تاریخ گیتار باس

با توجه به ماشین آلات ، گیتار باس یکی از جدیدترین های موجود در صحنه است. این یک مؤلفه کاملاً اصلی گروههای موسیقی امروز و موسیقی مدرن است و حدود یک قرن است که وجود ندارد. حتی اجازه ندهید که اسم “گیتار باس” شما را گول بزند ، گیتار گیتار نیست.

در حالی که گیتارهای برقی از گیتارهای صوتی ساخته می شدند ، گیتارهای باس از دستگاه دوبل باس ساخته می شدند. آنها در ابتدا دستگاه های باس الکتریکی یا برقی شناخته شده بودند (و هنوز هم بعضاً به آن خوانده می شوند).

باس مضاعف اصلی یا به سادگی باس ، ماشینهای عظیم کلاسیک هستند که صدها سال در آن قرار دارند. با ساز روی زمین و با استفاده از رشته های کمان کمان پخش می شود.

البته گیتار با کمربند روی بدنه موسیقی نواخته می شود و با استفاده از انگشتان شخص پخش می شود. برخلاف جلو و عقب کمان بر روی سلف خود ، و نوازندگی گیتار برقی ، گیتار باس معمولاً با حرکات انگشت یا لرزان اجرا می شود.

تنظیم شده است که مانند صدای باس اصلی با مزیت افزوده تقویت شود. در قسمت اول قرن بیستم ، با افزایش صدای موسیقی ، باس غرق شد و نتوانست شنیده شود. بنابراین جستجوی باس برقی آغاز شد.

لئو فندر و ساخت گیتار باس

لئو فندر مردی شگفت انگیز ، بینا و یکی از تأثیرگذارترین افراد در تاریخ موسیقی مدرن بود. همه اینها و موارد دیگر لئو فندر هستند. با این حال ، یک چیز مخترع گیتار باس نیست.

در سال 1935 ، پل تاتمارك بود كه اولین تجسم لباس برقی را توسعه داد. قرار بود مانند گیتار به صورت افقی و گره بخورد و برای تقویت آن وصل شود. با این حال ، ساز وی واقعاً ضبط نشد. در سال 1951 البوس جایگاه خود را در موسیقی مدرن به دست آورد.

لئو فندر Fender Precision Bass را تولید کرد که به طور گسترده تولید می شد و محبوبیت آن به سرعت افزایش یافته است. کمی بعد گیبسون او را دنبال کرد و گیتار باس به یک مؤلفه مهم گروههای موسیقی جاز تبدیل شد و امروزه ، تقریباً همه سبک ها و گروههای موسیقی.

درست مانند گیتار برقی ، لئو فندر از اختراعات قبلی استفاده کرد ، آن را در مشخصات خاص خود تغییر داد و آن را به صورت انبوه تولید کرد تا به موفقیت های شدید برسد. در حالی که او را باید با اشتیاق به خاطر سهم خود از یاد برد ، اما مخترع اصلی باس برقی ، پل توتارک را فراموش نکنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا