دنیای وب

تاریخچه بورس اوراق بهادار مالزی و عملکرد آن

بازار سهام مالزی – بورسا مالزی برهاد یکی از اعضای مهم بازارهای سهام جهانی است ، با سابقه ای تقریباً 80 ساله. انجمن کارگزاران سهام خصوصی سنگاپور که در سال 1930 تأسیس شد ، اولین سازمان تحریم تجارت اوراق بهادار در مالزی بود. این فدراسیون بازار سهام در مالزی در سال 1937 به فدراسیون کارگزاران سهام مالزی تغییر نام داد ، اما سهام هنوز معامله عمومی نشده است.

در سال 1960 ، معاملات سهام عمومی با بازار عمومی مالزی افتتاح شد که بورس مالزی نامیده می شد. بورس سهام مالایی سلف بازار سهام مدرن مالزی بود. نام بورس اوراق بهادار مالزی در سال 1964 به بورس سهام مالزی تغییر یافت.

همچنان که بورس اوراق بهادار مالزی – سنگاپور (SEMS) پس از جدایی سنگاپور از مالزی در سال 1965 ادامه یافت ، فعالیتهای بازار سهام در مالزی ادامه یافت. بورس سهام پس از جدا شدن ارزهای مالایا و سنگاپور در سال 1973 به بورس سهام سنگاپور و هیئت بورس اوراق بهادار کوالالامپور تقسیم شد. در سال 1976 ، بورس اوراق بهادار کوالالامپور برای به دست گرفتن عملیات KLSEB تشکیل شد. KLSEB در سال 1994 به بورس سهام کوالالامپور تغییر نام یافت.

تحت حمایت قانون تغییر قانون ، در سال 2004 بازار سهام klse از یک سازمان غیر انتفاعی محدود شده با تضمین عضویت آن ، به موجودی محدود شده توسط سهام خود ، به نام بورسا مالزی برهاد تبدیل شد. در این زمان ، سرمایه بازار سهام در مالزی به 189 میلیارد دلار رسیده است. با واگذاری ، بخش سهام بورس سهام به یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به بورس سهام منتقل شد. در سال 2005 ، بورسا مالزی در هیئت مدیره اصلی بورسا مالزی اوراق بهادار قرار گرفت.

شاخص اصلی که شاخص کوالالامپور کامپوزیت (KLCI) نام دارد ، در سال 2006 از 1000 واحد پیشی گرفت و در ژوئن 2007 ارزش بازار 307 میلیارد دلار بود. عملیات بازار به یک بورس اوراق بهادار ، یک بورس مشتقات و یک بورس خارج از کشور تقسیم می شود.

بزرگترین شرکتها در هیئت مدیره اصلی بورس اوراق بهادار مالزی ، شرکتهای متوسط ​​در هیئت مدیره دوم و شرکتهای با رشد بالا در بازار MESDAQ ذکر شده اند. همچنین یک هیئت مدیره جداگانه از شرکتهای دریایی وجود دارد. قراردادهای آتی و اختیارات در یک بورس مشتقه که توسط بورس مشتق اداره می شود ، معامله می شوند. این بازارهای سرمایه توسط اساسنامه های مختلف پارلمان تنظیم می شود. شبکه هلدینگ همچنین محصولات و خدمات جامع اطلاعات بازار را توسعه و توزیع می کند.

بازارهای زیادی برای تجارت وجود دارد. برای بسیاری ، تجارت قسمت کوچکی از نمونه کارها در خارج از کشور می تواند به شما در کاهش مواجهه با آنچه در صرافی های آمریکای شمالی اتفاق می افتد ، کمک کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا