بازرگانی

تفاوت فن کوئل و اسپلیت چیست؟ + مهمترین تفاوتها را بیان کنید

تفاوت فن کوئل و اسپلیت چیست؟
تفاوت فن کوئل و اسپلیت چیست؟ سیستم های تهویه مطبوع به فشار و در طی چرخه تبرید مبرد یا گاز مایع ، روند خنک سازی و توزیع هوای سرد بستگی دارد. راندمان و اثربخشی بالا ، همراه با مصرف بهتر انرژی و دو برابر ظرفیت سرمایش و گرمایش ، استفاده از این دستگاه ها توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است. کویل ها و فن کوئل ها بیشترین استفاده و بیشترین استفاده را از تجهیزات تبرید برای توزیع هوای سرد و مطبوع در ساختارها و فضاهای مختلف دارند.
سیستم های تهویه مطبوع مانند سیم پیچ و فن نقش مهمی در ایجاد فضای ایده آل برای راحتی و راحتی افراد دارند. هر یک از این دستگاه ها بسته به نوع ساخت و مدل ، مشخصات و مشخصات خاص خود را دارند. علاوه بر این ، روش و روش خنک کننده و با ساختارها و ظرفیت های مختلف ، تفاوت بین فن کوئل و تعداد انشعابات است. با مقایسه این دستگاه ها در اندازه های مختلف ، تفاوت بین شاخص در اسپلیت و فن کوئل کاملاً مشخص است.

مهمترین تفاوت فن کوئل و اسپلیت
1- مکانیسم عمل
از تفاوت بین فن کوئل و اسپلیت می توان وظیفه و نوع کار را محاسبه کرد. دستگاه های اسپلیت از دو واحد داخلی و یک واحد خارجی ، جدا و مستقل تشکیل شده اند. این واحدها با اتصال کابل ها و لوله های مسی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. واحد خارجی یا کندانسور دستگاه در خارج و به طور معمول در خارج از ساختمان نصب می شود. تخته سه لا داخلی جداگانه در داخل خانه و روی سطح دیوار اجرا می شود.

در این راستا ، باید توجه داشت که عملیات تبرید و خنک سازی در تقسیمات توسط تراکم خنک کننده و چرخه تبرید انجام می شود. در نتیجه هوای داخلی مورد نیاز از طریق گاز مبرد به محفظه داخلی کمپرسور تأمین می شود.

سیستم های تهویه مطبوع مانند فن کوئل ها ساختاری بسیار ساده و بدون عارضه دارند. ساختمان اصلی این دستگاه از کولر گازی با سیم پیچ آب و فن در داخل تشکیل شده است. آب مورد نیاز مدار فن کوئل از طریق تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مانند موتورخانه ، تیرآهن و خنک کننده تأمین می شود.
تولید هوای سرد در سیستم فن کوئل نیاز به جریان آب و گردش آن در لوله های واحدهای فن کوئل دارد. آب جاری در لوله ها بسته به شرایط دمای محیط گرم یا سرد است و از طریق فن دمنده به محیط داخلی منتقل می شود. فن کوئل های یک پارچه یکپارچه به شما امکان می دهد منطقه خاصی را پوشش دهید.
2- محل قرارگیری دستگاه
تفاوت دیگر و تفاوت فن کوئل و اسپلیت به محل و شرایط نصب این دستگاه ها بستگی دارد. فن کوئل ها بسته به روش نصب ، به طور کلی در مدل های مختلف داکت ، ریخته گری ، سقف ، کف و دیوار طراحی و ساخته می شوند. بنابراین نصب و استفاده از این دستگاه ها بدون محدودیت و بدون اشغال فضای اضافی در ساختمان امکان پذیر است. همچنین کاربر می تواند متناسب با نیاز خود مدل مناسب را انتخاب کند. اما پارتیشن ها در مدل دیوار موجود هستند و با قرار دادن آنها روی سطح دیوار نصب و پردازش می شوند.
3- منبع تغذیه دستگاه
منبع تغذیه می تواند متفاوت باشد و تفاوت بین یک فن فن کوئل و یک فن کوئل اسپلیت بک عقب برای گردش هوای گرم در زمستان به آب گرم نیاز دارد. آب گرم دریافتی توسط این دستگاه ها از طریق سیستم گرمایش مرکزی مانند موتور و انبار تأمین می شود.همچنین ، در تابستان ، آب سرد توسط سیستم خنک کننده به سیستم تأمین می شود. از طرف دیگر کمپرسورها با فشرده سازی گاز مبرد درون محفظه ، فرآیند خنک سازی را کنترل می کنند.
4- قدرت گرمایش
تفاوت دیگر فن کوئل با اسپلیت ، قدرت خنک کنندگی این دستگاه ها است. بسیاری از مدلهای اسپلیت ، علی رغم عملکرد گرم و سردشان ، اغلب از آنها به عنوان سیستمهای برودتی یاد می شود. زیرا استفاده از حالت گرمایش این دستگاه ها با هزینه های بیشتر مصرف به ویژه برق و انرژی همراه است.
فن کوئل ها توسط یک جت آب گرم گرم می شوند. در نتیجه فن کوئل ها علاوه بر صرفه جویی در هزینه ، از ظرفیت گرمایش بیشتری نسبت به سیم پیچ های اسپلیت برخوردار هستند. بنابراین در زمستان به راحتی می توان از هوای گرم و مطبوع تولید شده توسط این دستگاه استفاده کرد.

5- مصرف برق و انرژی
تفاوت دیگر در مصرف انرژی و توان بین فن کوئل و تعداد انشعابات. عملکرد بهینه پارتیشن معمولاً با استفاده از برق حاصل می شود. کمبود برق اجازه کار و عملکرد این مدل از سیستم های تهویه مطبوع را نمی دهد. علاوه بر این ، مصرف برق نازل ها به خصوص هنگام استفاده از حالت گرمایش بسیار زیاد است.

ناگفته نماند که فن کوئل های قابل انعطاف باعث افزایش توانایی تماس با هوای تازه و توزیع سطح کیفیت هوا در داخل می شوند. اگر تقسیمات فقط هوای تازه و مطبوع را به داخل اتاق منتقل می کنند و قادر به توزیع هوای تازه در اتاق نیستند.

فن کوئل ها با انرژی های مختلف مانند برق و گاز شهری تأمین و کار می کنند. برق مورد نیاز از طریق برق به صفحه داخلی فن کوئل ها تأمین می شود. اما کارت خارجی این دستگاه می تواند روی کارتهای مختلف کار کند. علاوه بر این ، مصرف برق دستگاه های فن کوئل در مقایسه با محرک ها بسیار مناسب و ایده آل است. این امر علاوه بر صرفه جویی و بهبود مصرف برق و انرژی ، منجر به کاهش چشمگیر هزینه های اقتصادی و مکمل اقتصادی می شود.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/difference-between-fan-coil-with-split/
تاریخ انتشار :
2021-03-17 10:00:38.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا