیرد. او که عرصه را بر خود تنگ می‌بیند از خانه فرار می‌کند و با ش

27. سریال آواز ققنوس (Song of Phoenix)

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 26
  • کارگردانان: چانگ هسیائو چنگ (Chang Hsiao-cheng) و تینگ یانگ کو (Ting Yang-kuo)
  • بازیگران: ما کی و ژانگ شین یو

مجموعه چینی تاریخی، آواز ققنوس یکی از برترین سریال های چینی تاریخی درباره عشق بین فقیر و غنی است.

پسری که در خانواده‌‌ای متمول و ثروتمند بزرگ شده، عاشق یک برده می‌شود. این پسر قرار است به یکی از دانشمندان بزرگ زمان خود تبدیل شود اما خانواده او عشق را مانع کارش می‌دانند. باید دید سرنوشت برای این زوج چه خواب‌هایی دیده است. آیا این برده یک برده عادیست یا زنی خاص و منحصر به‌فرد؟ اگر علاقمند به دیدن سریال‌های متفاوت هستید حتما این  بهترین سریال چینی تاریخی درباره فقیر و غنی 2017, آواز ققنوس را تماشا کنید.

28. سریال عشق گمشده در زمان ها (Lost Love in Times)

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 56
  • کارگردانان: لین یوفن (Lin Yufen)، لیانگ شنگ‌کوان (Liang Shengquan)، یو کی‌هوا (Yu Cuihua) و رن هایتائو (Ren Haitao)
  • بازیگران: سیسیلیا لیو و ویلیام چان

سریال چینی تاریخی عشق گمشده در زمان ها در واقع اقتباسی از رمانی به قلم شی سیه (Shi Siye) بود که طی یک فصل و 56 قسمت از شبکه Dragon TV پخش شد. این اثر در 9 کشور دنیا پخش شد و توانست توجه زیادی را به خود جلب کند.

داستان این سریال تاریخی چینی به شدت فانتزی است و از زمانی شروع می‌شود که سلطنت و همسر شاه به وسیله برادرش غصب می‌شود. جادوگران که از درمان شاه عاجز هستند کاری می‌کنند که فرزند در بطن ملکه دیرتر به دنیا بیاید و به همین جهت برادر شاه که اکنون سلطنت از آن اوست، فرزند را پسر خود می‌داند و نام او را لینگ می‌گذارد. وقتی در آینده شاه زمان می‌فهمد لینگ فرزند او نیست به فکر کشتن پسر می‌افتد اما جادوگری به نام چینگ چن او را نجات می‌دهد. لینگ که عاشق چین چن شده پس از پیروزی به قاتل پدر خود و پس گرفتن سلطنت، اصرار بر ازدواج با او می‌کند. غافل از اینکه اتفاق شومی در راه است.

29. سریال پزشک زن سلطنتی (The Imperial Doctress)

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 50
  • کارگردان: لی کووک لپ (Lee Kwok Lap)
  • بازیگران: لیو شیشی، والاس هوو و هوانگ شوان

سریال پزشک زن سلطنتی نیز یکی دیگر از بهترین سریال های تاریخی چینی محسوب می‌شود که بر اساس داستان زندگی «تان یونسیان» پزشک سلطنتی در زمان سلسله دودمان مینگ ساخته شده است. قسمت اول این سریال  که می‌تواند عنوان برترین مجموعه چینی تاریخی پزشکی را بگیرد در سال 2016 از شبکه Jiangsu TV چین به نمایش درآمد و با پخش 50 قسمت جذاب به پایان رسید. سریال پزشک زن سلطنتی، تلفیقی از ژانر تاریخی، عاشقانه و درام است که در زمان پخش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این عنوان از سریال های چینی تاریخی عاشقانه در جشنواره‌های چینی مختلف، جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن و غیره را دریافت کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

داستان سریال پزشک زن سلطنتی درباره دختری به نام «تان یون شیان» است که علم پزشکی می‌داند و به طبابت علاقه بسیاری دارد. اما کشور او، زنان را از انجام امور پزشکی منع کرده است و به همین دلیل تان یون شیان مجبور می‌شود این کار را به صورت مخفیانه انجام دهد. این کار مخفیانه ادامه پیدا یافت تا اینکه تان یون شیان با امپراتور ملاقات کرد. این اثر از بهترین سریال های چینی تاریخی عاشقانه است.

30. سریال ژنرال و من (General and I)

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 62
  • کارگردان: جو جیولیانگ (Ju Jueliang)
  • بازیگران: والاس چانگ، انجلابیبی، سان یی‌ژو و گان تینگ‌تینگ

داستان سریال تاریخی چینی ژنرال و من از رمانی به قلم فنگ نونگ (Feng Nong) اقتباس شده است. این سریال یک موفقیت تجاری در چین بود به طوری که به رکورد 16 میلیارد بازدید رسید و رتبه اول سودآورترین درام های سال 2017 را کسب کرد. اما همیشه محبوبیت یک سریال آن را جز سریال‌های برتر از لحاظ فنی قرار نمی‌دهد. این اثر بخاطر کیفیت پایین و استفاده زیاد از جلوه‌های ویژه کامپیوتری نقد شد.

داستان این اثر از سریال های تاریخی چینی هنگامی که عمارت شاهزاده جینگان مورد حمله قرار می گیرد و یک شبه ویران می شود، هه شیا و خدمتکارش بای پینگ‌تینگ مجبور می شوند از پادشاهی یان فرار کنند. آنها از هم جدا می‌شوند و پینگ‌تینگ به پناهگاهی می‌رود و در آنجا ژنرال قدرتمند چو بیجی را ملاقات می‌کند‌. چو بیجی با دیدن پینگ‌تینگ او را می‌شناسد و عشق کودکیشان را به یاد می‌آورد. موانع بر سر راه این زوج زیاد هستند.

کلام آخر

ما در این مقاله لیست برترین سریال های چینی تاریخی جذاب و جدید را برای شما فراهم آوردیم  شما کدام یک از سریال‌های معرفی شده در این فهرست را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما برترین مجموعه تاریخی چینی کدام عنوان است؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا