دنیای وب

توسعه دهنده موسسه چیست؟

IBM’s Enterprise Extender Technology (EE) مجموعه ساده ای از برنامه های افزودنی برای High Routing Technology (HPR) است که برای کپسوله سازی ترافیک SNA از طریق شبکه های IP استفاده می شود. این یک استاندارد ارائه شده توسط گروه ویژه مهندسی اینترنت (IETF) و کارگاه پیاده سازی APPN (AIW) است.

در این سناریو ، دو شبکه ستون فقرات شبکه SNA و شبکه IP هستند. شبکه SNA دستگاه های SNA و شبکه IP دستگاه های IP (کلاینت های TCP و TN3270) را به هم متصل می کند. دستگاه های EE در مرزهای شبکه IP و SNA قرار دارند ، از یک طرف به شبکه IP و از طرف دیگر به شبکه SNA متصل می شوند. در سمت کلاینت های SNA ، سخت افزار و نرم افزار بسته های SNA را به بسته های IP تبدیل می کنند. به نظر می رسد شبکه IP یک پیوند منطقی به SNA HPR است و از طرف دیگر ، ترافیک SNA به نظر می رسد نمودارهای داده UDP شبکه IP است. داده های برنامه UDP مالتی پلکس را فراهم می کنند زیرا حاوی شماره پورت UDP هستند که باعث می شود بسته های EE از سایر بسته های IP متمایز باشد. به دلیل عدم وجود هر دو ویژگی بازیابی یا کنترل جریان ، UDP در مقایسه با اتصال TCP بار کمتری دارد. داده های UDP بدون هیچ تغییری به ستون فقرات IP هدایت می شوند. پروتکل انتقال سریع (RTP) یک ارتباط منطقی بین دو رایانه اصلی است و از شبکه IP به عنوان پیوند HPR استفاده می کند.

Enterprise Extender شبکه IP را به عنوان اتصال APPN (Evolution Peer-to-Peer Networking) در معرض دید قرار می دهد که ایجاد اتصال HPR تک هاپ پویا را برای هر میزبانی که اتصال IP برای آن فعال باشد امکان پذیر می کند ، به شرطی که EE در میزبان پیاده سازی شود. این کار باعث می شود تا کل فرآیند مسیریابی در IP کنترل شود.

چه نکاتی برای کمک به شما در انتقال بی وقفه از SNA به EE وجود دارد؟

ادغام شبکه SNA در شبکه IP یک کار چالش برانگیز است. اما راننده های قوی برای مهاجرت به EE وجود دارد:

• حفظ سرمایه گذاری در برنامه های SNA

• انتقال ترافیک SNA در شبکه IP

ارتباط با شرکای تجاری با استفاده از اتصال شبکه SNA (SNI)

برای نصب ، شاخه های از راه دور باید دارای یک سرور مبتنی بر SNA باشند و نرم افزار SNA در سرور می تواند از هر یک از انواع زیر باشد:

سرور ارتباطات IBM (CS) برای ویندوز

• سرور ارتباطات IBM برای لینوکس

• سرور ارتباطات IBM برای AIX

• سرور ارتباطات z / OS با Enterprise Extender که در یک میزبان اصلی کار می کند

• ارتباطات شخصی IBM (PCOM) برای ویندوز

• سرور مجتمع میزبان مایکروسافت (HIS) 2004

اولین قدم این است که مشخص کنید کدام پلت فرم در لبه ستون فقرات IP و شاخه SNA استفاده خواهد شد. برای پیاده سازی Enterprise Extender با روترهای Cisco ، هیچ سخت افزار یا نرم افزار اضافی در شاخه مورد نیاز نیست. از طرف دیگر ، برای پیاده سازی EE سمت سرور ، یک روتر IP vanilla باید در شاخه نصب شود و در برخی موارد ممکن است به ارتقا software نرم افزار سرور SNA نیاز باشد.

اگر یک دستگاه یا برنامه به TCP / IP منتقل نشود ، پیاده سازی SNASw یا Enterprise Extender در سطح شاخه راه حل بعدی برای کاهش پیچیدگی محیط است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا