دنیای وب

تبلیغات اجتماعی فیس بوک – بازاریابی هوشمند یا حمله به حریم خصوصی؟

3:00 بعد از ظهر 07/12/22: جانی به حمام رفت.

4:00 بعد از ظهر 07/12/22: جانی به سمت یخچال رفت و یک پانچ هاوایی برداشت.

(اکنون یک تبلیغ مرموز هاوایی پانچ در صفحه اصلی همه دوستان فیس بوک جانی ظاهر می شود.)

اگرچه بازاریابی هدفمند برای سال‌های متمادی رایج بوده است، بازاریابی اینترنتی به افراد این امکان را می‌دهد که چشم‌های نزدیک داشته باشند و در معرض علم واقعی قرار گیرند، و به بازاریابان اینترنتی اجازه می‌دهد تا تبلیغات متناسب با علایق، شخص و عادات خرید خود را ارائه دهند. . و سایت های شبکه های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

شکل جدید تبلیغات اجتماعی

فیس‌بوک، یکی از برترین سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، برنامه جدید تبلیغ اجتماعی خود را اعلام کرده است که بر اساس فعالیت و عادات دوستان کاربران فیس‌بوک و همچنین جمعیت‌شناسی است. برنامه جدید با مخالفت های زیادی روبرو شده است و مخالفان ادعا می کنند که فیس بوک نوعی قانون حفظ حریم خصوصی را نقض می کند.

به عنوان مثال، هنگامی که یک مشتری فیلمی را از Blockbuster Video اجاره می‌کند، این اطلاعات به فیس‌بوک منتقل می‌شود، و سپس بولتنی ارسال می‌کند که به دوستان همه می‌گوید که کاربر فیس‌بوک چه چیزی را کرایه کرده است و آگهی ارسال می‌کند. فیس‌بوک همچنین به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا فضای تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های جمعیتی خاص، مانند ارسال تبلیغات در صفحه‌های اصلی همه مردان دانشگاه، بدون ارائه فهرستی از کاربران خاص، خریداری کنند. این نوع تجارت سال هاست که وجود دارد، اما بسیاری از آنها خشمگین هستند.

قانون حریم خصوصی و تبلیغات

قانون حفظ حریم خصوصی به روش‌های دیگری برای تبلیغات اعمال می‌شود. قانون نوشته شده اجازه نمی دهد که تبلیغات بدون رضایت شخص از نام، چهره، صدا یا ظاهر یک شخص برای نمایش محصولات یا خدمات استفاده کنند. اما این برخلاف کاری است که فیس بوک هر بار که کسی فیلمی از Blockbuster اجاره می کند انجام می دهد. همه ما به سخنگوی رایگان شرکت تبدیل شده ایم. مخالفان سیستم تبلیغات اجتماعی فیس بوک می گویند که اگرچه کاربران فیس بوک به طور کلی موافقت می کنند که هنگام ثبت نام اطلاعات را به اشتراک بگذارند، اما این تبلیغ کنندگان از اطلاعات شخصی برای کسب سود استفاده می کنند که به گفته آنها قوانین حفظ حریم خصوصی بی معنی و غیرقانونی است. از آنجایی که این شرکت لیستی از کاربران ندارد، پروفایل های کاربران فیس بوک هنوز به طور عمومی در معرض خطر هستند.

سیاست حفظ حریم خصوصی فیس بوک

یکی از ترسناک ترین چیزها در مورد فیس بوک این است که می گوید “ما می توانیم از اطلاعاتی که در مورد شما از منابع دیگر جمع آوری می کنیم استفاده کنیم.” فیس‌بوک نه تنها از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از وب‌سایت خود استفاده می‌کند، بلکه بیرون می‌رود و بیشتر جستجو می‌کند! در بخش اطلاعاتی که جمع آوری می کنیم، با بیان اینکه نه تنها از اطلاعات شخصی شما استفاده می کند، بلکه از اطلاعاتی که هنگام پیوند به سایت به دست می آید، شروع می کنیم. آنها اغلب بر مفهوم تجربه شخصی تأکید می کنند و فیس بوک همه چیز در مورد اشتراک گذاری اخبار است. در حالی که می‌توانید برخی از اطلاعات را دریافت و به اشتراک بگذارید، دکمه قرمز رنگ «مرا تنها بگذار» وجود ندارد. شما باید این کار را برای هر تبلیغ کننده انجام دهید. اساسا، ثبت نام در فیس بوک به این معنی است که شما موافقت می کنید اطلاعات را بر اساس سیاست حفظ حریم خصوصی خود با همه به اشتراک بگذارید. همچنین بیان می‌کند که شما موافقت می‌کنید که داده‌های شخصی‌تان «در ایالات متحده ذخیره و پردازش شوند»، صرف نظر از معنای آن.

توصیه من؟ سیاست حفظ حریم خصوصی فیس بوک را به دقت بخوانید و اگر احساس می کنید نمی خواهید اطلاعات شخصی شما به اشتراک گذاشته شود و همچنان می خواهید وارد شوید، اطلاعات شخصی خود را خصوصی نگه دارید و اطلاعاتی را که دوستانتان می بینند محدود کنید. و اگر با این خط‌مشی موافق نیستید و همچنان شما را می‌ترساند، ببینید آیا وب‌سایت کوچکی پیدا می‌کنید که همان کار فیس‌بوک را انجام می‌دهد اما از اطلاعات شخصی شما در این فرآیند استفاده نمی‌کند (فعلا…).

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا