دنیای وب

تامین مالی LPG: مزایا و معایب

اخیراً برخی از ما توسط IOC با پیامک دعوت شدیم تا با کنار گذاشتن یارانه LPG، بخشی از روند ملت سازی باشیم. این به دنبال فراخوان نخست وزیر ما از ثروتمندان برای انجام همین کار است. یک درخواست جسورانه در یک کشور بسیار حساس و در یک موضوع حساس سیاسی.

دولت و شرکت های بازاریابی نفت (OMCs) دلایل اقتصادی دارند. بیایید نگاهی به برخی از اعداد در اینجا بیاندازیم. کل بازیابی OMC ها در سال مالی 14 24 میلیارد دلار بود که 33 درصد LPG را نشان می دهد. تنها در سال مالی 16، کمک حدود 6.5 میلیارد دلار است، بنابراین آیا این کمک باید لغو شود؟

بخشی از سیاست سوسیالیستی که توسط دولت پس از استقلال دنبال شد، تامین مالی نفت برای حفظ منافع مصرف کنندگان در مواجهه با جنبش های تورمی بود. برنامه دیگر کمک به مردم به ویژه در فوکنتانی با ارتقاء هیزم و سوخت برای تبدیل شدن به سوخت پاک تر است. با این حال، در طول سال ها بزرگترین چالش برای سیاستمداران اطمینان از رسیدن کمک ها به مناطق مورد نظر بوده است. تجارت سیاه، پر کردن زیرزمینی و ضررهای مالی احتمالاً بدترین این سیاست است. استفاده غیرقانونی از سیلندرهای تجاری برای مقاصد تجاری مانند هتل ها و روندهای خطرناک مانند استفاده از آنها در خودروها و پرکردن فانوس های گاز در زمان های اخیر بسیار زیاد شده است، اگرچه در هند این امر قطعی نیست.

اجرای پیشنهادات برای حل این مشکلات تنها یک کار است زیرا عوامل اجتماعی-اقتصادی زیادی دخیل هستند. نصب سیلندرها در هر اتصال و معرفی طرح سود انتقال مستقیم (DBT) از جمله مراحلی است که با هدف رفع این بی نظمی ها انجام می شود.

یکی دیگر از معایب بزرگ این است که منافع به فقرا نمی رسد. آمارها نشان می دهد که بیش از 50 درصد یارانه LPG توسط 30 درصد ثروتمندترین جمعیت هند دریافت می شود، در حالی که 30 درصد فقیرترین آنها 15 درصد از کل یارانه های ارائه شده را دریافت می کنند.

این ما را به این سوال برمی‌گرداند که آیا ما باید به کمک راج ادامه دهیم یا خیر. طبقه متوسط ​​دستمزد با تاکید پاسخ می دهد. برای این جامعه که قبلاً با مالیات ها و EMI ها سنگین شده است، با افزودن سوخت پخت و پز، همیشه کمی تسکین داده می شود. در برخی از متروها، مردم این امکان را دارند که سوخت های دیگری را برای پخت و پز انتخاب کنند که راحت تر هستند.

اگر این طرح ها به آنها داده شود، فقرای روستایی بیشترین سود را می برند. دسترسی بیشتر و توزیع کارآمد در مناطقی که هنوز برای سوخت و سوخت استفاده می شود به پذیرش LPG به عنوان جایگزین کمک می کند. روی آوردن به سوخت های غیر آلاینده نیز مزایای سلامتی دارد. DBT ممکن است استفاده غیرقانونی از وجوه را حذف کند.

لازم است سیستم را به درستی تنظیم کرد زیرا مقرون به صرفه است همانطور که توسط CEEW با شبکه توزیع گسترده تر برای دسترسی به دورافتاده ترین شهرها پیشنهاد شده است. کاهش ذخایر به دلیل عدم یارانه LPG برای نیازمندان. در حال حاضر، حدود 3 میلیون مشتری به این درخواست گوش داده اند و تصمیم گرفته اند در پروژه کمک شرکت نکنند. تعداد کمی است، اما با این وجود یک گام بزرگ در مسیر درست است. زمانی که منافع سیاست به فقیرترین نقاط کشور رسید، روند واقعی ملت‌سازی آغاز شد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا