دنیای وب

توسعه اپلیکیشن اندروید در مقابل IOS در سنگاپور

جای تعجب نیست که شرکت های سنگاپور اولین استراتژی موبایل در نوع خود را انتخاب کرده اند زیرا APAC در سال گذشته بیش از 50 درصد نفوذ تلفن همراه در این کشور را گزارش کرده است. او گفت که به طور متوسط ​​کاربر تلفن همراه در سنگاپور حدود 40 اپلیکیشن روی گوشی خود نصب کرده است. اکثر این برنامه‌ها در رده رسانه‌های اجتماعی قرار دارند، زیرا 64 درصد از جمعیت در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. Royale، Monopoly، Mobilestrike و البته جدیدترین حس، Uber.

از آغاز عصر اپلیکیشن های موبایل، کاربران به دو روش اصلی جذب شده اند: اندروید یا iOS. ویندوز هنوز یک سیستم عامل محبوب است، اما البته دیگر در رقابت برای رتبه اول نیست. تعدادی سیستم عامل دیگر نیز وجود دارد که توسط بخش کوچکی از کاربران اپلیکیشن موبایل استفاده می شود. با این حال، آنها جایگاه قابل توجهی در بازار اپلیکیشن موبایل ندارند.

مکان اپل در سنگاپور

اپل اعتماد زیادی بین شرکا و مشتریان خود دارد. این یک استراتژی بازاریابی بسیار متمرکز دارد که به وضوح در برنامه های iOS نشان داده می شود. اپل در یک کلاس خاص قرار دارد و همه رقبای بیرون آن را می دانند. این شهر در سراسر آسیا، به ویژه سنگاپور، حضور پررنگی دارد، زیرا این شهر یک مرکز فناوری پر رونق است. بسیاری از آنها در اینجا زندگی می کنند و به عنوان فریلنسر برای شرکت هایی در غرب کار می کنند که فروش دارند. کاربران اپلیکیشن به بهترین ها عادت کرده اند و به همین دلیل به دستگاه های iOS تمایل دارند. نکست وب اعلام کرده است که این کشور دارای بیشترین تعداد دستگاه های iOS به ازای هر جمعیت در سال های اخیر است.

گوگل همانطور که در سنگاپور دیده می شود

اندروید داستانی کاملا متفاوت است. استراتژی بازاریابی گوگل با اپل متفاوت است. به نظر می رسد این غول های فناوری برند را در جهت های کاملاً متضاد حرکت می دهند. اهداف یکسان نیستند و همانطور که توضیح می دهم مخاطبان آنها هرگز یکسان نیستند. بیشتر اقتصاد آسیایی یک کشور جهان سوم است، بنابراین اکثر کاربران تلفن همراه به اندروید روی آورده اند.

چند عامل کلیدی وجود دارد که وضعیت برنامه های اندروید و iOS را در سنگاپور تعیین می کند.

کسب درآمد از اپلیکیشن ها

توسعه اپلیکیشن یک کسب و کار است، بنابراین مانند هر چیز دیگری به دنبال پول است. اگر به یک فروشگاه اپلیکیشن مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که تمامی دانلودهای فوق رایگان هستند. همه چیزهای رایگان را دوست دارند و کاربران سنگاپور تفاوتی ندارند. عصر گوشی های هوشمند انتظارات کاربران را بسیار بالا برده است. با استفاده از UX روی زمین، توسعه دهندگان اپلیکیشن در سنگاپور بازی خود را بهبود بخشیده اند. البته سرمایه گذاری زیادی برای ساخت یک اپلیکیشن وجود دارد که شرکت ها تمایلی به انتشار رایگان آن ندارند. استراتژی های بازاریابی خوبی مانند بازاریابی درون برنامه ای معرفی شده است. اکنون بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های رایگان با طرح‌های ممتاز ارائه می‌کنند که برای ویژگی‌های پیشرفته هزینه می‌کنند.

این استراتژی برای اکثر برنامه‌های اندروید در فروشگاه Google Play صادق است، اما برنامه‌های iOS همان مسیر را دنبال نمی‌کنند. کاربران اپل معمولاً وفادار هستند و بدشان نمی‌آید که برای اپلیکیشن‌های پیشرفته هزینه کنند. آنها به اعمال دستمزد عادت کرده اند. بسیاری از برنامه‌های iOS بسته به سطح ویژگی‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید، بسته‌های قیمت متفاوتی دارند. گرایش به سمت برنامه های رایگان با برنامه های پریمیوم در حال رشد است زیرا App Annie نشان می دهد که Pay یک بازی مانند Minecraft در iOS است.

اقتصاد و بودجه

وقتی برندی مانند اپل دارید، می دانید که ارزش پول خود را به دست می آورید. از آنجایی که دستگاه های iOS بسیار محبوب هستند، توسعه دهندگان برنامه اغلب اولویت را به این سیستم عامل می دهند. البته دلیل دیگری برای آمدن به اینجا وجود دارد. این برنامه همه چیز در مورد ارائه یک UX سرگرم کننده و قابل استفاده است، بنابراین توسعه دهندگان برنامه باید به اولویت های کاربر نگاه کنند. اگر مخاطبان شما در سطح بالایی قرار دارند، ممکن است کورکورانه تصمیم بگیرید که از یک برنامه بومی iOS استفاده کنید. بر کسی پوشیده نیست که دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای اپل بسیار گران‌تر از اندروید هستند. کسانی که می توانند آنها را بخرند، از آیفون، آی پد و سایر دستگاه های اپل استفاده می کنند.

اکثر مردم آسیا توانایی خرید و نگهداری آیفون را ندارند، بنابراین اندروید بهترین گزینه برای آنهاست. این ضرر نیست زیرا گوگل ابزارهای بسیار متنوعی دارد و دائماً سیستم عامل خود را به روز می کند. چیزی برای همه وجود دارد زیرا می توانید تلفن های ارزان قیمت و مقرون به صرفه را در دستگاه اندروید خود پیدا کنید. اگر شرکتی در تلاش است تا مخاطبان بیشتری را جذب کند، اپلیکیشن های اندروید می توانند درآمد خود را افزایش دهند.

طرح توسعه اپلیکیشن

شما برنامه های بومی، ترکیبی و چند پلتفرمی را خواهید یافت که بومی بیشترین ترجیح را دارند زیرا UX بی عیب و نقصی را ارائه می دهند. سازندگان برنامه های بومی در سنگاپور تقاضای زیادی دارند و همچنین دستمزد خوبی دریافت می کنند. توسعه یک برنامه اندروید زمانی دشوار می شود که بخواهید آن را در چندین نسخه بسازید. اینجوری بیشتر طول میکشه در حالی که برنامه‌های iOS مشکلات مشابهی را ارائه نمی‌کنند، اما توسعه آنها گران‌تر است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا