دنیای وب

تعریف استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی برنامه گسترده شما برای دستیابی به اهداف بازاریابی شماست. کلمه “استراتژی” وارد بازاریابی ارتش شد. برخی دیگر از کلمات که منشأ یکسانی دارند عبارتند از “دفاع” ، “حمله” ، “هوش” و “تاکتیک”.

برای اینکه در مورد معنی این اصطلاح کاملاً واضح باشد ، بیایید آن را از اصطلاحاتی مانند Marketing Plan و Marketing Mix متمایز کنیم. اولین برنامه شما برای استفاده از منابع شما مانند پول و سرمایه انسانی است ، و اولین عناصری است که در اختیار شما قرار می گیرد تا تقاضا برای محصول یا خدمات شما را تحت تأثیر قرار دهد. استراتژی بازاریابی یک عنوان در برنامه بازاریابی خواهد بود درست همانطور که آمیخته بازاریابی عنوانی در استراتژی بازاریابی خواهد بود.

هر یک از اجزای ترکیب نیز استراتژی خاص خود را خواهد داشت. عناصر آمیخته بازاریابی محصول ، تبلیغات ، قیمت و مکان سه محصول فیزیکی اضافی (افراد ، شواهد فیزیکی و عملی) خدمات است.

انتظار دارید در استراتژی بازاریابی چه مواردی را ببینید؟ باید حاوی این عناصر باشد:

  1. مزیت دیفرانسیل (چرا باید محصول شما به جای محصولات رقیب خریداری شود ؛ در چه زمینه ای یا چگونه محصول شما از دیگران بهتر عمل می کند)
  2. بازار هدف شما (که فکر می کنید باید به محصول شما علاقه مند باشند)
  3. چگونه در بازار از نظر ترکیب خود در رابطه با رقابت رقابت خواهید کرد.
  4. پایان اصلی اقدامات شما (کاربران جدید در مقابل کاربران قدیمی ، بتا در مقابل استفاده بیشتر و غیره)
  5. نحوه تخصیص منابع خود (از نظر جغرافیایی ، فصلی و غیره)
  6. توجیه اتخاذ کلیه تصمیمات فوق (داده های تحقیق)

یک استراتژی خوب بازاریابی به شما امکان می دهد فعالیت های بازاریابی خود را برای رسیدن به اهداف بازاریابی متمرکز کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا